distributieriem

Gestart door stotteraar, 29-11-2010 20:31:34

Vorige topic - Volgende topic

stotteraar

Jullie zullen me wel een sukkel vinden, maar ik probeer een distributieset voor een V70 2.5T (5254) te vinden, en dan krijg ik aanbiedingen met een 142 en 148 tands riem.
Is dat normaal? Wat moet ik hebben?

Lampje

Nee hoor, zeker geen sukkel. Zelfs de garagebedrijven moeten heel goed opletten wat ze bestellen!

Er zitten verschillen tussen modellen mét en zonder airco.

Met airco is meestal langer.

stotteraar

Bedankt. Maar hoe weet je het zeker?

Lampje

Misschien kan iemand het even voor je opzoeken in Vadis? Ik heb die niet op mijn PC staan...

stotteraar

Niemand die het weet?
Of weet hoe ik erachter kom?
Het gaat om een v70 2.5T, motor 5254t met (kapotte) airco uit 1997 (RV-XD-17), dus geen modern ding dat hier niet mag komen  ;D.

GJV70

Bel eens met een volvo garage. Zij willen vast even voor je in hun systeem kijken. Succes.
Roffel Sound Addict

volvobug

Citaat van: Lampje op 29-11-2010 20:36:39
Nee hoor, zeker geen sukkel. Zelfs de garagebedrijven moeten heel goed opletten wat ze bestellen!

Er zitten verschillen tussen modellen mét en zonder airco.

Met airco is meestal langer.
Distributieriem heeft niets met airco te maken, dat is de multiriem.

Volgens Vadis
Riemaandrijving. 5CYL ENGNR. -1266127. 4VALVE: onderdeelnummer 272327 (voor auto's met hydraulische spanner)
Riemaandrijving. 5CYL ENGNR. 1266128-. 4VALVE: onderdeelnummer 272329 (voor auto's met mechanische spanner)

Een verschil in aantal tandjes ken ik niet, wel dat er verschillende breedtes bestaan, nl. 21 en 23 mm. Maar ik zou de bovenstaande onderdeelnummers gebruiken ter referentie, afhankelijk van jouw motornummer.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stotteraar

Het wordt steeds duidelijker  ;D.

Jack v

Als je met je kenteken of chassisnr. naar de dealer gaat moet hij het weten welke je moet  hebben.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

stotteraar

Super, bedankt!
Ik ben een kneus; waar staat dat motornummer?

GJV70

Een kneus?? Haal jezelf niet zo omlaag! Als je iedereen alles al zou weten zou het forum overbodig zijn he :)
Roffel Sound Addict

)()()sT

Nou nou, wel een beetje de zoekfunctie raadplegen hè? ;D

stotteraar

Zover was ik al, maar hoe kan ik zien of ik de 1266127 danwel 1266129 heb?
Ik kan die nummers niet vinden.
(Naar de dealert gaan en teveel betalen is toch voor mietjes?  ;D).

haasje

Citaat van: stotteraar op 30-11-2010 14:30:56

(Naar de dealert gaan en teveel betalen is toch voor mietjes?  ;D).

Is dat zo? Ik was bij de dealer (waar ik korting krijg) een stuk goedkoper uit als bij een automatarialenzaak (zonder korting).

Jack v

dan zul je toch de dealer even moeten bellen dat nr  is van de db riem staat verder nergens op, misschien in het onderhoudsboekje.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.