Peut on the rocks - Ijs in gasklephuis

Gestart door Jur, 08-12-2010 23:11:29

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Als je niet op lpg rijd, is dat niet (meer) relevant.
Die informatie kon ik niet in je eerdere berichten lezen.

Jur

Problemen waren een tijdje weg. Maar vanochtend was het weer raak enkele malen tussen de -15 en -11.
Heb nieuwe slang op de warme lucht aansluiting van het filter gezet richting het uitlaatspruitstuk. Komt uit onder het hitteschild.
Verder leek het te helpen dat ik het gasklephuis inspoot met WD40. Er is wel een stuk minder ijsvorming maar ik heb nog niet weer gekeken na het hangen van vanochtend.
Ik heb het luchtfilterhuis uitelkaar gehaald. Mijn gevoel zou zeggen als die klep daar warmte/koud gestuurd is deze bij kou al vanzelf open zou staan(richting warme lucht). Maar dat stond ie niet. Kan het zijn dat deze klep defect is? Weet iemand hoe die werkt. Kan natuurlijk zijn dat ie eerst onderdruk moet hebben.

Zo net bij de dealer het rubbertje van de carterontluchting opgehaald. Het oude rubber was snoeihard. Het ijs zit ook steeds in deze aansluiting. Zodat je zelfs de bajonetaansluiting er niet afkrijgt, deze moet dan eerst ontdooien.

We zitten op 580000. Nu begint het motortje toch wat kwaaltjes te krijgen.

thuur

De klep werkt hetzelfde als een thermostaat. Met een was-elementje en een veer, heeft dus geen druk nodig, enkel temperathuurgesthuurd.

Saboteer de klep maar op de warme stand.

Gr ;)

Jur

UserID6342

Citaat van: Jur op 20-12-2010 15:30:52
We zitten op 580000. Nu begint het motortje toch wat kwaaltjes te krijgen.
Motortje krijgt geen kwaaltjes hoor, alleen de randapparatuur ;D

rpakuypers

Citaat van: thuur op 20-12-2010 16:09:41
De klep werkt hetzelfde als een thermostaat. Met een was-elementje en een veer, heeft dus geen druk nodig, enkel temperathuurgesthuurd.

Mooi he, zo'n Freudiaanse vertyping ............. levert minstens dubbele woordwaarde op ;)

Groet,
Roger