turbodruk zakt?

Gestart door baxie, 31-03-2004 22:03:32

Vorige topic - Volgende topic

baxie

Hee turbo rijders,
Is het bij jullie ook zo dat als je b.v. volgas geeft bij 2500 toeren, de turbo meter oploopt naar ongeveer 80% om vervolgens na een sec. terug te lopen naar 70% .Vervolgens blijft hij hier wel opstaan tot 5500 toeren ongeveer.

Mijn vraag is dus is het normaal dat de turbo druk iets terug loopt na het opbouwen?

Ik heb een standaard t5 met kn filter en wastgate 2 slagen ingekort

Johann

Ja dit is normaal.
De turbo heeft in de standaard opzet niet genoeg opbrengst om de motor tot het rode gebied op hetzelfde niveau te vullen.
Als je de wastegate losser zet dan zou hij bovenin iets langer op een hoger niveau kunnen blijven maar dat is roeren in de marge.

Oele

Als ik de berichten goed gelezen heb, zou je dit kunnen verhelpen door een electronische (MBC) manual boost controller tussen de actuator en de solenoid te plaatsen...

Deze zou dan de druk rustig kunnen laten oplopen, uiteindelijk gaat ie natuurlijk wel zakken en loop je tegen max van inlaat, uitlaat en max opbrengst van de turbo en zul je weer verder moeten gaan tunen...

Hihi, maar eerst een chippie dan he!?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 01-04-2004 20:42:36
Als ik de berichten goed gelezen heb, zou je dit kunnen verhelpen door een electronische (MBC) manual boost controller tussen de actuator en de solenoid te plaatsen...

Deze zou dan de druk rustig kunnen laten oplopen, uiteindelijk gaat ie natuurlijk wel zakken en loop je tegen max van inlaat, uitlaat en max opbrengst van de turbo en zul je weer verder moeten gaan tunen...

Hihi, maar eerst een chippie dan he!?

MBC ben ik absoluut geen voorstander van.
Deze dingen zorgen meestal alleen maar voor een piek druk met als resultaat vaak nog lagere druk in de bovenste toren.
Onder in de toeren zorgen ze vaak voor veel te snel opspoelen van de turbo
De meeste MBC's zijn alleen maar een continue lek..
Daarbij kunnen ze ook vies gevoelig voor de verschillende weersomstandigheden zijn.

baxie

Ja die chip komt er zeer binnenkort in! Weet alleen nog niet welke..