rempedaal soms laag soms diep

Gestart door Frankyfire, 30-03-2004 09:13:44

Vorige topic - Volgende topic

Frankyfire

Hallo ben onlangs eigenaar geworden van volvo V70 2.5 10v. Heb er al het nodige aan moeten versleutelen. Veel storingen kon ik mede snel oplossen door de grote hoeveelheid info op deze site. Alleen het volgende probleem resteert nog wie kan mij helpen.
Bij het remmen voelt de pedaal raar aan. Wanneer je pompend (niet overdreven) remt, dus even je voet lossen en door remmen dan zit de rempedaal plotseling een paar centimeter hoger. Soms heb je dit ook wanneer je langzaam rijdt bijvoorbeeld wanneer je net geparkeerd hebt. Het lijkt wel een vrachtwagen waar onvoldoende lucht op de remmen zit.
Wat is het probleem.

Johann

Even de vloeistof verversen en ontluchten.

Frankyfire

de garage zegt (geen volvo dealer) dat dit normaal is ?? en dat je doordat je pompend remt de cylinder volremt en dus meer weerstand krijgt?? Vaag verhaal m.i.
Ik had moet schrijven dat de pedaal soms gewoon halverwege onder in zit en na pompend remmen in eens boven in zit.

Johann

Citaat van: Frankyfire op 30-03-2004 14:48:00
de garage zegt (geen volvo dealer) dat dit normaal is ?? en dat je doordat je pompend remt de cylinder volremt en dus meer weerstand krijgt?? Vaag verhaal m.i.
Ik had moet schrijven dat de pedaal soms gewoon halverwege onder in zit en na pompend remmen in eens boven in zit.

Verhaal klopt in zekere zin wel. Als er lucht in 't systeem zit dan kun je de druk "oppompen". Normaal zou dit niet mogen en moet het systeem gelijk op druk zijn. Alleen slechte vloeistof en warmte in de leidingen kan dan nog verschil maken tussen een vast of een sponzig rem pedaal

Frankyfire

Hey Johann hartstikke bedankt ik heb de garage meteen jouw verhaal op de mouw gespeld benieuwd wat ze zeggen? (heb toch nog 12 maanden garantie) ik zal nog wat post zetten over storingen die zij opgelost hebben ter info voor anderen.

Frankyfire

Nou ja, zeg volgens de dealer kunnen ze behoudens ontluchten en vloeistof vervangen niets meer doen, en het probleen is er nog steeds, komt door een zogenaamd EPD systeem of iets dergelijks, god weet wat dat mag zijn. Dat hebben de vroege series van de V70. Ik snap er niks van.

mjrood

Heb precies hetzelfde probleem met het rempedaal. Het hele remsysteem is ververst en ontlucht, maar toch grijpen de remmen pas laat aan. Bij pompend remmen komt het pedaal steeds hoger te liggen, en voelt hij pas aan zoals je het zou verwachten.
De Scénic van mijn vrouw remt stukken directer. Grrrrr. >:(

Kan de remcilinder zelf apart ontlucht worden?

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet. ???

Groeten,
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Zippo

Citaat van: Frankyfire op 22-04-2004 13:36:50
Nou ja, zeg volgens de dealer kunnen ze behoudens ontluchten en vloeistof vervangen niets meer doen, en het probleen is er nog steeds, komt door een zogenaamd EPD systeem of iets dergelijks, god weet wat dat mag zijn. Dat hebben de vroege series van de V70. Ik snap er niks van.

Hoofdremcilinder zal wel kapot zijn denk ik.
Dan heb je inwendige lekkage.

Zippo

mjrood

Klinkt duur.
Kan je dat testen voordat je hem vervangt, of moeten er alleen seals vervangen worden?
Kan er wat (simpels) met de bekrachtiger aan de hand zijn?

Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Zippo

Citaat van: mjrood op 02-10-2005 23:32:02
Klinkt duur.
Kan je dat testen voordat je hem vervangt, of moeten er alleen seals vervangen worden?
Kan er wat (simpels) met de bekrachtiger aan de hand zijn?

Michiel.

Volvo is duur rijden!! ;D
Maar jouw symptomen wijzen er wel toe......
Ga ff langs de dealer om er zeker van te zijn.

Zippo

Lindert Bogers

Hoofdremcilinder is lek, sommige kan je uit mekaar halen maar weet niet of dat ook bij jou het geval is. Ik heb die nog nooit uitmekaar hoeven te halen  :)

Grt ThE DoCtOr

Zippo

Citaat van: thedoctor op 04-10-2005 09:15:15
Hoofdremcilinder is lek, sommige kan je uit mekaar halen maar weet niet of dat ook bij jou het geval is. Ik heb die nog nooit uitmekaar hoeven te halen  :)

Grt ThE DoCtOr

Duh!!!!! ???

Esveldt

Hoor ik daar en echo????

Paul ;-)))

Lindert Bogers

Esveldt

Ik zeg niks, maar ik denk dat Zippo aan wil stippen dat hij een aantal postings eerder het geen al aan gaf wat jij nu ook zegt. Op zich goed natuurlijk. Maar lijkt net of je dat niet gezien/gelezen hebt.

Dus dubbel, dus echo, echo, echo, echo, echo. Gegegegege

Paul