Stalen velgen met roest?

Gestart door fooc, 24-11-2010 10:01:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fooc

Ik heb 2 stalen velgen op de kop kunnen tikken om mijn winterbanden set compleet te maken, ze zijn alleen wel roestig, ook aan de binnenranden.



Beetje basic  getekend maar hoop ik wel duidelijk. Moet eerst alle roest van de velg af of kunnen de banden er ook zo om?

GJV70

Banden kunnen er wel om en zal waarschijnlijk geen probleem opleveren. Maar ik zou voor een perfecte afdichting de randen even met een staalborstel en daarna met een schuurpapier ''ontroesten''

Is zo gepiept lijkt me.

Succes!
Roffel Sound Addict

peteRRR

Wat denk je zelf  ;D

Staalborstel en even een kleurlak erop zal zeker niet verkeerd zijn  ;)

Voor alle duidelijkheid,..... "roest op dingen is nooit echt goed "

Dat is wetmatig zo bepaald  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Beetje tectyl erop, kan dat ook?

fooc

thanx mannen

Ik weet natuurlijk dat het niet ideaal is met roest erop peteRRRR maar vroeg me af wat de bandenboer ervan zou zeggen :)

peteRRR

Citaat van: fooc op 24-11-2010 10:14:21
thanx mannen

Ik weet natuurlijk dat het niet ideaal is met roest erop peteRRRR maar vroeg me af wat de bandenboer ervan zou zeggen :)

Je hebt alle kans dat de bandenboer ze er zo op zet.

Maar je gaat de winter in met zout op de weg en dat is bijtgraag op roestige plekken,dus het kan zonder behandeling alleen maar slechter worden.

Zou ze gewoon weer netjes maken,uurtje werk  ;)

@ Stefan, schuren en aflakken,tectyl is een zachte soort.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thuur

Citaat van: StefanCJ op 24-11-2010 10:12:45
Beetje tectyl erop, kan dat ook?

Tectyl is op oliebasis en rubber en olie zijn geen vrienden. Ik zou het niet doen.


Beetje bandenboer heeft zo'n ministaalborsteltje op lucht waarmee hij de rand binnen enkele minuten weer blank heeft.


Gr 8)

fooc

Bedankt voor de tips :)
Heb ze gestraald bij een vriend op zijn werk en daarna zijn ze gespoten.

HanV70

De enige juiste beslissing om een aantal jaren van je winterbanden te kunnen genieten  :eusa_clap:.