aantaal klusjes aan de v40 diesel van mijn broer.....maar wat.

Gestart door Jaco S, 23-11-2010 19:10:13

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

me broer heeft een V40 uit 2001 een diesel. en daar moeten een aantal dingen aan gedaan worden. Alleen ik kom niet overal uit wat het is en of het zelf te doen is. iemand een enig idee??

EGR klep is afgebroken 500.-
Achterlichtplaat van de achterklep € 250,- (kan die zelf doen)
Fuseekogel hoesjes vervangen25,-
achterspoorstangen vervangen € 430,- (geen idee wat het is)
Remleidingen voor-achter vervangen € 465,-

Sbv

Niemand die wat tips voor Jaco heeft ?

Ben niet bekend met V40 verder, maar mogelijk wel wat mensen hier op het forum

Remleidingen zijn te vervangen door staalomwonden, kosten ca 125 euro zonder montage
Egr klep, lijkt me een kwestie van vervangen, durf zo niet te zeggen of dat makkelijk te doen is
achterspoorstangen ? is dat de stabilisatr stang ?

Boeijke

Vind de prijzen die erachter staan behoorlijk. Dealerprijzenofzo??

Ach, en er zit vast wel iemand hier die je vooruit kan helpen.
Heb hier al wel ergens meer gelezen over s/v 40 dingen.

Willem

wepster

weet niet waar jaco woont maar voor die prijzen is hij volgensmij bij een dealer geweest dat zijn toch geen prijzen meer man :eusa_wall:
wil best eens de onderdelen opzoeken en hem een prijs maken voor montage maar weet nu al dat ik die prijzen never nooit zal benaderen het zal altijd stukken goedkoper zijn ;D
is het enkel de vraag of hij het de moeite vind om tot bij mij te komen en op wat voor termijn het gedaan moet worden ;D

Sbv

Jaco woont bij mij in de buurt, regio groot Rotterdam. Zijn broer weet ik zo niet waar die woont

Jaco S

Me broer woont in Lelystad.

Ik heb gister nog eens me broer gesproken over wat er aan zijn v40 gedaan moet worden. Bij de dealer hadden ze gezegt dat er voor de remleidingen zijn tank er af gehaald moest worden. Dus ik denk dat het heel zijn leiding is wat vervangen moet worden.
De EGR klep is een klep die regeld de de uistoot van roet, hij vertelde mij dat die regeld met de inlaat en uitlaat gassen of iets in die geest..

De prijzen zijn dealer prijzen incl montage kosten.

Bas850

Weet niet of je bij de V40 ook de EGR klep kan verwijderen net als met onze diesels? Dan zou je gewoon blindplaatjes er op kunnen zetten.
Even gezocht kan dus ook. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=539954
"to finish first, you first have to finish"

elianmars

Is de EGR klep niet af te doppen? Of krijg je dan een foutmelding?

Edit: Oh, Bas is me net voor  ;D

Jaco S

Citaat van: Bas850 op 24-11-2010 09:42:33
Weet niet of je bij de V40 ook de EGR klep kan verwijderen net als met onze diesels? Dan zou je gewoon blindplaatjes er op kunnen zetten.
Even gezocht kan dus ook. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=539954

Bij de dealer zeiden ze dat het moest gemaakt worden voor de APK. kan natuurlijk ook dat die dat zegt omdat hij er dan weer wat aan verdiend.

Maar dan gaat de roet toch terug de motor, en is niet goed voor de motor

elianmars

Als de klep is afgebroken, kan ik me voorstellen dat-ie moet worden gemaakt voor de apk. Want dan komen de uitlaatgassen (en roet) gewoon uit de klep blazen.

Maar als je 'm afdopt, is het geen probleem voor de apk. Ik had bij mijn V70 de complete klep er tussenuit gehaald (wel afgedopt, uiteraard) en geen problemen met de apk gehad.

Jack v

zijn verkoop praatjes, makkelijkst zou zijn als er iemand in de buurt van Lelystad zou zijn met een brug misschien zwolle.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jaco S

Citaat van: elianmars op 24-11-2010 09:54:58
Als de klep is afgebroken, kan ik me voorstellen dat-ie moet worden gemaakt voor de apk. Want dan komen de uitlaatgassen (en roet) gewoon uit de klep blazen.

Maar als je 'm afdopt, is het geen probleem voor de apk. Ik had bij mijn V70 de complete klep er tussenuit gehaald (wel afgedopt, uiteraard) en geen problemen met de apk gehad.

http://www.familie-verweij.nl/volvo/egr%20klep.jpg

gaat je roet dan niet terug in de motor??

elianmars

Citaat van: Jaco S op 24-11-2010 09:58:22
Citaat van: elianmars op 24-11-2010 09:54:58

http://www.familie-verweij.nl/volvo/egr%20klep.jpg

gaat je roet dan niet terug in de motor??

Nee, juist niet. Dat gebeurt juist door de EGR klep. Die gooit de uitlaatgassen nog eens een keer terug de motor in. Als de EGR klep er af is, wordt de motor daar alleen maar blij van.

Jaco S

Maar waarvoor dient die klep dan?? Waar blijft die uilaatgas dan als de klep weg is en afgedicht is.

Jack v

de klep verandert volgens mj niks aan het roet gehalte alleen aan het no2, roet word opgevangen door een filter/katalysator
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.