Turbodruk te hoog bij volgas en -3 buitentemp?

Gestart door michiel, 28-11-2010 11:58:30

Vorige topic - Volgende topic

michiel

Heren techneuten,

Ik ben gisterenavond/nacht met een licht illegaal tempo van Purmerend naar Lochem (en vice versa) gereden. Hierbij overkwam mij het volgende: toen ik bij tempo 160-170 even ging planken knalde de turbodruk voorbij het witte gedeelte op de wijzer en verloor ik ineens alle druk. Met minder gasgeven, of eigenlijk subtieler gasgeven deed dit probleem zich niet voor en ging ik makkelijk over de 200+.

Mijn goedwillende amateuristische overwegingen vertellen mij dat de combinatie volgas + buitentemperatuur (ergens tussen de -1 en -4) + niet helemaal verse wastegate teveel van het goede was: zit ik hier in de juiste richting?

Ter verduidelijking: ik heb nu de oude 850R van Mikey QR, en daarvan is bekend dat ie een chipkuurtje heeft ondergaan. Het is niet bekend of dit kuurtje op de originele 13G is gedaan - ik vermoed van niet omdat ie bovenin harder lijkt door te trekken dan de 15G van mijn vroegere T-5R. Maar dit kan ook komen omdat de mapping die erin zit mij niet enorm kan bekoren. De vermogensontwikkeling is niet mooi lineair, er zit een groot verschil tussen 95% gas en volgas.

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

M a r c

Meten is weten. Alleen door te meten met een goede drukmeter en afr kun je kijken wat er misgaat en wat de oorzaak is.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl