waar is 850estatetdi

Gestart door jberg, 28-11-2010 19:56:15

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Citaat van: -D©©©L- op 05-12-2010 23:15:31
Citaat van: Teddy81 op 05-12-2010 23:10:36
Misschien een stomme vraag, maar als een chip niet werkt, dan doet toch je hele auto het niet? Ik weet niet anders dan dat een ECU je auto aanstuurt en dat als je ECU niet werkt je auto het gewoon niet doen. Dat wil dus zeggen, als de chip niet goed gesoldeert is, dan doet je ECU het niet, dan doet je auto het niet!
Heel eerlijk gezegd vind ik het maar een raar verhaal, van beide kanten.
Ik zou gewoon een afspraak maken met de dealer, zij kunnen volgens mij gewoon zien of een auto gechipt is. Kunnen zei dit niet, maak dan een afspraak met een van de bekende tuners.
Small price to pay om erachter te komen of je opgelicht bent.
Zit de andere chip er wel in, bied je je excuses aan aan Barry(?). Zit de chip er niet in, dan heb je onomstotelijk bewijs dat hij je, al dan niet opzettelijk, opgelicht heeft en kun je van daaruit verder gaan.

Succes

Dan blijft alleen nog over of er een koopovereenkomst is en een bewijs van betaling. Zonder die twee is het m.i. gewoon een beetje leergeld dat betaald is.

Dat klopt, maar volgens mij zijn ze over PB overeengekomen dat hij die ECU ging kopen van Barry en staat daar ook een bedrag in vernoemd. Ik weet niet of dat geldt als een schriftelijke overeenkomst, maar ik denk dat je er wel een heel eind mee komt. Bewijs van betaling wordt moeilijk als het cash is gegaan.
En anders is het leergeld inderdaad! Ik heb ooit nog veel meer leergeld betaald, dat vergeet je niet meer hoor! ;D

rpakuypers

Ik heb alles digitaal en ben blij dat ik veel per PB doe. Het is inderdaad Cash gegaan en daar is geen bewijs van. Anderzijds, als ik niet had betaald had Barry ook niet geleverd en was hij niet zomaar naar Wolvega gekomen.

Ik heb Barry vriendelijk verzocht om dit probleem gezamenlijk op te lossen, maar nogmaals : Hij laat hierin verstek gaan ! Ik heb in het verleden ook onderdelen verkocht en als er iets niet goed was dan nam ik het terug, ik wilde voor die paar tientjes geen ruzie. Helaas wenst hij de zaak als afgedaan te betitelen en daarom kiest hij voor dit wederkerend gedrag. Als ik uiteindelijk met harde maatregelen kom dan wil hij pas reageren. Was niet nodig geweest, jammer.

Van de andere kant. We hebben allemaal k*t momenten in het leven, dat hoort er nou eenmaal bij. Maar dan kun je toch je zaken netjes regelen ! En het gaat mij zeker niet zozeer om dat geld, ik heb mijn zaken prima geregeld maar ik wil een werkende ECU !

Groet,
Roger

Jasper M

Ik weet anders nog wel een goede oplossing:

850estatetdi

roger je kan leuk zegen kom allemaal maar de ecu testen enzo maar op het moment van dat gedoe met de chip had je meer ecu`s in je bezit dan die 1ne die je er in had. daarnaast had je toch echt wel gelijk kunnen merken dat de auto wel of neit anders liep na de wissel in apeldoorn je ben daar gelijk weg gegaan naar iemadn om nog meer dingen op te halen als de ecu(chip) niet goed had geweest had je gelijk naar mij toe gekomen en niet ruim 3 maanden later pas.
tevens wist wat voor verschil er moest zijn tussen je oude ecu en de ecu met chip want met de pkkkdag heb je de chip al in je auto gehad en heb je er mee gereden en je was toen zo blij dat je op de weg stopte mijn hond over nam die ik aan eht uitlaten was langs de weg zodat ik het verschil zelf kon merken. en dat verschil was goed te merken.

jgvdv

daar waren toen idd meerdere mensen bij die dat kunnen beamen.
Ik had toendertijd ook interesse in jouw chip , maar roger was mij helaas voor. (heb toch even later toch nog een chip gekocht bij volvodemio en erachter gekomen dat 850 niet 1 op 1 in een v70 past (oa airco))

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

rpakuypers

Citaat van: 850estatetdi op 06-12-2010 00:07:03
roger je kan leuk zegen kom allemaal maar de ecu testen enzo maar op het moment van dat gedoe met de chip had je meer ecu`s in je bezit dan die 1ne die je er in had. daarnaast had je toch echt wel gelijk kunnen merken dat de auto wel of neit anders liep na de wissel in apeldoorn je ben daar gelijk weg gegaan naar iemadn om nog meer dingen op te halen als de ecu(chip) niet goed had geweest had je gelijk naar mij toe gekomen en niet ruim 3 maanden later pas.
tevens wist wat voor verschil er moest zijn tussen je oude ecu en de ecu met chip want met de pkkkdag heb je de chip al in je auto gehad en heb je er mee gereden en je was toen zo blij dat je op de weg stopte mijn hond over nam die ik aan eht uitlaten was langs de weg zodat ik het verschil zelf kon merken. en dat verschil was goed te merken.

Barry,

als je heel zuiver in je schoenen staat dan had je me te woord gestaan en dan hadden we samen naar een oplossing kunnen kijken. Je heb dat op enig moment ook aangeboden, voor mij een teken dat je beter wist.

Ik neem het aanbod aan om de ECU te testen en neem daarom ook beide ECU's mee die ik heb. Als er uit de test komt dat de ECU die er nu inzit en waar ongetwijfeld jouw vingerafdrukken nog op staan nog in originele staat is dan zal ik dat hier laten vermelden. Daarbij nogmaals opmerkend dat er bij het gevoel van "harder gaan dan eerst" ook omgevingsvariabelen een rol spelen. Te denken aan een warme/hete motor, wind en hoogteverschillen in het wegdek. Gelukkig zat je bij me in de auto toen we zonder de ECU voor het eerst reden in mijn V70 om je te laten voelen hoe een standaard V70 trekt. Je was daar zal zeer van onder de indruk en daarmee liet je al merken dat mijn V70 toen met zijn 270.000 km in beste staat was.

Gezien de zaken die gebeurd zijn en de manier waarop je gereageerd hebt lieten mij zo handelen. Ik denk dat eenieder hier die dit zelfde overkomt ook zo handelt. Mocht je toch nog tot een overleg bereidt zijn, dan stel ik voor dat we dat onder 6 ogen doen met een onafhankelijk iemand erbij.

Groet,
Roger

850estatetdi

ik heb ze allemaal in me handen gehad is neit zo moeilijk lijkt me of wel. roger je merk of een auto wel of niet een chip heeft en zeker als je ruim 3 maanden er voor de zelfde chip al in je auto heb gehad. of ben ik nou zo achterlijk dat ik het wel merk en een ander niet???

rpakuypers

Citaat van: 850estatetdi op 06-12-2010 00:16:10
ik heb ze allemaal in me handen gehad is neit zo moeilijk lijkt me of wel. roger je merk of een auto wel of niet een chip heeft en zeker als je ruim 3 maanden er voor de zelfde chip al in je auto heb gehad. of ben ik nou zo achterlijk dat ik het wel merk en een ander niet???

Zoals je al zegt is dat een gevoel en dat is ten alle tijde een subjectieve waarneming en voor ieder anders, met andere woorden je kunt er juridisch niets mee. Laten we het anders stellen : Als jij echt had getwijfeld aan mijn eerlijkheid dan had je kunnen voorstellen dat we samen naar een tuner gaan en een test uitvoeren. Afhankelijk van die test, die dan betaald zou worden door de "verliezende partij" was er in ieder geval duidelijkheid. Helaas hem je ervoor gekozen om te melden dat je wel naar een oplossing wil kijken, maar dat vervolgens niet doet.

Groet,
Roger

-D©©©L-

Citaat van: rpakuypers op 06-12-2010 00:12:21
Gezien de zaken die gebeurd zijn en de manier waarop je gereageerd hebt lieten mij zo handelen. Ik denk dat eenieder hier die dit zelfde overkomt ook zo handelt. Mocht je toch nog tot een overleg bereidt zijn, dan stel ik voor dat we dat onder 6 ogen doen met een onafhankelijk iemand erbij.

Je doet net alsof je totaal wilsonbekwaam tegen beter weten en slechts gedreven door reacties van anderen zo hysterisch tekeer gaat. Zonder kennis van zaken moet je dat soort dingen (850 ECU in een V70 proppen) niet zelf proberen. En ook met kennis van zaken blijft het een gok. Kennelijk heb je jezelf een beetje overschat en zit je nu op de blaren. Dat doet even zeer maar je leert er wel van.

850estatetdi

362   Volvo 850/70 Algemeen / Meetings / Re: PKKKK (sleutel)dag in de polder 22 mei 2010  Gepost op: 23-05-2010 00:35:45 
Citaat van: 850estatetdi op 23-05-2010 00:32:15
Citaat van: rpakuypers op 23-05-2010 00:31:00
Citaat van: 850estatetdi op 23-05-2010 00:25:44
Citaat van: rpakuypers op 23-05-2010 00:18:32
Voor zo'n eerste meeting van jouw kant ben je al veelbesproken. In ieder geval mooi om te weten dat je amper 12 uur later ineens kunt genieten van je TDI. En daar was het ons ooit om te doen, zo'n PKKK-dag waar er genoeg "kenners" zijn en mekaar mooi kunnen aanvullen.

Helaas moet ik nu wel naar de chipper toe want ik neem aan dat je jou ecu niet wilt missen ?! Waar moet ik heen ?!

Groet,
Roger

ja mag hem een keertje een weekje lenen hoor
wat mij wel gelijk op viel is dat ik nu nog de helft aan brandstof kwijt was op de terug weg

Dat kan kloppen, je gooit het nu niet meer onverbrand door de uitlaat naar buiten ....... Ik heb al een mailtje gestuurd en ben benieuwd wanneer ik weer op de achterbank kan gaan zitten na het kietelen van mijn gaspedaal.

Groet,
Roger

het was wel een erg leuke ervaring om eerst in jou auto een stuk te rijden zoals die normaal is en 10 minuten later als die een chip heeft 

Altijd handig als je een voorbeeld hebt en het geeft ook de mogelijkheden aan. Jij weet dat de chip werkt en hoe een TDI met en zonder is en ik weet dat ik een TDI MET CHIP wil. Mooie win-win situatie ........

Groet,
Roger

dus toen merkte je eht wel en ruim 3 maanden geleden niet

850estatetdi

364   Volvo 850/70 Algemeen / Meetings / Re: PKKKK (sleutel)dag in de polder 22 mei 2010  Gepost op: 23-05-2010 00:18:32 
Voor zo'n eerste meeting van jouw kant ben je al veelbesproken. In ieder geval mooi om te weten dat je amper 12 uur later ineens kunt genieten van je TDI. En daar was het ons ooit om te doen, zo'n PKKK-dag waar er genoeg "kenners" zijn en mekaar mooi kunnen aanvullen.

Helaas moet ik nu wel naar de chipper toe want ik neem aan dat je jou ecu niet wilt missen ?! Waar moet ik heen ?!

Groet,
Roger 

volgens mij zeg je hier min of meer dat de chip een beste indruk op je heb achter gelaten en blijbaar ruim 3 maanden geleden ook anders had je wel gelijk gebelt of gesmst of wat dan ook

rpakuypers

Nogmaals, het is een gevoel en eenieder die een CHIP heeft gebruikt deze niet constant. Ik ga met de ECU naar een tuner en die zal onomstotelijk vaststellen wie het hier niet bij het juiste eind heeft.

Groet,
Roger

850estatetdi

Citaat van: rpakuypers op 06-12-2010 00:32:32
Nogmaals, het is een gevoel en eenieder die een CHIP heeft gebruikt deze niet constant. Ik ga met de ECU naar een tuner en die zal onomstotelijk vaststellen wie het hier niet bij het juiste eind heeft.

Groet,
Roger
wie zegt dan dat het de ecu is die je van mij heb ik kan ook wel ergens een ecu vandaan halen en na laten kijken zegt niets. en ook al rij je rustig dan nog merk je het verschil en laten we elkaar geen mietje noemen maar je heb echt wel op de rit na de wissel wel gas gegeven

jgvdv

check je vacuumleidingen vanaf de turbo eens misschien zijn die gaar of lek. dan heb je oo kgeen vermogen zowel met als zonder chip.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

850estatetdi

Citaat van: rpakuypers op 06-12-2010 00:32:32

Groet,
Roger

ik denk dat iedereen die ze auto heeft laten chippen toch zeker verschil merkt en al zeker binnen 3 maanden