855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Citaat van: Taranis op 13-07-2014 12:33:25
Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan alleen afgaan op de ervaringen van Ewout (die vast zelf nog wel zal reageren hier), maar Ewout had spookstoringen in z'n auto die verdwenen waren na het verwijderen van de CFE.

Of het een slecht product is.... dat er veel lovende kritieken zijn, bewijst van niet. Denk ik.

Ik heb zelf ook zo'n ding overwogen vanwege de auto-close functie van het schuifdak als je de auto op slot zet maar geen zin in het risico op weigerende ramen en sloten.
Ewout is nu met zijn berg triplex aan het touren dus zal wel ff duren voor we een reactie krijgen ;D.

grijzev70tdi

Citaat van: Taranis op 13-07-2014 12:33:25
Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan alleen afgaan op de ervaringen van Ewout (die vast zelf nog wel zal reageren hier), maar Ewout had spookstoringen in z'n auto die verdwenen waren na het verwijderen van de CFE.

Of het een slecht product is.... dat er veel lovende kritieken zijn, bewijst van niet. Denk ik.

Ik heb zelf ook zo'n ding overwogen vanwege de auto-close functie van het schuifdak als je de auto op slot zet maar geen zin in het risico op weigerende ramen en sloten.

Dat lijkt mij ook wel handig, zal niet de eerste keer zijn dat ie een nacht open staat  :eusa_shifty: :eusa_whistle:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: widebody op 13-07-2014 13:56:33
Ewout is nu met zijn berg triplex aan het touren dus zal wel ff duren voor we een reactie krijgen ;D.

:eusa_naughty:

CFE, is volgens mij een mooi product, maar gaf bij mij echt veel problemen. Volgens Bob van VolvoTech lag het niet aan de module en ik zal dat nog steeds niet bestrijden aangezien de velen die wel heel positief zijn.

De problemen bij mij leidde tot storingen in de ramen. Op een dag, uiteraard met slecht weer, wist de controller van het passagiersraam niet meer waar hij voor gemaakt was en deed het raam naar beneden en die wilde niet meer naar boven. De 'PWM' (passenger window module) had een reset in Vida nodig voordat hij z'n identiteitscrisis weer te boven was. Daarbij hadden we nogal vaak vals alarm wat niets met de alarm module 'an sich' te maken had. Die was twee jaar geleden al vervangen. Natuurlijk op de meest onmogelijke tijden dat het alarm staat te loeien. In Vida kwamen er melding als problemen met de vrijloop van de dynamo, injector problemen, REM module foutmeldingen etc. Als ik al die problemen serieus had genomen had ik nu geen geld meer voor vakantie gehad. :eusa_whistle:

Na het verwijderen van de CFE module is geen van de bovengenoemde storingen ooit nog terug gekomen. Volgens Bob had ik niet de juiste firmware en verwees hij me naar een versie die ik allang had geïnstalleerd. Vlak voor dat ik de CFE in Noorwegen verkocht kreeg ik de melding van Marije dat de CFE er uit moest of dat ze anders geen meter meer in de XC wilde rijden. Dat zou niet goed voor mij zijn, want Marije begon al te lonken naar Old Faithful. ;D

Een aantal functie's zoals met het schuifdak en spiegels kon ik niet testen omdat ik die functies überhaupt niet aan boord had. Deze functie vind je ook terug in de VAG producten en bij m'n twee A6-en had ik er ook al gezeik mee. In beide A6-en werd vrolijk het schuifdak geopend terwijl het zeek van de regen. Uiteraard was sluiten pas na veel emmeren met contact uit en weer aan pas mogelijk. Ook leuk om je auto s'-morgens vol smeltende sneeuw aan te treffen terwijl je naar je werk moet. Sindsdien wil ik ook geen schuifdak meer.

Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Snellebaksteen

Ik lees het al, zo'n ding is niks voor mij.
@ Taranis: Ik was gisteren nog in Nisse (muziek festival Pastorale Parvis) maar nu tuf ik de komende 2 weken door europa met de dakkoffer er op en de nivomats tot de max beladen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

De eerste 1500 km zitten er al weer op, geen storingen geen ellende, niks aan de hand. De D5 draait rustig z'n uurtjes en gaat onvermoeibaar verder.
Toch weer even de 210 aangetikt op de autobahn (met de dakkoffer extra dichtgebonden er op) maar verder geen haast.
De eerste buurman op de camping met een lege accu ook alweer op weggeholpen, dat lijkt wel een jaarlijks terugkerend ritueel te worden, dat doe ik minstens 1 keer per vakantie!

Snellebaksteen

Gewoontegetrouw even een kort vakantie verslagje:
Slechts 2 korte weekjes weggeweest.
Toch enorm genoten. 3 hele rustige campings en 1 iets drukkere gehad. Uiteraard geen enkel probleem met de D5, alles doet het gewoon zoals het hoort, het verbruik ligt stabiel laag en de trekkracht op hellingen blijft indrukwekkend. Gewoon 160 op de cc en je blaast zonder enige moeite ook de steilere hellingen op. Ook daar waar de vrachtwagens die met 15km per uur kruipend omhoog gaan.
Wat sfeer plaatjes:

StefanCJ

Saaie auto eigenlijk zo'n D5, werkt altijd en alles doet het. Je zou bijna denken dat het geen Volvo is  8)

Snellebaksteen

Dan tref ik het blijkbaar, onze S40 is al net zo saai en betrouwbaar als de D5.
De S40 heeft netjes 2 weken stil gestaan op de oprit en startte natuurlijk alsof hij een uurtje eerder nog gedraaid had.

Het wordt een beetje eentonige blog. Er gebeurt nooit iets opzienbarends..
:eusa_eh:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 686.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 389.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 355.000km

viking_in_shorts

Je zou m kunnen pimpen. Is er niet plek voor wat extra Tupperware of electronica?

Snellebaksteen

Daar heb ik ook al een paar keer over lopen denken maar het enige wat ik kan bedenken dat ik eventueel leuk zou vinden om extra op de V70 te hebben is een op afstand te bedienen achterklep. Je kent ze wel, zo'n klep die automatisch open gaat als je op een knopje drukt. De knop op de AB zit er al en de systemen zijn ook al een tijdje te koop.
Ik heb er alleen nog niet echt de tijd voor gehad om me daar in te verdiepen.

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 27-07-2014 22:08:59
Saaie auto eigenlijk zo'n D5, werkt altijd en alles doet het. Je zou bijna denken dat het geen Volvo is  8)

Dat kan ook heel anders hoor...
Citaat van: Turbobiker op 31-10-2007 21:12:12
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Snellebaksteen

Iets met uitzondering en regel. De vraag is natuurlijk wie de uitzondering heeft..

maruska

als je in zeeland woont, wisse heet, dan kan alles stuk ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Dan is de uitzondering op de regel als er eens niets stuk is.