855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Snellebaksteen op 19-12-2010 19:07:56
De 850 heeft trouwens heel wat meer karakter dan een V70n. De D5 is meer een snelle verplaatser dan een echte auto. De 850 is vele malen levendiger en leuker om te rijden. Het stuurgevoel, de diepe zit, de strakke vering en het verslavende geluid van de roffel mis ik wel een beetje. Het anonieme leasebak gevoel overheerst bij de D5. En iedereen gaat er vanuit dat het een auto van de zaak is...
Een beetje van Maggi ehh Volvo en een beetje van Reinier, dan komt het allemaal wel goed. ;)

Wat die reset betreft, ik wilde het als onwetend grapje posten, maar ik vrees dat Big Brother de macht over je auto heeft overgenomen.

Troost: Er is vast veel meer op OBD gebied te koop dan voor de "pre OBD II 850's"

Misha

Citaat van: razorx op 19-12-2010 22:49:10
De 850 heeft trouwens heel wat meer karakter dan een V70n. De D5 is meer een snelle verplaatser dan een echte auto. De 850 is vele malen levendiger en leuker om te rijden. Het stuurgevoel, de diepe zit, de strakke vering en het verslavende geluid van de roffel mis ik wel een beetje. Het anonieme leasebak gevoel overheerst bij de D5. En iedereen gaat er vanuit dat het een auto van de zaak is...
Een beetje van Maggi ehh Volvo en een beetje van Reinier, dan komt het allemaal wel goed. ;)

Wat die reset betreft, ik wilde het als onwetend grapje posten, maar ik vrees dat Big Brother de macht over je auto heeft overgenomen.

Troost: Er is vast veel meer op OBD gebied te koop dan voor de "pre OBD II 850's"
Helaas is alles wat met de airbags en SRS te maken heeft vaak een reisje naar de dealer...

Ik vind trouwens -maar ben benieuwd naar jouw ervaringen straks als je de auto goed kent- dat ze toch wel beter sturen dan de 850 of x70, en dan heb ik het over het bochtenwerk specifiek.

Ben benieuwd wanneer jij hem weer met een wieltje los de bocht doorkrijgt.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

;D dat zal nog wel even duren denk ik. Met de staat van de weg zoals het nu is hou ik liever alle vier de wielletjes op de grond. Ik zit nu trouwens in de trein naar m'n werk, das voor het eerst in 12jaar dat ik met de trein forens.... En ik hoor net dat er een trein kapot is bij Den Haag dus het zal voorlopig wel weer de laatste keer zijn ook
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

Met dit weer met de trein?? Ben je niet helemaal lekker ofzo ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Snellebaksteen

Tsja, ik heb die Micra geleend dus ik wil hem niet langer laten staan. Ik probeer al vanaf donderdag m'n vrouw zover te krijgen dat ze me naar het station brengt maar iedere keer verzint ze een smoes om niet te hoeven rijden. Nu heb ik het een beetje geforceerd met te dreigen dat ik dan wel zou gaan lopen. 6 km. En dat kon ze toch ook weer niet over haar hart verkrijgen dus heeft ze me vanochtend met 25 a 30km/u toch gebracht.

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

elianmars

Citaat van: ed op 19-12-2010 21:52:21

Er is zeker wel wat aan te doen hoor, andere veertjes en dempers en het wordt wel wat.

Jep. Zo is het "850 gevoel" bij mijn wagen weer flink toegenomen. Lekker stuiterbak met af en toe een schreeuwende uitlaat  :eusa_dance: 8)  ;D

elianmars

STC is trouwens zeeeeer beperkt vind ik. Ik heb het al meerdere malen uitgezet omdat ik anders gewoon niet weg kon rijden.

Als je moeilijk kunt wegrijden door de werking van STC, probeer dan eens in de tweede versnelling weg te rijden. Grote kans dat het dan wél lukt.

Ik neem trouwens aan dat je er alleen last van hebt met de huidige gladheid.

Snellebaksteen

Ja klopt. Als het goed is heb ik er vanaf morgen minder last van: ik heb voor slechts 120 euro een setje winterbanden met velgen gescoord...

:eusa_shifty:

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Citaat van: Snellebaksteen op 20-12-2010 10:12:10
Tsja, ik heb die Micra geleend dus ik wil hem niet langer laten staan. Ik probeer al vanaf donderdag m'n vrouw zover te krijgen dat ze me naar het station brengt maar iedere keer verzint ze een smoes om niet te hoeven rijden. Nu heb ik het een beetje geforceerd met te dreigen dat ik dan wel zou gaan lopen. 6 km. En dat kon ze toch ook weer niet over haar hart verkrijgen dus heeft ze me vanochtend met 25 a 30km/u toch gebracht.
;D Ik had je mooi laten lopen ;D ;D

Snellebaksteen

Zie hier de D5 op winterbanden. Hij rijdt perfect, veel koppel en lekker stil.
Wel super anoniem.  :eusa_shifty:

2000 km gereden and counting.

Chris

Wel strak, zo op dat zwarte staal 8)!

Lekker mee touren Reinier :). Goed te horen dat hij bevalt.

UserID6342

Tis een mooie auto hoor Reinier, zuinig op zijn en vooral met dit weer.

henry classic v70

Mooie wagen zo'n zwarte v70n, misschien wat minder anoniem met 850 forumstickert??
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4