afstandbediening werkt niet bij bevroren auto! Help..

Gestart door Sem, 26-11-2010 12:06:26

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Iedere winter is het weer feest...  als het ijs op de auto staat krijg ik hem bijna niet open met de afstandbediening. Heel soms als ik hem dichtbij het lampje op het dash houd... dan floept ie open.  ???

Vanmorgen was het weer feest... het lijkt wel steeds erger te worden. Ik wilde voor het douchen even de standkachel aanzetten. Krijg ik toch mooi die auto niet open!! >:( Tja... dan maar met de sleutel! Alarm dus meteen loeien enz.. , maar soms lukt het me vanuit de auto wel om het alarm uit te schakelen. Dit keer niet... ik kon m zo dicht bij het ledje/ontvanger houden, maar er gebeurde niets.

Toen de kachel maar aangezet en terug naar binnen gegaan. Alarm stopt toch na enkele seconden. Half uurtje later loop ik naar buiten en kan ik gewoon alles weer gebruiken! Nou.. schiet mij maar in de feestverlichting!  :(  Dat wordt weer een leuke winter!... voor de buren...  :eusa_shifty:

Misha

Wat zijn het toch ook een net-niet auto's he... ;D Altijd wat mee. Het is dat ze lekker rijden en goed zitten.

Ontvanger zit volgens mij direkt onder de dashboardplaat boven je klokkenwinkel, een is echt een rechthoekig kastje.

Kan gewoon een matige ontvanger zijn: maar je weet zeker dat de batterijen van je AB 100% zijn ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Aanvullend: maak ook eens het afstand bediening,s kastje zelf schoon van binnen.

Ik moest vaak 3 keer drukken,gaat nou als een tierelier.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Sem

Citaat van: Misha op 26-11-2010 12:25:02
Wat zijn het toch ook een net-niet auto's he... ;D Altijd wat mee. Het is dat ze lekker rijden en goed zitten.

Ontvanger zit volgens mij direkt onder de dashboardplaat boven je klokkenwinkel, een is echt een rechthoekig kastje.

Kan gewoon een matige ontvanger zijn: maar je weet zeker dat de batterijen van je AB 100% zijn ?

Ik zeg niets...  :eusa_whistle:

Afstandbediening doet het het hele jaar super... en ieder jaar niet als het vriest...  :eusa_wall:  
Zelfs niet als ik in de auto ga zitten...  zodra de boel is ontdooit is er niet meer aan de hand. ze hebben hem bij de dealer al eens opnieuw ingeleerd, maar mocht helaas niet baten.. :-\

Sem

Citaat van: peteRRR op 26-11-2010 12:34:50
Aanvullend: maak ook eens het afstand bediening,s kastje zelf schoon van binnen.

Groet.
Snap wat je bedoeld, maar het is echt niet de afstandbediening. Het is net of de ontvanger bevriest... Zeg t maar. Zodra de kwikmeter zakt zie ik de bui al weer hangen...  :eusa_pray: heel soms krijg ik m toch open, maar als het echt goed vriest kan ik het vergeten.

peteRRR

Citaat van: Sem op 26-11-2010 12:37:59
Citaat van: peteRRR op 26-11-2010 12:34:50

Groet.
Snap wat je bedoeld, maar het is echt niet de afstandbediening. Het is net of de ontvanger bevriest... Zeg t maar. Zodra de kwikmeter zakt zie ik de bui al weer hangen...  :eusa_pray: heel soms krijg ik m toch open, maar als het echt goed vriest kan ik het vergeten.

5 min werk Sem  ;)

Baad het niet dan.........

Groet.

haasje

Meestal als elektronica zo sterk op temperatuur reageert, kun je het beste zoeken op de print naar soldeerbreuken (of gewoon alles preventief opnieuw solderen).

Sem

Citaat van: haasje op 26-11-2010 12:42:21
Meestal als elektronica zo sterk op temperatuur reageert, kun je het beste zoeken op de print naar soldeerbreuken (of gewoon alles preventief opnieuw solderen).

Hmm... en daar ben ik dus echt heel slecht in...   

zwamborn

Citaat van: peteRRR op 26-11-2010 12:40:38

Baad het niet dan.........

De AB in bad stoppen lijkt me ook geen goed plan ;D

Blijft een kwetsbaar ding, die AB van onze roffels; heb een keer met de 850R op de parkeerplaats bij het noorderstrand in Scheveningen gestaan met een weigerende AB. Volgens de Wegenwachter kwam het daar vaker voor, straling van defensiezendinstallaties ( ???). Auto van de helling af duwen richting uitgang was de oplossing, maar hoefde niet, in een laatste ultieme poging met de zender tegen de voorruit deed ie het toch. (en later in het boekje gelezen hoe het ook met de sleutel in het contact kon  :eusa_wall:)

Bij de C70 is het bereik sowieso ook beperkt, een paar meter, dan houdt het wel op. Als ik dat vergelijk met de (normaalgesproken Franse rommel van) de C5; werkt op 100m! Ook niet altijd handig (had heb ik nou per ongeluk op het knopje gedrukt of niet....?).

Ook nog een tip: houd de AB tegen de zijkant van je hoofd (slaap) en druk op het knopje. Heeft Jeremy Clarkson een keer laten zien bij Top Gear.:
http://www.youtube.com/watch?v=_jACSPipPSE
Werkt bij mij ook (ook een waterhoofd?) Misschien helpt het jou ook. Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat je ontvanger bevriest.

jrkalf

Citaat van: Sem op 26-11-2010 13:27:16
Citaat van: haasje op 26-11-2010 12:42:21

Hmm... en daar ben ik dus echt heel slecht in...   
Maar dat lijkt mij dus ook het meest aannemelijk. Dat wordt buiten in de tuinset in de vrieskou even met de multi-meter aan de slag om de rotte verbinding te zoeken.

Sterkte.. en schaf vooraf een fles jagermeister aan. Dat is wel zo lekker in de kou :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Misha

jrkalf

in mijn geval (hij doet het extreem goed in de kou, maar niet in de volle zon)... een volvo guard I word niet meer gemaakt.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

peteRRR

Citaat van: Misha op 26-11-2010 14:08:20
Of koop een nieuw kastje.

Ik zal em ook niet eerst schoon maken maar gelijk een nieuwe kopen en dan gelijk maar een stuk of wat er bij  ;D

Groet.

Misha

Citaat van: peteRRR op 26-11-2010 14:21:22

Ik zal em ook niet eerst schoon maken maar gelijk een nieuwe kopen en dan gelijk maar een stuk of wat er bij  ;D

Groet.
Ik bedoel de ontvanger die onder het dashboard ligt. ;D

peteRRR

Citaat van: Misha op 26-11-2010 14:28:49
Citaat van: peteRRR op 26-11-2010 14:21:22

Groet.
Ik bedoel de ontvanger die onder het dashboard ligt. ;D

Aha. :eusa_doh:

Groet. ;D