levensduur draagarm rubbers ed

Gestart door dirkvis1968, 27-11-2010 19:46:14

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

hallo

wie kan er wat raad geven over de gemmiddelde levensduur van draagarmrubbers 850/  70 classic met een 2.5t motor??
mijn wagen heeft ong 144000 km en ik ga de schokdempers vooraan vervangen
is het misschien passelijk de draagarmen ook mee te vervangen
kosten bij europe tuning ong 79 euro per kant wat goed meevalt
hoelang in uren telt men gemiddeld voor dit te vervangen

wie heeft raad

Misha

Originele draagarm gaat tussen de 150 en 250K mee.
Vervangen kost een halfuurtje per kant.
Kost 175 euro per kant.

Imitatie is er in mega-troep tot redelijk. Ik zou er niet aan beginnen persoonlijk, maar gewoon originele monteren.

Als je alleen de rubbers wil vervangen kan dat ook ; reken dan een halfuur per kant plus het uitpersen en inpersen van het rubber.

Oja, ik zou ze zeker niet preventief vervangen, je kunt er eenvoudig bij en de schokbreker laten zitten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

dirkvis1968

ih heb mijn rubbers eens geinspecteerd
daar waar de voorste optisch ronder schade zijn lijkt mijn achterste rubber op dit
Is dit slijtage of normaal

UserID6342

Is zo haast niet te zeggen, zet nu eens een bandijzer / koevoet of weet ik wat tussen het subframe en de draagarm in en trek die eens op en neer.  Dan pas het je een idee.  Dit betreft de zijwaartse speling, hetzelfde kun je ook doen om te kijken voor de voor / achterwaartse speling.  Daarna kun je pas iets nuttigs / zinnigs zeggen erover.

dirkvis1968

dat moet ik nog eens testen maar niet zo handig omdat ik de wielen moet verwiideren

ik doelde eigenlijk op die witte uitstulping,is dat normaal???

dirkvis1968

niemand op basis van deze foto eenmening???

LPGLE

die rubber flap die uit je rubber komt ,  ( klokgewijs gezien van 12.00 uur tot 17.00 uur) is mijns inzien een versleten draagarm rubber .
Zoals dirk al zegt, met een bandenlichter er tussen wrikken , dan zal je helemaal schrikken wat je ziet .

Toen mijn draagarm er zo uit zag , kon ik met de duim het rubber er zo uit duwen in gedemonteerde toestand .

over vervangen van draagarmen is meer dan genoeg geschreven .
Koop een A-merk aftermarket , of origineel !    b...c.... merken zijn er genoeg, maar gaan vaak nog geen 10   5 dkm  mee