openen motorkap *70

Gestart door )()()sT, 29-11-2010 10:17:09

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Zogezegd is de S/V70 verbeterd op maar liefst 1800 punten.  :eusa_shifty:
Een punt is sowieso verslechterd: het openen van de motorkap.

Ik word er wild van; altijd als ik de kap wil openen moet ik 2 keer aan de hendel trekken omdat ie na de eerste keer aan de bestuurderskant altijd nog vast blijft zitten.
De XC heeft het ook, de C70 van Rogé ook.
Als je echter de kap van een 850 wilt openen gaat dat perfect; hij springt mooi uit de sloten.

De sloten van de XC zijn al eens wat bijgesteld waardoor het wat beter werd, maar daar zitten ze nu eigenlijk iets te hoog waardoor je  op de snelweg de kap ziet bewegen.

Zijn er meerderen met dit irritantie euvel?

wouter1220

Heb het toevallig afgelopen week voor t eerst gehad... Kan me er dus nog niet erg aan ergeren ;)

Ik heb een C70 btw...

daytonawim

Heb 2 van die hokken en ze hebben beide deze klachten ook.

grappige is de ene keer wel en de andere keer niet, ik wijt dit aan torsie van de carroserie op de
plak waar de auto op dat moment staat.

Enne er aan gaan pielen durf ik ook niet echt, want als het fout gaat zie de motorkap dan maar open te krijgen.

Bij het inbouwen van de koplampen was er idd een kabeltje los geschoten, daar kwam ik thuis achter,
gelukkig kon ik em nog niet door een kiertje open vogelen.

fredtref

Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb de sloten al eens losgehaald schoongemaakt opnieuw ingevet maar het probleem blijft, ik los het tegenwoordig op door aan de bestuurderskant mijn weggooi aansteker tussen de kap en de koplamp te schuiven dan krijgt de kap net dat zetje wat het nodig heeft, werkt altijd ;D

mehn

Citaat van: )()()sT op 29-11-2010 10:17:09
Zogezegd is de S/V70 verbeterd op maar liefst 1800 punten.  :eusa_shifty:

Veranderd.

:)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Ik had 't bij Roetmobiel ook. Behoorlijk irritant. Hendel overhalen, motorkap aan één kant iets omhoog trekken, nogmaals hendel overhalen en dan kon de kap eindelijk open.
Ik heb het niet voor elkaar gekregen om dat in orde te krijgen, dus heb er maar mee leren leven.

)()()sT

Ja dat probeer ik ook.... Ik kijk tegenwoordig natuurlijk vaker onder de kap en dan begint het irritant te worden om elke keer weer terug de auto in te moeten en nog een keertje te trekken.

Zaterdag nog even de kap open gedaan van een 850 met meer als 4 ton achter zijn kiezen; ploep klaar  :evil:

JvW

Hmm, nog nergens last van.

blauweroffel

Heel herkenbaar! de kap van de V70 gaat pas open na twee x achter elkaar aan de handel te trekken, weet niet beter dan dat het zo hoort ;D

BR

FGG

Bij mij blijft de tweede ook wel eens hangen, maar lang niet altijd. Bij de 850 had ik 't ook wel eens, trouwens.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 29-11-2010 11:25:54
begint het irritant te worden om elke keer weer terug de auto in te moeten en nog een keertje te trekken.

:eusa_eh: :-X

:P

t_w

Bekend probleem.

Doe tegenwoordig de ontgrendeling in de voetenruimte met de rechterhand, terwijl ik met mijn linkerhand tegen de punt van de motorkap druk (met 'punt'  bedoel ik het deel van de motorkap welke het dichtst bij je spiegel zit).

Werkt redelijk...

Sbv

Tijd voor een V70n, die heeft dat niet meer, gelukkig wel weer andere zaken.
Overigens heb ik dat bij de S70 ook wel eens. De afstelling lijkt er gevoelig van de ontgrendeling

mxeryus

Komt me sinds zaterdag ernstig bekend voor. Koelvloeistoflampje ging branden (reservoir lekt, wordt deze week vervangen) en ook het linker dimlicht viel uit. Geprobeerd de motorkap te openen, zonder resultaat en ga spontaan door m'n rug (onhandige beweging). Behoorlijke afstand gereden (ik moest op tijd ergens zijn), bij terugkomst (lees:warme motor) nogmaals geprobeerd en voila - in één keer open. Koelvloeistof bijgevuld, lamp vervangen en scharnieren/vergrendeling maar even voorzien van wat kruipolie.

maartendeb

Bij mij is het weg :) Wat ik heb gedaan: koplampen eruit, sloten een beetje losgedraaid, motorkap voorzichtig in de sloten laten vallen, daarna elk slot gesteld (lees naar beneden getrokken) en weer vastgedraaid.

Misha heeft een mooie post over het afstellen van de motorkap en sloten.