Hoe goed presteert een 855 óf een 875 na een koude start?

Gestart door LouisXIV, 26-11-2010 14:37:26

Vorige topic - Volgende topic

cas

toch even kijken naar een systeem dat je blok warm houdt dan.... zit bij mijn busje ook fabrieksaf in.. weet niet of dat achteraf ingebouwd kan worden? 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Henk855

Standkachel van Webast die houd je water en interieur warm, gewoon aan zetten tijdens de dienst en altijd een warme wagen als je met spoed weg moet.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

Citaat van: LouisXIV op 26-11-2010 15:25:04
Citaat van: zwamborn op 26-11-2010 14:45:36
Wil je er één met eenderde bankje  ;)
Kan dat? met het oog op toekomst misschien 4 kids.....

Dat paste vroeger ook in een kever.

LouisXIV

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2010 18:14:51
Citaat van: LouisXIV op 26-11-2010 15:25:04
Citaat van: zwamborn op 26-11-2010 14:45:36
Wil je er één met eenderde bankje  ;)
Kan dat? met het oog op toekomst misschien 4 kids.....

Dat paste vroeger ook in een kever.
Klopt maar tegenwoordig met al die veiligheidseisen en stoeltjes past het niet meer. Ik reed vroeger met mijn ouders onderweg op vakantie en die hadden dan een bed van de achterbank gemaakt geweldig was dat.

StefanCJ

V70geRwin

wasmachine element in je carterpan maken en draadje naar binnen leggen?

ff praktisch, heb een 10v automaat en zelfs als ik onder de 3000 toeren blijf kun je daar in de bebouwde kom aardig mee jakkeren hoor. Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat je met bloed spoed hulp gaat bieden maar scheelt het zoveel?

)()()sT

Zoals al gezegd: het is voor ALLE motoren zeer slecht om flink te gassen met koud blok.
De eerste generaties 850's hadden klepstoters die luid tikten bij koude motor; in het boekje staat ook dan niet boven de 3000 rpm te komen.

Een 850 of *70 is inmiddels een ouwe bak; ik koester zo'n beestje dan ook bij koude start.

Vulk

Citaat van: )()()sT op 26-11-2010 19:49:39

Een 850 of *70 is inmiddels een ouwe bak; ik koester zo'n beestje dan ook bij koude start.

Niet "oud", maar "ouder".

LouisXIV

Citaat van: Vulk op 26-11-2010 19:59:09
Citaat van: )()()sT op 26-11-2010 19:49:39

Niet "oud", maar "ouder".
Ik zal voorzichtig zijn straks met mijn 850/V70 maar daarom stel ik hier ook vragen. Ik zal daarom ook uitkijken naar een "standkachel van Webasto" Ik heb me inmiddels door een installateur laten vertellen dat als mijn auto een bijverwarming heeft dat die gemakkelijk is om te bouwen. Maar ik weet niet of deze typen volvo's bijverwarmingen hebben?

Vulk

Een 10V blok kan best wel wat hebben trouwens. Ik zou wel niet voor een turbo of diesel gaan.

UserID6342

Als je dit wilt gaan doen moet je gewoon een standkachel monteren en het probleem is opgelost.  Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.  Koelwater word verwarmd, daardoor en motor en interieur.

Hierin zijn verschillende opties in mogelijk.  Je hebt zowel standkachels die op benzine als diesel draaien, je kunt er ook een zogenaamde elektrische dompelaar inhangen, die houd alleen je koelsysteem warm en verder weinig tot niets (loop je wel altijd met een verlengkabel te k*tten), je hebt ze met afstandsbediening en zelfs die je met je telefoon kunt inschakelen.  Zou eerst eens kijken voor een passende auto en daarna gaan kijken voor zoiets dergelijks.

Het bestaat dus en het is ook te maken.  Echter schrik niet van de prijzen nieuw.  En trouwens ook niet gebruikt.  Ik ben aan het zoeken naar een standkachel voor de 760 op diesel en je wilt niet weten wat voor prijzen ik al ben tegengekomen.

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 26-11-2010 21:17:33
Als je dit wilt gaan doen moet je gewoon een standkachel monteren en het probleem is opgelost.  Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.  Koelwater word verwarmd, daardoor en motor en interieur.

Hierin zijn verschillende opties in mogelijk.  Je hebt zowel standkachels die op benzine als diesel draaien, je kunt er ook een zogenaamde elektrische dompelaar inhangen, die houd alleen je koelsysteem warm en verder weinig tot niets (loop je wel altijd met een verlengkabel te k*tten), je hebt ze met afstandsbediening en zelfs die je met je telefoon kunt inschakelen.  Zou eerst eens kijken voor een passende auto en daarna gaan kijken voor zoiets dergelijks.

Het bestaat dus en het is ook te maken.  Echter schrik niet van de prijzen nieuw.  En trouwens ook niet gebruikt.  Ik ben aan het zoeken naar een standkachel voor de 760 op diesel en je wilt niet weten wat voor prijzen ik al ben tegengekomen.
Ik heb iets gezien van rond de 1400 euro inclusief montage komt dat in de richting van de prijzen die jij bent tegen gekomen?

verburgh

Zit je bij een regio brandweer of een gemeentelijke brandweer ?

LouisXIV

Citaat van: verburgh op 26-11-2010 21:32:14
Bij een gemeentelijke brandweer die onlangs (lees 1 november 2010) is samengevoegd tot een veiligheidsregio.

verburgh

Citaat van: LouisXIV op 26-11-2010 21:35:45
Citaat van: verburgh op 26-11-2010 21:32:14
Bij een gemeentelijke brandweer die onlangs (lees 1 november 2010) is samengevoegd tot een veiligheidsregio.

Veiligheidsregio zuid?

Ik zit zelf bij de beroeps in rotterdam en als ik vrij ben ook nog vrijwilliger van brandweer binnenmaas, maar moeten julie met je eigen auto binnen 4min 1,5 km verder zijn :eusa_think: uitruktijd is toch 2min en terplaatse komen 8?