855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Wacht maar even met stickers plakken tot het wat warmer is Reinier. Anders vallen ze er zo weer af.

Robby72

CiteerIn Tiendeveen zag ik een D5 uit 2003 staan voor een extreem lage prijs. Een babbeltje later wist ik dat de auto wel met boekjes is maar dat de riemwissel er aan zit te komen. Nog een babbeltje later wist ik dat mijn eigen dorpsgarage dit voor weinig doet. Dus na een proefrit en veel goede koffie besloten deze wagen maar aan te schaffen, zeker nadat de prijs ook nog eens bijgesteld werd, en zelf het eerste groot onderhoud op te pakken zodat we met een mooie verse start beginnen.

Riemwissel is echt een eitje, kan je gerust zelf doen hoor.
Kijk wel even na of je bovenste motorsteun al vervangen is door een vierkant exemplaar. De eerste generatie ging redelijk kapot, als je er lang meer door gaat rijden kan het uitlaatspuitstuk gaan barsten.
De rubbers in de draagarmen best ook even nakijken, maar deze kan je ook gerust zelf vervangen met een werkplaatspersje

ed

Nou ja eitje... Je hebt wel een blokkeer tool nodig en zie die krukas poeliebout maar eens los te krijgen. Heb je wel een heel dikke luchtsleutel voor nodig!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

cas

was er al gezegt dat je een mooi kenteken hebt?  :eusa_shifty:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BenC70ES

Citaat van: ed op 25-12-2010 18:45:13
Nou ja eitje... Je hebt wel een blokkeer tool nodig en zie die krukas poeliebout maar eens los te krijgen. Heb je wel een heel dikke luchtsleutel voor nodig!

Moet die los dan? Kan je de riem er niet omheen schuiven?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ed

Citaat van: BenC70ES op 28-12-2010 12:58:18

Nee gaat niet, poelie moet eraf!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

StefanCJ

Nette auto Snellebaksteen! Veel plezier ermee.

Snellebaksteen

De D5 heeft inmiddels een goeie 3500km afgelegt. Ik heb dus pas 3 keer moeten tanken  ;D Hij is erg zuinig, 1:17 haal ik zelfs met mijn rijstijl gemakkelijk. Mijn vrouw heeft tijdens een ritje op en neer naar Steenwijk (220km enkele reis) op de BC een gemiddeld verbruik van 5.1 liter per 100 kilometer gescoord....

Ondertussen is de riemwissel gedaan, compleet met waterpomp, spanrollen, multiriem, vloeistof en filterwissel dus we kunnen er weer even tegenaan. Heerlijk zo'n goedkope dorpsgarage. Nog geen 600 euro voor de bovengenoemde werkzaamheden.

De 855 staat trouwens nog steeds bij dezelfde garage op het terrein. De sloperijen bieden niet meer dan 175 euro en Dirk heeft te weinig ruimte.
Aangezien de wagen veel kost als hij stilstaat moet hij deze week gewoon weg. Ieder bod is dus welkom! Mocht er dus iemand op zoek zijn naar een 855 met goede 2.5 10v motor met LPG G3, half leer, nivomats, trekhaak, cruisecontrol, VW wisserinterval relais, Spy afstandsbediening met 2 sleutels, 2 nieuwe banden op de Cetusjes en tot moment van crash goed werkende airco, laat maar even weten!

Wel zelf ophalen op een trailer want sturen/slepen gaat niet meer...

antraciet

Kun je m niet schorsen en rustig in delen verkopen of moet ie daar weg?

ps Wat rijdt zo'n d5 lekker he  8) ;D

gr Arjen

BenC70ES

Citaat van: ed op 29-12-2010 21:29:32
Citaat van: BenC70ES op 28-12-2010 12:58:18

Nee gaat niet, poelie moet eraf!

Nog een reden om geen diesel te nemen  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 09-01-2011 21:59:39
De D5 heeft inmiddels een goeie 3500km afgelegt. Ik heb dus pas 3 keer moeten tanken  ;D Hij is erg zuinig, 1:17 haal ik zelfs met mijn rijstijl gemakkelijk. Mijn vrouw heeft tijdens een ritje op en neer naar Steenwijk (220km enkele reis) op de BC een gemiddeld verbruik van 5.1 liter per 100 kilometer gescoord....

Ondertussen is de riemwissel gedaan, compleet met waterpomp, spanrollen, multiriem, vloeistof en filterwissel dus we kunnen er weer even tegenaan. Heerlijk zo'n goedkope dorpsgarage. Nog geen 600 euro voor de bovengenoemde werkzaamheden.

De 855 staat trouwens nog steeds bij dezelfde garage op het terrein. De sloperijen bieden niet meer dan 175 euro en Dirk heeft te weinig ruimte.
Aangezien de wagen veel kost als hij stilstaat moet hij deze week gewoon weg. Ieder bod is dus welkom! Mocht er dus iemand op zoek zijn naar een 855 met goede 2.5 10v motor met LPG G3, half leer, nivomats, trekhaak, cruisecontrol, VW wisserinterval relais, Spy afstandsbediening met 2 sleutels, 2 nieuwe banden op de Cetusjes en tot moment van crash goed werkende airco, laat maar even weten!

Wel zelf ophalen op een trailer want sturen/slepen gaat niet meer...
Neem aan dat de auto al op marktplaats staat

Snellebaksteen

Nee niet op MP, daar heb ik geen zin in hoor, al die figuren die denken dat ze een prachtig gepoetste en perfect onderhouden T5 kunnen kopen met een klein krasje op de voorkant voor slechts 175 euro en dan bij het langskomen teleurgesteld zijn dat het slechts een oude 10v is met serieuze schade en dan 25 euro bieden.
Zonde van m'n tijd.

UserID6342

Ik had 'm er echt graag bij willen hebben en ook echt meer willen geven als die luttele 175, maar omdat ik momenteel helemaal vastloop met ruimte gaat het gewoon niet.  Nu kan ik die heg er wel alvast uit rossen, maar dan denk ik dat ik met een paar dagen de milieupikken hier al op de stoep heb staan als er niet meteen een poort inkomt.  Hoe graag ik ook wil, het kan helaas gewoon even niet.

Rob850turbo

er moet toch vast wel iemand zijn die deze 850 wil kopen voor de onderdelen?