855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: ed op 20-07-2011 09:57:52
Ik zou de EGR even laten dicht zetten. Je wilt niet weten wat een troep zich verzameld in het inlaattraject, en vroegf of laat krijg je er problemen mee.

Toevallig heeft Sbv laatst even een kijkje in het inlaattraject genomen nadat we 'm bijna 2 jaar terug schoongemaakt hebben, maar dat zag er op wat vettigheid van olie na nog keurig schoon uit. Ben het dus wel eens met grijzev70tdi, planken met dat hok :evil:

Neemt niet weg dat een keertje schoonmaken geen kwaad kan... klikski.

KIM

Korte stukken zijn hier de veroorzaker van. De EGR wordt bij moderne auto's namelijk open gezet in de opwarmfase om de motor sneller op temperatuur te laten komen.
Hoe vaker je de opwarmfase doorloopt, hoe meer van die zooi je in het inlaat traject gaat tegenkomen...

Btw: Kun je de EGR ongestraft dichtzetten? Volgens mij heb je binnen no-time een foutcode te pakken.

Snellebaksteen

Lange afstanden is geen probleem. Minstens 1 keer per maand rij ik meer dan 1000 km op een dag. En dan gaat het niet langzaam...

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn EGR netjes schoon is.

;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

Citaat van: Taranis op 21-07-2011 08:39:08
Citaat van: ed op 20-07-2011 09:57:52
Ik zou de EGR even laten dicht zetten. Je wilt niet weten wat een troep zich verzameld in het inlaattraject, en vroegf of laat krijg je er problemen mee.

Toevallig heeft Sbv laatst even een kijkje in het inlaattraject genomen nadat we 'm bijna 2 jaar terug schoongemaakt hebben, maar dat zag er op wat vettigheid van olie na nog keurig schoon uit. Ben het dus wel eens met grijzev70tdi, planken met dat hok :evil:

Neemt niet weg dat een keertje schoonmaken geen kwaad kan... klikski.

Sander heeft hem toch laten dicht zetten door Rica? Dan blijft hij inderdaad schoon. Maar ik denk dat jullie het ritje planken echt overschatten. Als de koek eenmaal is aangezet krijg je dat echt niet weg met een snel ritje. Heb bij beide D5's al een koffiebeker roet uit de inlaat gehaald!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

Citaat van: ed op 21-07-2011 10:04:05
Sander heeft hem toch laten dicht zetten door Rica? Dan blijft hij inderdaad schoon. Maar ik denk dat jullie het ritje planken echt overschatten. Als de koek eenmaal is aangezet krijg je dat echt niet weg met een snel ritje. Heb bij beide D5's al een koffiebeker roet uit de inlaat gehaald!

Sander heeft bij mijn auto gekeken. En daar staat ie niet dicht en blijft ie toch schoon ;)

KIM

Heeft, zoals Ed aangeeft, niks met planken te maken.
Wel met lange stukken.

Taranis

In dat geval zou ie dicht moeten gaan zitten, van mij thuis naar het werk is ook maar 20 minuten. En dat krijgt ie dus 10x per week te doen, evenals boodschappenritjes van amper een kilometer.

KIM

Heb je wel eens gezien hoe vast dat roet in het inlaatspruitstuk kan zitten?
Tijdens blazen met je auto wordt het daar niet zo heet dat het zelf ontbrandt en er komt ook niks in het inlaatspruitstuk dat een reinigende werking heeft.

Als het er dus 1x zit, kom je er niet vanaf.

Uitzonderingen bevestigen de regel. Heb je ook eens een keertje geluk met je auto  :evil:

Taranis

Citaat van: KIM op 21-07-2011 10:16:06
Heb je wel eens gezien hoe vast dat roet in het inlaatspruitstuk kan zitten?
Tijdens blazen met je auto wordt het daar niet zo heet dat het zelf ontbrandt en er komt ook niks in het inlaatspruitstuk dat een reinigende werking heeft.

Als het er dus 1x zit, kom je er niet vanaf.

Dat klopt, maar als je 't schoonmaakt en daarna een stevige rijstijl hebt, hou je 't blijkbaar wel schoon.

Citaat van: KIM op 21-07-2011 10:16:06
Uitzonderingen bevestigen de regel. Heb je ook eens een keertje geluk met je auto  :evil:

;D

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 21-07-2011 09:59:00
Lange afstanden is geen probleem. Minstens 1 keer per maand rij ik meer dan 1000 km op een dag. En dan gaat het niet langzaam...

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn EGR netjes schoon is.

;D
Maak de boel maar eens los. eventueel wil ik je wel helpen met roetschrapen.

Tip, doe handschoenen aan als je aan het schoonmaken begint

Onlangs heb ik de V70n D5 van Antraciet eens nader bekeken en ook daar zat wel wat in de slangen, niet zoveel als bij mijn S60 destijds

Snellebaksteen

Binnenkort op vakantie dus de lijkkist moet op de lijkwagen. Alleen onze lijkkist was blauw. Stond prima op de blauwgroene 855 maar niet op een zwarte D5.

Ziehier op de Kliko:

En nu in het zwart op de D5:

En ik weet het, het is heel fout, maar ik kon het niet laten: autostyle plakletters op de zijkant en een v40 embleempje (had ik nog) op de achterkant:

Snellebaksteen

Gisteren even getankt.
Volgens mij kan er officieel maar 70 liter in......

:eusa_shifty: :eusa_shifty:

maruska

incl reserve ? die is een paar liter toch ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Van de V70 weet ik in ieder geval dat er een dikke 74l in gaat. Mijn S60 D5 heb ik als max eens 75,5 l in gekregen

Snellebaksteen

Ok, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken dat er ergens  een gat in de tank zit en ik gewoon eindeloos kan blijven doortanken..
;D