855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Ik kan me niet voorstellen dat ze geïnteresseerd zijn in nog een Volvo voor deze rubriek. Meer dan de helft van alle behandelde auto's met een beetje stevige kmstand zijn Volvo's. En dan een gewone diesel, dat is al helemaal niet interessant lijkt mij.

Ik ben voorlopig ook nog niet van plan me daarvoor op te geven eigenlijk.

Dan krijg ik alleen maar nutteloze info over een handrem die onvoldoende werkt en speling op een motorsteun, dat weet ik zelf ook wel.  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Marc O.

Een V70 N heb ik nog niet voorbij zien komen bij Klokje Rond :)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Marc O.

Ah, ik had alleen maar op youtube gekeken  :eusa_doh: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Snellebaksteen

Tsja, ik heb deze gekocht met zo'n kilometerstand. ;D
Net ingereden.
:eusa_shifty:

)()()sT

Zag daar ook een leuke reportage van een Mercedes 250 TD met 2,1 miljoen.
Letterlijk moegestreden en "gaar."
Maar jemig, 31 jaar oud en dus jaarlijks 70k. rijden in zo'n steeds gaarder wordende auto :D
Wel een hele knappe prestatie!

https://www.autoweek.nl/video/mercedes-benz-250td-1986-2102867-km-klokje-rond/

Snellebaksteen

Eens kijken of dit lukt.
Ik heb al een paar jaar een chinese copie van een Gopro, een heel eenvoudig dingetje van 15 euro. Op vakantie is het altijd een groot succes, de meisjes gaan er mee zwemmen, varen in de kano, fietsen, op de eenwieler en hij gaat altijd mee in de zijspan.
Sinds een paar maanden hangt hij met een zuignap in de V70, net achter de spiegel.
Hij functioneert dan als dashcam, schakelt automatisch in en uit en vult het geheugenkaartje tot die vol zit en overschrijft het dan vanaf het begin.

Nu ging ik vandaag even een boodschap doen, door de sneeuw heen en wat zie ik als ik een brug af rij?
<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=9C2F56B0BFD8141C&resid=9C2F56B0BFD8141C%21126245&authkey=ANZr-79ip9uzO9I" width="320" height="240" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe>

Edit: Grrr, ik krijg m'n video niet geplakt.

Died850

ah, das te verwachten met dit weer. Geen gewonden hoop ik? Nog geprobeerd om de Corsa eruit te trekken of was er geen beginnen aan ;)?
Zelf ook vandaag 2 wagens los getrokken uit de sneeuw met de 850.

Snellebaksteen

Wagen was leeg en verlaten.
Ik heb een rondje er om heen gelopen, een keer gekeken naar de sloot die iets verderop ligt maar er was niks te zien.
Toen ik 30 minuten later retour reed was de slopel verdwenen.

Snellebaksteen

Zoals ook al in het "geërgerd" topic te lezen heb ik een ander setje winterbanden gescoord, met Vredestein Snowtrac banden.
En heel eerlijk, ze presteren beter dan de HighFly Win-Turi banden waar ik hiervoor mee reed. Niet dat die slecht reden, helemaal niet zelfs, ik heb me geen seconde onveilig gevoeld en ze hebben veel grip, zeker in echte sneeuw maar juist op gewoon semi droog wegdek en in bochten met veel gas geven doen de Vredesteins het gewoon een stuk beter.

Ik moest vandaag even op en neer naar Mechelen en was aangenaam verrast over de grip van de bandjes.
De twee directeuren die mee reden (de V70 is de ruimste en betrouwbaarste auto op de zaak) waren verbaasd over hoe goed de Pioneer DEH6100BT werkt in combinatie met mijn Lumia Windows 10 telefoon. Spraakgestuurd navigeren en/of telefoneren, flitsmeldingen en radiostreaming, alles tegelijk. Vooral de eigenaar van een V60 D6 begon gelijk te klagen over hoe onhandig en slecht het hele systeem in zijn wagen werkt.
De rijder van een Ford Explorer hybride heeft helemaal z'n mond maar gehouden. Daar werkt helemaal niks in.

Over de rest van de wagen hadden ze geen commentaar, ik had hem net uitgemest dus hij was weer erg netjes van binnen en hij rijdt verder gewoon erg goed, snel, krachtig en stil.

Kmstand 544225

Snellebaksteen

Citaat van: Snellebaksteen op 22-11-2017 01:06:22
Eigenlijk ben ik vorige week illegaal op en neer geweest naar Hannover aangezien ik de winterhoepels er nog niet onder heb.
Ik heb hele saaie zwarte stalen wintervelgen. Dat ziet er op een kale zwarte estate erg somber en crisis uit.
Geen enkel chroom of glim randje meer.
Nu heeft een maatje van me een poedercoat bedrijf. Hij heeft een aantal jaar met een zwarte S60 gereden en 's winters had hij zijn stalen velgen ieder jaar in een ander kleurtje. Gewoon omdat het kan.
Vooral de smurf blauwe velgen zijn mij erg goed bijgebleven.

Ik kan het eigenlijk (als nette bedrijfsauto) niet maken maar toch denk ik er steeds vaker over om iets geks te doen.
Wat zeggen jullie?

Smurf blauw?
Lamborghini oranje?
Goud?
Saai silver?
Knalrood?
Zachtgeel met wit(net als een Traction Avant)
Iets anders?

En om hier even op terug te komen: bij het setje winterbanden zaten originele gloedjenieuwe Volvo wieldoppen in keurig saai zilver.
Die zitten er nu dus onder.
Ik heb wel 3 stalen velgen met goede winterbanden over nu. Ideaal om toch eens aan een raar kleurtje te denken.
Heeft er iemand een losse stalen 16 inch velg staan voor een N?

)()()sT

Nee wel een complete set met 16" winterbanden met ruim profiel alleen DOT09.
Stonden voor een lekker doosje wijn op Facebook maar de "koper" heeft afgehaakt.

arjenT5R

Ik ben dus ook op zoek geweest naar 1 stuks 16 inch staal.

Vergeet t maar, heb m uiteindelijk warm gestookt en terug in vorm gemept.

;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!