Lucifer stelt zich even voor

Gestart door Lucifer, 25-11-2010 14:08:50

Vorige topic - Volgende topic

Lucifer

Hallo allemaal

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een V70 Classic 2.5T op G3
Het is mijn eerste Volvo, hopelijk gaat hij goed bevallen!
Op dit forum hoop ik informatie te kunnen vinden als ik wat zoek en hopelijk kan ik andere mensen ook helpen.
Voor wat meer informatie over mijzelf, mijn liefhebberijen waaronder de auto's die ik gereden heb: Linkie

Bostel

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

FGG

Citaat van: Lucifer op 25-11-2010 14:08:50
Het is mijn eerste Volvo, hopelijk gaat hij goed bevallen!

Kan me niet voorstellen dat dat niet zo gaat zijn.

Welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

LPGLE

Prachtige auto !!!

één van de mooiste kleuren op een V70 ,en met die spoiler is ie af !

Niks meer aan doen , dan zijn ze het mooist .

Jack v

mooie auto, zoals gezegd niks meer aan doen, misschien nog een vpb voor en achterin als die er nog niet in zitten. En wat ik persoonlijk mooi vind een dubbele uitlaatpijp. :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

JvW

Schitterende auto! Hij ziet er strak uit.

Alleen mis je volgens mij nog een dop op de vulaansluiting voor het lpg. Voor de apk-keuring moet deze er wel op zitten namelijk.

Veel plezier met je auto!   ;)

Lucifer

Die LPG-dop zit er inmiddels wel op hoor!
Enneuh... VDP?? (ben nog een Volvo-leek)
In het rechter voorscherm en in de linker deur zitten deukjes, die moeten er nog uit (zonder spuitwerk) Heeft iemand daar een goed adres voor, bij voorkeur in Brabant?
Op de duer rechtsachter zitten wat krassen, zullen met poetsen alleen helaas niet weg te krijgen zijn denk ik.

cas

heij, welkom!

je hebt al een uitsparing voor een dubbele pijP? apart...

uitdeuken zonder spuiten. gewoon een beetje focwa aangesloten bedrijf in de buurt googlen. prijs per deukje opvragen. zal onderling niet al te veel verschillen lijkt mij.

plezier ga je er zeker wel van hebben! 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

peteRRR

VPB = veerpootbrug.

Stang van links naar rechts tussen de veren.

Dat kan Jack wel  ;D  http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45169.0.html

Mooie auto.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Citaat van: peteRRR op 25-11-2010 16:24:32
VPB = veerpootbrug.

Stang van links naar rechts tussen de veren.

Dat kan Jack wel  ;D  http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45169.0.html

Mooie auto.

Groet.
hi hi, sluikreclame

Lucifer

Het was een awd (de cardanas is er onder uit), vandaar dat de pijp aan de andere kant zin en misschien ook waarom er een dichte sparing (!?) zit voor een pijp links.

Ahhh... vpb.... veerpootbrug... had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen als ik de afkorting goed overgenomen had..
Voorin is misschien nog wel een optie, achterin gaat lastig zijn als ik ga vissen met al mijn spullen achterin.

Jack v

cas

Citaat van: Lucifer op 25-11-2010 16:34:36
Het was een awd (de cardanas is er onder uit), vandaar dat de pijp aan de andere kant zin en misschien ook waarom er een dichte sparing (!?) zit voor een pijp links.

Ahhh... vpb.... veerpootbrug... had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen als ik de afkorting goed overgenomen had..
Voorin is misschien nog wel een optie, achterin gaat lastig zijn als ik ga vissen met al mijn spullen achterin.

achterin zit niet in de weg, die verdwijnt onder de bodemplaat  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ceesv70

:) welkom!

gekocht bij hennes in nijmegen zie ik! herken de achtergrond namelijk en heb de auto ook te koop gezien vorige week. Die van mij komt daar ook vandaan, niets dan lof over de garantie!

mooie auto trouwens, vrijwel gelijk aan die van mij. Wat me wel opviel is dat de uitlaat rechts zit, normaal zit deze links. Heeft er een dubbel eindsysteem opgezeten?

heel veel plezier ermee en ervan

gr ceesv70

Lucifer

@Cees: Klopt helemaal, gekocht bij Hennes te Nijmegen.
Hoop dat de garantie oké is, hij moet binnenkort even terug voor wat dingetjes, het lambda-sonde lampje is gaan branden en ik hoor een vreemd geluid uit het vooronder, voornamelijk bij constante snelheid een vooral als ie koud is... ?! Voor mijn gevoel komt het van het differentieel af... maar pin me er niet op vast, geluiden zijn altijd lastig, het is een soort van brom. Optisch moet ie nog mooie worden (2 deukjes en krassen weg). De uitlaat zit volgens mij rechts omdat het een AWD is geweest (correct me if I'm wrong). Weet iemand of het de moeite is om ook het diff achter en de aandrijfassen achter te verwijderen en het dan opnieuw bij het RDW te laten wegen? Op kenteken is hij nu 1665 kg, als ik er 15kg af krijg valt ie in een gunstigere (of minder ongunstige?) Wegenbelastingtrede. (scheelt 150,- p/j dacht ik)