S70 AWD

Gestart door Dennis-TDI, 25-11-2010 22:21:25

Vorige topic - Volgende topic

Dennis-TDI

Beste forum lezers,

Sinds een half jaartje ben ik van 2 850 TDI's naar een ''bus'' en een S70 2.4T AWD gegaan.

De S70 had ik gekocht met een kapotte motor. Na enig zoeken en vaak horen '' Een S70 AWD kennen we niet'' toch nog met wat geluk de juiste motor kunnen vinden. Na de ombouw van de motor is dit de auto van m'n vriendin geworden. Ze rijd redelijk veel per jaar en door het hoge gebruik van de volvo  :( wil ik eigenlijk weer overstappen naar een diesel of iets op g3.

Heeft hier iemand enig idee wat een S70 AWD waard zou moeten zijn? Aangezien ze erg zeldzaam zijn. Ik weet niet of er liefhebbers voor zullen zijn?

Al vast bedankt!

Dennis.

vlovlo850

Misschien handig om toch wat meer info te geven ... km-stand/aantal kilometers/kleur/uitvoering/pica's  8)

Dennis-TDI

Haha sorrie,

Km stand is 240.000 van de ruilmotor 215. kleur is Wit. staat mooi hoog op de wielen en heeft een dubbele uitlaat wat wel sierlijk lijkt.

Foto's zal ik morgen even maken. Uiterlijk heeft wel wat aandacht nodig: voorbumper, achterbumper lijstje op de rechterachterdeur spuiten en een klein beetje schade aan het linker achterscherm. Eventueel kan dit ook allemaal klaargemaakt worden dus ga voor een prijs indicatie uit van een gewoon nette auto.

met de ombouw van de motor is natuurlijk direct een grote beurt met distributieriem gedaan.

De omschrijving van de uitvoering weet ik zo niet. even een lijstje van opties:

Airco werkend
zwart leer
wissers koplampen
Electrisch dakraam
ramen electrisch
stoelverwarming
mistlampen voor
enz enz..

Wout309t

Zijn zeldzaam, maar volgens mij doorgaans niet duurder/ meer waard dan een gewone 2.5T.
AWD van Volvo heeft niet dezelfde reputatie als bijvoorbeeld quattro van Audi.
2011 V70 2.0T R-Design MT

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

5T058

Dit verhaal smeekt om foto's.

-D©©©L-

Je moet toch wat als je nog niet mag posten in het advertentieboard  ;D

daytonawim

Waar blijven die foto's nu  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Sven850t5

All,
Met deze witte s70 rij ik nu een jaartje. Heb er vanalles aan gedaan maar er is ook vanalles naar boven gekomen zoals dat het blok niet origineel is. Zoals hierboven ook staat beschreven door Dennis (wist ik bij de koop niet). Blokwissel is goed gedaan.
Haakse overbrenging heeft teveel speling (nu 260dz gedraaid) en cardanas lagers zijn versleten denk ik hoor geknars. As is er nu tussenuit. Ben bezig met een zoektocht naar een juiste haakse overbrenging. Als ik die heb gaat mijn handige monteur naar de verbindingsbus, koppeling em krukas lager allemaal uit voorzorg kijken en indien nodig vervangen.
De voorbumper is opnieuw gespoten, andere zwarte Volvo grill, carterventilatie is gedaan vaak beurtjes gehad. Wat interieur werkt en poets dingen.
De te grote banden en schade op linker achterscherm staan op de planning.
Bandenmaat 215/60/16 rij ik op. Banden wel van voor naar achter gewisseld voor juiste mm slijtage om de awd te redden. Mocht niet meer baten.
huidig C70 turbo cabrio classic
ex V70 classic 2.0T 270k
ex VW T4 1.9D camper hefdak 1992 330k
ex Saab 9-3 SE lpt 2002 210k
ex S70 awd 1999 230k
ex Volvo 854 10v sports line 370k

hvdmountain

Heb jij 'm ook al paar keer op marktplaats gehad?

Sven850t5

Ja, en op speurders heeft deze s70 awd gestaan.
Ik heb er nog een hoop lol van :)
Vriendin en ik hebben nu drie auto's. Hij mag dus weg hoeft niet.
ex V70 classic 2.0T 270k
ex S70 awd 1999 230k

t_w

Citaat van: daytonawim op 26-11-2010 09:18:53
Waar blijven die foto's nu  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
volgens mij is die opmerking nog steeds van toepassing ;)

Sven850t5

ex V70 classic 2.0T 270k
ex S70 awd 1999 230k