Auto niet met zender open te krijgen

Gestart door FrankM, 29-11-2010 16:26:21

Vorige topic - Volgende topic

cas

heb nog wel een ontvanger over  ;)  alleen ff zenders bij programmeren  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: cas op 05-12-2010 14:07:33
heb de normale Guard geplaatst. die zat er al idd zoals je eerder aangaf. gezien alle probs hier op het forum besloot ik het nieuw te nemen. ook al kon ik andere zenders erbij bestellen.

het was 5 seconden werk. stekker van de oude ontvanger eruit. in de nieuwe en drukken op het open en sluit knopje van de AB. en werken!  :eusa_dance:

Je hebt dus énkel de ontvanger vervangen?.

cas

noop, alles. complete set besteld bij de dealer. ontvanger EN 2 verse zenders  :)

Ludo

cas

Guard zonder nummer 1 of 2 heet dat geloof ik.

nummer zoek ik even op.

zo terug!

zo,... terug. ehm ligt in de auto. ga ik zo even pakken aangezien ik ook nog aan mn stoelverwarming moet beginnen.

snix

Cas ik heb geen ontvanger nodig hoor. Heb bij mij mn guard I systeem weer werkend gekregen. Wilde alleen zeggen dat dat erg handig is als je slotjes weer bevroren zijn. Als iemand daar nog wat voor zoekt moet hij het maar melden. Heb nog een relais en een ab liggen.

Groetjes Marnix

cas

Citaat van: snix op 05-12-2010 14:40:42
Cas ik heb geen ontvanger nodig hoor. Heb bij mij mn guard I systeem weer werkend gekregen. Wilde alleen zeggen dat dat erg handig is als je slotjes weer bevroren zijn. Als iemand daar nog wat voor zoekt moet hij het maar melden. Heb nog een relais en een ab liggen.

Groetjes Marnix

wist ik ook wel ;-)

Zal ik dan in het te koop topic zetten dat een complete set te koop is van ons samen? Ff pb doen om af te spreken.

Betreft nummerss voor Ludo.

Complete set 9134177 153,36 ex. Btw ex clubkorting.

Ludo

Citaat van: cas op 05-12-2010 16:51:12
Betreft nummers voor Ludo.

Complete set 9134177 153,36 ex. Btw ex clubkorting.

:D
Dat was een vraag die hier nog openstond.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33879.0.html
Dan is het nu duidelijk dat Guard-1 hiermee te vervangen is.

haasje

Het systeem wat Cas nu heeft is alleen cv, geen alarm.

Ludo

Ja dat had ik begrepen, maar volgens mij is deze set volledig compatibel met het Guard-1 alarm.

haasje

Hoe bedoel je dat, guard 1 eruit, deze erin?

Dat geld denk ik voor alle originele volvosystemen, in ieder geval guard 1, guard 2 en basisalarm (en hiermee dus ook dit systeem). Ik heb mijn auto ook omgebouwd van guard 1 naar guard 2. Guard 1 relais, driehoekje en ultrasone sensors eruit; Guard 2 relais en (optionele) ultrasone sensors erin en alles werkt.
Bij een auto waar geen alarm inzit (en nooit gezeten heeft) is het inbouwen van het systeem iets meer werk, je moet dan ook een sirene en de motorkapsensor plaatsen.

Ludo

Citaat van: haasje op 05-12-2010 18:05:21
Hoe bedoel je dat, guard 1 eruit, deze erin?

Nee ik bedoel niet volledig vervangen, alleen de ontvanger met handzenders.
Ter vervanging van de grijze handzender, die niet meer leverbaar is.

haasje

Ik weet niet of je alleen de ontvangerfunctie van dit systeem kunt gebruiken om je guard 1 weer kompleet te krijgen. Bij dit systeem hoort een ander alarmrelais (210/211) om het compleet te maken (geheel heet dan basisalarm).

snix

Klopt,

Met het systeem was Cas nu heeft gaan de deurtjes open en dicht. Er is dan geen alarm functie en geen start onderbreker. Tenzij je zoals Cas een (meestal) naast de info knop een gaatje met een ledje erbij hebt waar je zo'n pikkie in moet steken, dan heb je een start onderbreker.

Ofwel: dit is een apart systeem die los van de 210/211 relais werkt. Hebben we hier geprobeerd. Guard II ingebouwd en het oude systeem laten zitten. Deurtjes gaan open en dicht maar de alarmfunctie schakeld niet in. (tenzij je de ab's van het guard systeem gebruikt).

EDIT:
Cas ik heb een relais en ab van een guard I systeem. Jij hebt nu toch geen relais 210/211 over, alleen dat lock en unlock systeem achter het dashboard kastje vandaan??

cas

Citaat van: snix op 06-12-2010 01:19:31
Klopt,

Met het systeem was Cas nu heeft gaan de deurtjes open en dicht. Er is dan geen alarm functie en geen start onderbreker. Tenzij je zoals Cas een (meestal) naast de info knop een gaatje met een ledje erbij hebt waar je zo'n pikkie in moet steken, dan heb je een start onderbreker.

Ofwel: dit is een apart systeem die los van de 210/211 relais werkt. Hebben we hier geprobeerd. Guard II ingebouwd en het oude systeem laten zitten. Deurtjes gaan open en dicht maar de alarmfunctie schakeld niet in. (tenzij je de ab's van het guard systeem gebruikt).

EDIT:
Cas ik heb een relais en ab van een guard I systeem. Jij hebt nu toch geen relais 210/211 over, alleen dat lock en unlock systeem achter het dashboard kastje vandaan??

Idd heb alleen dat kastje over. ik heb niets met relais gedaan.

en betreft startonderbreker pikkepoelie naast info knop, heb die idd in mijn auto ( van volvo) samen met nog een extra secret feature  ;) tegen diefstal.