855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Ligt de bedrading van de antenne niet los in de bumper? Die is namelijk erg krap bemeten. Bij mijn blauwe N kwam de stekker wel eens los.

Helaas kom je er alleen bij door de achterbumper eraf te halen.

Ik woon in Zeeland dus rij er dagelijks maar heb prima ontvangst. Alleen aan de rand van de provincie bij Hoogerheide valt de ontvangst altijd even weg.

Snellebaksteen

Hmm, dan de achterbumper maar eens loshalen als ik daar ooit zin in heb.

Daarnaast ga ik klagen bij de KPN dat het I-net in D onder de maat is. Dan hoef ik het zelf niet op te lossen.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

???
Hier stond gisterenavond toch een post over een vakje aan de binnenkant dat je kon openen om de stekker van de antenne te controleren zonder de bumper te demonteren?
Of heb ik dat gedroomd vannacht?
???

Taranis

Nick maakt er een gewoonte van om z'n posts weer te verwijderen.

Rechts onder het achterlicht ;)

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 12-10-2017 11:42:50
???
Hier stond gisterenavond toch een post over een vakje aan de binnenkant dat je kon openen om de stekker van de antenne te controleren zonder de bumper te demonteren?
Of heb ik dat gedroomd vannacht?
???

Niet alleen die post, maar later ook nog een post met een foto van een gedemonteerde achterbumper ;D

Snellebaksteen

Top!

Het forum levert zoals altijd weer binnen een dag de gevraagde oplossing.

Snellebaksteen

Nog geen tijd gehad voor de antenne maar wel goed nieuws over de regensensor die het al jaren maar matigjes deed: Sinds de nieuwe voorruit er in zit doet de sensor het geweldig. Beter dan hij het ooit gedaan heeft sinds ik de auto heb.
:eusa_dance:

Taranis

Hier dezelfde ervaring: schijnbaar is de sensor heel gevoelig voor het soort voorruit en of ie wel exact voor het vlakje in de ruit zit.

Snellebaksteen

Gisteren ben ik even op en neer geweest naar de AgriTechnika, een enorm grote landbouwbeurs in Hannover.
's Ochtends om 5 uur ingestapt, 500 km rijden, hele dag op een beurs geweest en 's avonds weer 500 km rijden en om 23.30 weer thuis.

Heerlijk, gewoon 1000 km woon-werk op een dag en fris uitstappen.
Ik kan echt genieten van dit soort trips, de D5 lijkt wel gemaakt voor dit soort dagen.
Meedraaien in een treintje met Audi's en BMW's op de linkerbaan met de CC op 200+ terwijl de navigatie verteld dat ik over 276 km recht moet gaan houden. Muziekje aan, stoelverwarming aan, nergens last van.
Op hoge snelheid onthaasten is dat.
;D

Snellebaksteen

Bijna vergeten te melden:
Gisteren ochtend weer een lekke band. Nu aan de andere kant.
Nu dus twee Maxxis achterbanden en twee Kumho voorbanden.

Deze keer stond hij 's ochtends ineens leeg.
Geen vreemd object te ontdekken in de band, geen gat, geen schroef, geen spijker. Ik heb nog even geprobeerd om hem op te pompen maar hij liep zo snel weer leeg dat ik niet eens kon ontdekken waar.

Kmstand: 541.118

Taranis

Is de velgrand niet gewoon sterk geoxideerd? Als het nog de originele velgen zijn is dat na ruim 5 ton niet echt vreemd :)

Snellebaksteen

Zo ongeveer alles van de velg is geoxideerd maar de rand ziet er opvallend netjes uit. Zeker het bed waar de band in ligt is gewoon mooi schoon.
De nieuwe band sloot ook keurig in 1 keer af.
Ik denk dat er ergens aan de binnenkant in de wang iets in gezeten heeft. Ik heb er verder niet meer naar gekeken, vervangen en doorrrrrr.

elianmars

Snellebaksteen

Eigenlijk ben ik vorige week illegaal op en neer geweest naar Hannover aangezien ik de winterhoepels er nog niet onder heb.
Ik heb hele saaie zwarte stalen wintervelgen. Dat ziet er op een kale zwarte estate erg somber en crisis uit.
Geen enkel chroom of glim randje meer.
Nu heeft een maatje van me een poedercoat bedrijf. Hij heeft een aantal jaar met een zwarte S60 gereden en 's winters had hij zijn stalen velgen ieder jaar in een ander kleurtje. Gewoon omdat het kan.
Vooral de smurf blauwe velgen zijn mij erg goed bijgebleven.

Ik kan het eigenlijk (als nette bedrijfsauto) niet maken maar toch denk ik er steeds vaker over om iets geks te doen.
Wat zeggen jullie?

Smurf blauw?
Lamborghini oranje?
Goud?
Saai silver?
Knalrood?
Zachtgeel met wit(net als een Traction Avant)
Iets anders?

V70R^2

Brons! Donker, mat brons :D

edit: ik doe binnenkort datzelfde ;D