Kick van de turbo

Gestart door Edwin, 12-09-2002 21:56:17

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Vraag aan alle "geblazen" leden: na enige tijd T5 te rijden vind ik de door mijzelf WAARGENOMEN acceleratie niet meer zo spectaculair als in het begin. Als ik echter na de teller kijk is het nog steeds supersnel, alleen de beleving is bij mij stukken minder dan in het begin. Afgelopen zaterdag wou mijn buurman even een stukje snelweg mee en heeft ie ook zelf gereden en die was diep onder de indruk :o. Hij vond de auto trekken als een bezetene. Vooral hoe snel ie nog weg accelereert in 5 bij 120 km/u. Ben ik nou al (ge)verwend aan de acceleratie of herkennen jullie dit gevoel.  ???Begrijp me niet verkeerd ik vlieg nog steeds met een BIG smile :D ;D (over de) weg alleen lijkt de kick wel minder geworden (de gelaats uitdrukkingen die mijn vrouw meestal heeft  :oals ik plankgas rijdt geven overigens wat anders aan..... maar ja vrouwen  ::) ::) ;D

gr. Edwin.  8)

Viper

Hoi Edwin,

Vrees niet! Je wilt niet weten hoeveel ik gedacht heb dat de motor op was of zo. Heb af en toe het idee, dat mijn T5 nog geen pak suiker van tafel kan trekken. Maar dat schijnt normaal te zijn. Mijn broer rijd een mercedes C32AMG, 354 pk, iets op de 5 sec. aan de 100 km/u. Maar die vindt hij ook niet meer zo snel als in het begin. Je moet gewoon keer een wedstrijdje rijden met een andere auto, dan komt het gevoel meestal terug! (of de andere auto moet sneller zijn) ;D ;D ;D

Groeten,

Corné
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

Serge

Of je mag eens met mijn GLT gaan rijden :P.  Na de rit zal jouw T5 gagarandeerd terug de stenen uit de grond trekken.

En dit alles voor een zacht vriendenprijsje.
Geef toe: goedkopere pk's zul je nergens vinden.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Johann

bij warm weer zit er ook minder Fut in maar het went wel snel ja.. ;D

ineke

nou ben ik zelf een vrouw dus mijn wenkbrauwen gingen wel even omhoog, Edwin.
Gelukkig rij ik (bijna) altijd zelf! En ja, zo'n turbo went. Je kent de uitdrukking toch: alles went, behalve een.....

Gelukkig rij ik ook nog in mijn Amazon, daarna is de T-5 weer lekker pittig! De oplossing is dus: af en toe in een 'gewone' auto gaan rijden.

ineke

paul-r

He Edwin,
Laat je vrouw ook eens rijden (of doet ze dat al?). Ze gaat vast zelf ook al snel te snel, en als je er zelf naast zit voelt dat ook al heel anders. Ik kan het weten, heb het zelf ook zo gedaan. Het "gezeur" over hard rijden werd minder, en ik voelde ook weer eens hoe pittig dat carretje eigenlijk is!  ;D ;D ;D ;)
En Ineke: jij zit meestal alleen in de auto???  [smiley=cwm23.gif] [smiley=cwm16.gif]
Paul

Mellow_yellow

Ik ben net terug van 2 weken Portugal en heb daar alleen maar 3 dagen rondgereden in een Opel Corsa 1.2.

Nodeloos om te vertellen dat mijn eigen T-5R na de vakantie weer aanvoelde als een raket! Dus gewoon vaak op vakantie gaan zonder de Volvo.

Johann

CiteerIk ben net terug van 2 weken Portugal en heb daar alleen maar 3 dagen rondgereden in een Opel Corsa 1.2.

Corsa staat zeker bij de garage met een kapotte voetplaat achter 't gaspedaal?? ;D

Ghghghgh

paul-r

CiteerIk ben net terug van 2 weken Portugal en heb daar alleen maar 3 dagen rondgereden in een Opel Corsa 1.2.

Nodeloos om te vertellen dat mijn eigen T-5R na de vakantie weer aanvoelde als een raket! Dus gewoon vaak op vakantie gaan zonder de Volvo.

Marc, ik was met T5 5 weken in Portugal, en dan voel je ook wat vermogen is. Vol bepakt en bezakt lijkt het dan alsof iedereen stil staat als je bergopwaarts iets gas geeft. En dan rijd ik nog maar met een ongetunede T5!
Paul

Edwin

Citeernou ben ik zelf een vrouw dus mijn wenkbrauwen gingen wel even omhoog, Edwin.
Gelukkig rij ik (bijna) altijd zelf! En ja, zo'n turbo went. Je kent de uitdrukking toch: alles went, behalve een.....

Gelukkig rij ik ook nog in mijn Amazon, daarna is de T-5 weer lekker pittig! De oplossing is dus: af en toe in een 'gewone' auto gaan rijden.

ineke
Hoi Ineke,

het was maar een geintje  ;) natuurlijk over dat van die vrouwen. Het valt gelukkig allemaal wel mee, een beetje aandikken kan af en toe geen kwaad. Ik vind het in ieder geval wel leuk dat jij als vrouwlijk lid ook in een 850 T5 rijdt en dus van krachtige auto's houdt èn volvo freak bent. Mijn vrouw rijdt zelf ook veel in onze 850 en zegt zich regelmatig "stoer"  te voelen als ze de kleine wegbrengt en die andere moeders rijden in een of ander koekblikje. Ze heeft al toegegeven ook wel eens het pedaal in te trappen als de weg leeg is...... net als ik! ;D

gr. Edwin.  8)
ps. is het je al eens opgevallen dat de foto van jouw auto bij je berichten als twee druppels water lijkt op de mijne??

Edwin

CiteerHe Edwin,
Laat je vrouw ook eens rijden (of doet ze dat al?). Ze gaat vast zelf ook al snel te snel, en als je er zelf naast zit voelt dat ook al heel anders. Ik kan het weten, heb het zelf ook zo gedaan. Het "gezeur" over hard rijden werd minder, en ik voelde ook weer eens hoe pittig dat carretje eigenlijk is!  ;D ;D ;D ;)
En Ineke: jij zit meestal alleen in de auto???  [smiley=cwm23.gif] [smiley=cwm16.gif]
Paul

Hi Paul,

mijn vrouw rijdt er inderdaad zelf ook vaak in en geeft dan ook al gauw een flinke dot gas. Ik moet dan altijd roepen dat ze eerst rustig warm moet rijden....  :)
Overigens is mijn buurman nog steeds lyrisch over het ritje  ;D.
Morgen weer lekker naar Utrecht kan het blok weer even schoonbranden van binnen hehe ;D

gr. Edwin.  8)

ineke

;D
Hoi Edwin,

weet ik wel, dat het een geintje was, maar nu moest ik toch even reageren. en op een of andere manier werken die rare smilies bij mij niet, ik kan ze wel toevoegen maar in de tekst zie je ze niet meer terug, zal wel een Mac/netscape-iets zijn, maar ik kan dus wat moeilijker nuances aanbrengen in mijn woorden.

En we hebben toch in feite dezelfde auto, mooi donkerblauw, alleen heb ik het idee dat die van jou wat schoner is...

misschien zie ik je morgen in utrecht, ik ga met m'n amazon.

groetjes,
ineke

Frans Harkema

Ja, die Turbo's.  >:( Bij mij in de buurt rijdt iemand met een T5R, laatst reed hij voor me, gaf ineens gas zodat ik met m'n GLT zwaar het nakijken had.  :-[ Zoiets pik ik niet langer, ik koop een geweer en schiet ze gewoon lek, zal hem leren om die grijns van z'n gezicht te halen. Er is niks mis met een atmosferische auto, helemaal niks! En als jullie komend weekend in Utrecht allemaal een lekke band hebben, dan heb ik het gedaan, ja!  [smiley=cwm23.gif] Zo, bestel nu het busje maar, ik ben er aan toe........

Edwin

CiteerJa, die Turbo's.  >:( Bij mij in de buurt rijdt iemand met een T5R, laatst reed hij voor me, gaf ineens gas zodat ik met m'n GLT zwaar het nakijken had.  :-[ Zoiets pik ik niet langer, ik koop een geweer en schiet ze gewoon lek, zal hem leren om die grijns van z'n gezicht te halen. Er is niks mis met een atmosferische auto, helemaal niks! En als jullie komend weekend in Utrecht allemaal een lekke band hebben, dan heb ik het gedaan, ja!  [smiley=cwm23.gif] Zo, bestel nu het busje maar, ik ben er aan toe........

Rieleks 8) Frans, rieleks 8),

misschien schaf jij jezelf ook nog wel eens een turbo aan. Ik heb hiervoor een 2.5 10 klepper gereden en dat altijd naar volle tevredenheid. Ik wist wel dat de 20V en turbo's sneller waren en was vaak (positief) jaloers als ik er een zag. Door een gunstige samenloop van omstandigheden rijdt ik nu T5 maar het had niet veel gescheeld of ik had een 10V station gekocht. (Ik stond nog met die dealer van die 10V te onderhandelen over een nieuw uitlaatstuk toen de dealer van mijn huidige T5 me terugbelde. Ik had nl. wat dealers in Gelderland gebeld met de vraag of ze wat hadden/kregen. Had ie dus 2 minuten later gebeld dan was ik telaat geweest.) Hoewel telaat in dit geval negatief klinkt want die 10V station reed ook beregoen en was lekker luux.
Maar bij een volgende clubmeeting als jij er ook bent mag je wel even in mijn T5 blazen om ook eens een T5-smile te krijgen, okay??
Verder, rieleks 8) en neem een biertje.

gr. Edwin.  8)

Jan_D.

Die Turbo doet het heus wel alleen ben je er zelf inmiddels aan gewend geraakt.
Onlangs reed een collega voor de eerste keer even mee in mijn R, ik haalde even iemand in 80 - 120 (automaat in Economy) en er zat iemand naast me die totaal verbijsterd was. En dan te bedenken dat het gas niet eens op de plank ging!

Rij lekker verder dus!!!

Jan