Stuurbekrachtigings vraagje.

Gestart door bastiaan arissen, 10-03-2011 20:08:07

Vorige topic - Volgende topic

bastiaan arissen

Ik wil graag bij mijn R de stuurbekrachtiging olie vervangen. Kan hier gewoon ATF/Donax tx in? Of moet ik op zoek gaan naar andere olie. Kun je het systeem ook spoelen? Zo ja, hoe is dit het beste toe doen?
Vind dat hij een zwaar punt heeft met sturen. Of is dit normaal bij een 850? aangezien ik een S70 gewend ben.

thuur

Zwaar punt kan komen van een versleten stuurkogel, kniekoppeling of zelfs schokdempers.

ATF-III, de rode, gaat erin.

Gr 8)

bastiaan arissen

Aha oke. Dan gaan we dat even na kijken.

Jasper Boven

Thuur wat was jouw truukje ook alweer om te spoelen? De leiding op het stuurhuis lossen? Ik wil het binnenkort ook doen, maar wil niet het risico lopen dat  er straks lucht in mijn stuurhuis zit.

Jack v

Het kan ook met zo'n grote injectiespuit( de grootste die je kan vinden).
Tankje leegzuigen- vullen met schone ATF- motor paar min. laten draaien- tankje weer leegzuigen-vullen met ATF- even laten draaien- leegzuigen- en vullen met nieuwe ATF. Dan is het meeste er wel uit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jasper Boven

Citaat van: Jack v op 11-03-2011 11:00:34
Het kan ook met zo'n grote injectiespuit( de grootste die je kan vinden).
Tankje leegzuigen- vullen met schone ATF- motor paar min. laten draaien- tankje weer leegzuigen-vullen met ATF- even laten draaien- leegzuigen- en vullen met nieuwe ATF. Dan is het meeste er wel uit.

Die truuk ken ik ook. Ik weet alleen dat Thuur daar een wat radicalere methodiek voor heeft. Liever laat ik het aflopen, dan weet ik zeker dat het vers is.

Jack v

dan hoef je geen slangen los te halen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44773.msg908515.html#msg908515

En

Citaat van: thuur op 17-11-2009 21:56:54
Citaat van: KMvrtr op 17-11-2009 20:18:25
Wat moet ik me bij dat 'spoelen' voorstellen? Legen, vullen, motor even stationair, legen, vullen. Zoiets?

Nee, ook nog het stuur (met lopende motor) 10 seconden in beide overlooppunten houden. Dat is maximaal sturen. Moet trouwens ook om te ontluchten.

Gr :D