855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Snellebaksteen op 29-05-2019 08:45:49
Ook thuis is het nog steeds stabiel en met het mooie weer van nu krijgen we fijn de gelegenheid om als gezin nog leuke dingen samen te doen.

Geniet er zoveel mogelijk van!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Wederom goed nieuws: De saaie S40 is zonder enige opmerking door de APK gerold. Is ook niet zo verwonderlijk want hij heeft afgelopen jaar nog geen 1500km gereden. Dat zijn voor 90% kilometers die de buurvrouw heeft gemaakt als haar Peugeot weer eens stuk was.
Het is niet de moeite om hem aan te houden eigenlijk maar aan de andere kant levert het me helemaal niks op om te verkopen en voor de kosten hoef ik hem ook niet weg te doen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Volgens mij heeft de V70 een beetje aandacht nodig. Ik hoor sinds vandaag een tikkend geluidje tijdens het draaien van de motor.
Soms ruikt het ineens naar diesel in het interieur. 1 en 1 is 2. Lekkage bij 1 van de injectoren.
Motorkap open, afdekking weg en jawel, een natte injector.
Morgen de garage eens bellen.

Taranis

Kijk even goed naar het classificatienummer boven op je injector: dat maakt voor de 163pk d5 veel uit. Stop er in elk geval geen imitatie in...als je een nieuwe injector moet tenminste en het niet alleen een kwestie van een nieuw brandplaatje is.

Snellebaksteen

De wagen start en loopt prima. Ik vermoed alleen een nieuw brandplaatje en afdek pakking.

Snellebaksteen

En inderdaad, alleen een brandplaatje en een afdekpakking. Materiaalkosten nog geen 3 euro!
Arbeid in de dorpsgarage is niet duur dus ik verwacht een rekening van onder de €70.
Als de rest van de injectoren dit nu ook gaan doen ga ik zelf wel eens kijken of ik vuile handen wil krijgen maar voorlopig vind ik het wel weer prima zo.
Morgen op en neer naar Abstatt, even 1100 km wegtikken. Perfect ritje voor de D5.

Snellebaksteen

Zoals gebruikelijk maak ik weer een kort vakantieverslagje.
Dit jaar niet ver, niet lang, maar wel onverwacht en erg welkom op vakantie geweest.
Voor het eerst in mijn hele leven naar een huisje op een park en voor het eerst met een aanhanger op vakantie.
De meisjes hebben het enorm naar hun zin gehad, mijn vrouw heeft meer mee kunnen doen dan ik ooit had durven hopen dus we hebben echt een top vakantie gehad.
Voordat we konden vertrekken zat ik nog wel even met een probleempje: het aanhangertje dat ik zeker 20 jaar geleden van straat getrokken heb (bouwjaar 1985) stond weer eens met een doorgerotte bodem, flapperende spatborden, een kapotte klep, rammelende lagers en versleten banden. Aangezien de rolstoel en de rollator voor mijn vrouw mee moeten en ze ook heel graag een luxe tuin relaxstoel mee heeft omdat ze daar zo goed op zit is een aanhangertje noodzaak.
Gelukkig had ik nog een paar daagjes vooraf de tijd dus heel flux even de kar uit elkaar getrokken, de bodem vervangen, de wanden vervangen, de klep vervangen, de lagers vernieuwd, de banden vervangen en de verlichting gerepareerd. Hij kan weer 20 jaar mee.
Omdat dit karretje met alleen een rolstoel, een relaxstoel en een rollator nog lang niet vol zit ook maar besloten om een motor mee te nemen en voor mijn meiden alletwee hun 1wielfietsen
De V70 heeft uiteraard geen klap verkeerd gegeven, nog geen 1000 km gereden waarvan 700 met het hangertje er achter. Het verbruik is ook met karretje zeer acceptabel gebleven (1:15,9) en uiteraard sleept de D5 het mee alsof er helemaal niks achter hangt. Ook op 20% hellingen is het gewoon een kwestie van een tikkie gas geven en hij vliegt er vandoor. De banden en de slipcontrol hebben het soms erg zwaar. Op de snelweg is het een simpele kwestie van op de CC zetten bij 90 want anders rij je 140 voor je het weet.
Op het vakantie park stond de Citroen picasso van m'n belgische buurman met een lege accu dus die hebben we maar weer op weg geholpen. Fijn die tradities.

Heerlijk weer gehad, de omgeving van Cochem blijft erg mooi. Met de motor heerlijk geslingerd door alle haarspelden, ik ben iedere avond even een stukje wezen rijden. Alle twee de meiden rijden graag mee dus die heb ik beiden een avondje mee genomen.

Heerlijk uit eten geweest (dankzij tip op het forum), mooie drankvoorraad ingeslagen (Jobelius bezocht), heel aardig pret/dierenparkje bezocht (Klotten), kabelbaantje genomen en lopend de afdaling gedaan (dat was wel heel erg zwaar voor m'n vrouw, ik heb haar haast moeten dragen maar ze wilde perse lopend naar beneden) en veel genoten met z'n vieren.

M'n meisjes worden zolangzamerhand al aardig groot en volwassen:

Deze pakken ze nooit meer af!

StefanCJ

Tof dat jullie nog even op vakantie  zijn geweest en supermooi hoe positief je erover schrijft!

big ben

Inderdaad, krijg er kippenvel van.........erg fijn dat dit ontzettend dierbare momenten zijn !!

Marc O.

Top man! Mooi hoe je erover schrijft. Koester die herinneringen en blijf hopen op een wonder.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Dat wonder  wordt iedere maand meer reëel.
De ontwikkelingen op het gebied van immunotherapie gaan zo ontzettend snel dat er iedere maand meer mogelijk is.
Iedere maand dat ze er langer is nemen haar overlevingskansen toe. Als ik zie hoe sterk ze nu is vergeleken met een half jaartje terug en hoe positief de artsen nu zijn geeft dat veel moed.
Vorig jaar rond deze tijd lag ze in het ziekenhuis en dacht ik na ieder bezoek dat het de laatste keer was geweest. Nu durft ze na dit geslaagde weekje alweer heel voorzichtig te denken aan een langere trip.

razorx

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Mooi om te lezen!

We duimen hier mee voor een wonder!

Spin!

Brok in mijn keel. Ik hoop zo van harte dat ze er weer bovenop komt. We gaan voor dat wonder!! Fijn om te lezen, ik schrik toch iedere keer weer als ik een update van je blog zie. Bang dat het slecht nieuws is, maar dit is super! Het is jullie gegund.

www.vm-parts.nl