855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Snellebaksteen op 08-12-2010 14:08:44
Het is idd de 64-lt-.

Er staan er nog genoeg in de zelfde prijklasse dus ik ga zaterdag een rondje nederland doen om te vergelijken. Als ik er voor het zelfde geld een 163pk met een niet-versleten koppeling voor kan krijgen  heeft dat uiteraard mijn voorkeur.

Een heel erg nette wagen is natuurlijk heel leuk maar ik ken mijzelf en de rest van m'n gezin een beetje; erg lang netjes blijft hij toch niet. Ik vindt een technisch goede auto veel belangrijker.

Vind het wel een nette auto zo op de foto's. Maar als je dat al weet maakt het inderdaad iets minder uit en is technische staat wel belangrijker.

Voor hetzelfde geld een 163pk moet denk ik wel lukken, misschien iets geld erbij. Alhoewel je hem dan niet met een lagere km-stand dan deze moet willen hebben. Denk dat het dan lastig gaat worden.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 08-12-2010 14:05:29
Edit: bij een V70 uit 2003 met die genoemde 336.000 km zie ik 2.0 staan, had je die ook in de 5-pitter toen?

Foutje van de handelaar, volgens de RDW is 't gewoon een 2.4 ;)

Snellebaksteen

Klopt, het is gewoon een 2.4d.
Ik vindt het wel jammer, Bluekens is een fijne zaak waar je ook als niet-lease rijder welkom bent. Meerdere malen spulletjes voor de 850 gehaald in R'daal en Breda en bij beide zaken altijd netjes behandeld. Dat is in Den Haag wel anders als je bij Niham het Forepark komt.

Ze bellen me nog terug met een kosten indicatie voor het repareren van de koppeling, al kan ik me haast niet voorstellen dat ze op de prijs uitkomen die ik max wil uitgeven...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jack v

afdingen, als ze de auto willen verkopen gaan ze wel zakken. Voor jezelf een bedrag in je hoofd zetten wat je er eventueel nog bij wilt doen en daarmee onderhandelen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Chris

Citaat van: Jack v op 08-12-2010 17:10:39
afdingen, als ze de auto willen verkopen gaan ze wel zakken. Voor jezelf een bedrag in je hoofd zetten wat je er eventueel nog bij wilt doen en daarmee onderhandelen.

Eens! Zo zou ik het ook spelen. Best een nette wagen voor de km-stand, prijs is ook wel netjes vind ik.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 08-12-2010 15:55:48
Klopt, het is gewoon een 2.4d.
Ik vindt het wel jammer, Bluekens is een fijne zaak waar je ook als niet-lease rijder welkom bent. Meerdere malen spulletjes voor de 850 gehaald in R'daal en Breda en bij beide zaken altijd netjes behandeld. Dat is in Den Haag wel anders als je bij Niham het Forepark komt.

Ze bellen me nog terug met een kosten indicatie voor het repareren van de koppeling, al kan ik me haast niet voorstellen dat ze op de prijs uitkomen die ik max wil uitgeven...
Je hebt waarschijnlijk niets in te ruilen scheelt weer wat. Dat men de auto zelf te koop zet ipv gelijk door naar de handel wil denk ik wel zeggen dat men er vertrouwen in heeft.
Hu-1205 eruit halen en een HU-803 etc erin zetten en genieten maar. Dit is gelukkig al het facelift model(MY04) gezien de klapsleutel en de verchroomde teller randen

Snellebaksteen

Citaat van: Sbv op 08-12-2010 07:21:07

V70n diesel
Modeljaar 2000-2001
2.5d zelfde blok als ook in de 850/V70 classic zat
enkel 5 bak handgeschakeld
chippen tot ca 174 pk

modeljaar 2002- 2005
van de D5 zijn diverse uitvoeringen geweest.

1e generatie

126 d
130 pk 2.4d5
163 pk D5
Eigenlijk enkel software die het verschil uitmaakt en mogelijk de remmen die iets kleiner zijn, echter zijn daar wat onduidelijkheden
5 bak handgeschakeld en 5 traps automaat eventueel met girltronic
Met chippen tot ca 190-200 pk alhoewel Rica tegenwoordig ook 210 aan kan

2e generatie
roetkatalysator en roetfilter iets andere layout, te herkennen aan grijze isolatieplaat over de motor
163 pk 2.4d
185 pk D5
Deze hebben 6 bak handgeschakeld of 6 bak girltronic
met chippen tot max 255 pk(handbak) 240(automaat)

Kwa betrouwbaarheid...prima, echter de latere versies zijn niet meer zo zuinig. Ik rij rond de 1:12-1:13 met gechipte 185pk girltronic.

Kijk, dat is nou precies de info die ik op het Volvo-forum niet kon vinden. Dank!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Die diesel staat al sinds augustus te koop bij Bluekens. Lijkt me dat ze wel wat willen doen aan de prijs om 'm te kunnen verkopen (over een paar weken is-ie weer "een jaar ouder").

Ziet er zo op de foto's zeker niet verkeerd uit.

Chris

Citaat van: elianmars op 08-12-2010 21:57:00
Die diesel staat al sinds augustus te koop bij Bluekens. Lijkt me dat ze wel wat willen doen aan de prijs om 'm te kunnen verkopen (over een paar weken is-ie weer "een jaar ouder").

Ziet er zo op de foto's zeker niet verkeerd uit.

Hmmm, dan moet er zeker wat aan de prijs te doen zijn. Ik zou het gewoon proberen Reinier, ik denk ook dat ze hem wel kwijt willen.

ed

Bij auto service post staat ook nog een nette auto te koop. Is in Wolvega. Ik ben daar ook eens geweest voor een V70N en daar kreeg ik echt een ongelooflijk goede prijs terug voor mijn S60, terwijl de V70 zeker niet te hoog geprijsd was. Deze is wel met de 2.5D.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sbv

Doe ik gelijk een bod op de subwoofer  die heeft hij vast niet nodig  ;D

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Chris

Citaat van: Sbv op 09-12-2010 11:07:12
Doe ik gelijk een bod op de subwoofer  die heeft hij vast niet nodig  ;D

Ah, lekker aan de V blijven sleutelen dus ;D.

Guido_Smit

Hier in Weert(limburg)staat ook een mooie en goede te koop en echt niet duur! Hij vraagt er nog maar 12.000 euro voor.
Het is een rode V70D5 van 2005, een all wheel drive,maar ligt in dezelfde wegenbelastingtarief als de mijne normale 2 wheel drive.
Ik ken de eigenaar toevallig, zie de link
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/387789643/1

Groeten, Guido

Taranis