855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: diederickvolvo op 05-01-2017 14:44:29
ik moet eerlijk zeggen, ik heb nu onze 2.4D  uit 2006 gechipt en het roetfilter eruit laten halen. en na het chippen haal ik toch elke keer boven de 1050 km op een tank. en dan trap ik hem eigenlijk zeer vaak best door. ze zijn erg zuinig (behalve boven de 190, dan loopt deze ook wel 1  op 13, maar doe dat maar eens met een t5 :P )

Haha, mijn S70 T5 doet bij 190 (op de cc) ong 1/6, maakt kwa kosten niet zo veel uit, LPG kost hier de helft van diesel. Sta je dus wel vaak aan de pomp. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Snellebaksteen

Ik heb het vast wel eens gezegd maar mijn D5 doet 1:10 op de CC bij 200km/u.

Om gemiddeld 1:12.7 te rijden moet ik dus echt heel erg doorstampen. Niet afwachten tot de voorganger naar rechts gaat maar direct seinen, dramlampjes aan, CC op 220 zetten en iedere keer op resume drukken , ook al is er absoluut geen ruimte om door te trekken.
Duitsers zijn daar gevoelig voor, ze gaan keurig opzij. Heel anders dan in NL.

De reden waarom ik op resume druk is dat de wagen dan nog harder lijkt op te trekken als dat je zelf volgas geeft.

Ik haal normaal heel gemakkelijk tussen de 1100 en 1200 km op een tank (ongeveer 65liter tanken) . Dan is het best schrikken als ineens bij 800km de tank leeg is...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Citaat van: Snellebaksteen op 05-01-2017 16:58:49
Ik heb het vast wel eens gezegd maar mijn D5 doet 1:10 op de CC bij 200km/u.

Om gemiddeld 1:12.7 te rijden moet ik dus echt heel erg doorstampen. Niet afwachten tot de voorganger naar rechts gaat maar direct seinen, dramlampjes aan, CC op 220 zetten en iedere keer op resume drukken , ook al is er absoluut geen ruimte om door te trekken.
Duitsers zijn daar gevoelig voor, ze gaan keurig opzij. Heel anders dan in NL.

De reden waarom ik op resume druk is dat de wagen dan nog harder lijkt op te trekken als dat je zelf volgas geeft.

Ik haal normaal heel gemakkelijk tussen de 1100 en 1200 km op een tank (ongeveer 65liter tanken) . Dan is het best schrikken als ineens bij 800km de tank leeg is...

Best netjes dat verbruik, die D5jes worden steeds aantrekkelijker...

diederickvolvo

grappig, ik ben dus niet de enige met die reden dat ik op resume druk. bij mij lijkt dat ook ;)
gister 71 liter getankt, maar ik had -- km tot lege tank.

Taranis

Grappig dat je dat schrijft: dat idee had ik bij mijn euro3 D5 ook altijd.

Cruise op 220 zetten is mij nooit gelukt. De euro3 hing al in de toerenbegrenzer bij 217 km/h en de 185pk euro4 wilde niet harder dan 206 op de cruise control (minus tellercorrectie is dat dus 200). M'n huidige euro5 wil niet harder dan 200 op de teller op de cruise...

Citaat van: V70geRwin op 05-01-2017 17:06:25
Best netjes dat verbruik, die D5jes worden steeds aantrekkelijker...

Mwoah... hangt er wel erg vanaf wat je rijdt hoor. Een euro3 handbak met fwd rijdt zuinig. Zodra je daar iets aan wijzigt (automaat, awd, euro4/5) loopt het verbruik al snel op.

Reinier klaagt dat ie 1:12,7 rijdt bij stevig stampen, ik rij dan 1:8. Het is een kwestie van perspectief :D

Snellebaksteen

Citaat van: Taranis op 06-01-2017 08:47:30

Cruise op 220 zetten is mij nooit gelukt.

Dat is uiteraard op de teller. Die gaat als ik op winterbanden rijdt wel tot 235 door. Dat is inderdaad 217 of 219 op de GPS.

S. Brouwer

Citaat van: Snellebaksteen op 05-12-2016 19:52:27
Ik heb alleen het thermostaatje vervangen, zonder huis. Gaat prima. Eigenlijk gaat het exact hetzelfde als bij de 850.
Ik moest alleen een 2 tal gaatjes boren in het aluminium bracket waar de stuurpomp en de dynamo aan hangen.

Heb je de pakking onder de deksel vervangen of de oude opnieuw gebruikt?

Snellebaksteen

Er zit geen losse pakking onder de deksel, alleen een rubber pakkingring om de thermostaat heen die ook tegelijk de dekselpakking is.
Deze ring is meegeleverd met het losse thermostaatje dus die heb ik gewoon vervangen.

S. Brouwer

Er lijkt bij mij wel een papieren pakking tussen te zitten.
Heb jij er een ander type thermostaat inzitten?

Snellebaksteen

Weet je zeker dat het een papier pakking is? Is het niet een pasvlak waar je tegenaan kijkt?
Bij mij zit er geen pakking tussen in ieder geval.

NinaPaul

De rubber ring om je thermostaat doet de afdichting (in 99% van de gevallen).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

S. Brouwer

Er zit echt een pakking tussen.
Ben nog even aan het zoeken geweest en het is thermostaat nr 30 op onderstaande afbeelding.
Maar het lijkt inderdaad wel extra naast de standaard afdichtingsring om de thermostaat zelf.

De thermostaat zou vandaag binnenkomen maar helaas niet geleverd. Vd week alsnog maar even wisselen.

NinaPaul

Waar komt dat plaatje vandaan?

De thermostaat zo monteren gaat oververhitting geven, het thermostaat gedeelte moet toch echt aan de warme (motor)kant zitten.
Verder zal bij een thermostaat normaal gezien de pakking mee worden geleverd.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

S. Brouwer

Het plaatje komt hier vandaan. http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=11673&page=1
Het gaat om pakking 33. Deze is niet los te verkrijgen.
Volgens Volvo kun je het uitsluitend als 1 geheel vervangen. Het complete huis Inc de temp sensor

Deze foto staat daar ook bij

NinaPaul

Dat moet met gewoon pakkingpapier te maken zijn. Zachtjes met een hamer op de randjes tikken en eventueel knippen/holpijpje gebruiken. (Gewoon te koop bij een automaterialen zaak)
Vreemde constructie, maar de thermostaat zit dus wel goed, enkel op de tekening niet.
-Gottfried Leibniz