Afstandsbediening

Gestart door pieranja, 06-12-2010 11:05:03

Vorige topic - Volgende topic

pieranja

Mijn afstandsbediening doet 't niet (van een 850R uit '96), en ik dacht dus: kom, ik haal een nieuw batterijtje. Ik zou verwachten dat er zo'n nieuw knoopbatterijtje in moet, maar is dat eigenlijk wel zo? Ik haalde het kapje eraf, en kon echt niets vinden  :eusa_eh:. Ik had eerder de indruk dat er een klein staafbatterijtje in moet ofzo? Kortom: naar welk batterijtje kan ik vragen in de winkel???

cas

hangt van je zender af. foto? type? bij mij staat het zelfs op de zender. een knoop 2025.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

cas, het alwetende wonder der haagse buurt ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

Citaat van: maruska op 06-12-2010 12:47:46
cas, het alwetende wonder der haagse buurt ;D

kap nah!  :angel: 

heb jij al een warme reet?  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

pieranja

Dit is het apparaatje:

haasje

Daar lijkt inderdaad een staafbatterijtje in te horen, maar ik herken de zender niet als zijnde een 850 handzender (alle 4 de gangbare systemen zijn anders).

Ludo

Citaat van: haasje op 07-12-2010 21:13:12
ik herken de zender niet als zijnde een 850 handzender (alle 4 de gangbare systemen zijn anders).

In Belgie vaak ingebouwd, origineel Volvo alarm van Ranger.

Ludo

Dit type batterij moet er in.

haasje

Ok dank je, ik kende ze niet. Ik kon ze ook niet in vadis vinden.

Ludo

Is nog wel ooit langsgekomen hier.
Als het goed is, heeft Marco ook nog hetzelfde.  ;D

Daniel (forumlid 850fan) heeft in 2007, nog één van de laatste 4 handzenders die nog verkrijgbaar waren, bemachtigd omdat hij een handzender verloren was.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16709.0.html

haasje

Als we jou toch niet hadden :D

pieranja

Citaat van: Ludo op 07-12-2010 21:24:30
Dit type batterij moet er in.

http://www.talk-time-online.co.uk/images/batteries/duracell-mn21-a23-12v-alkaline-battery.jpg

Auto komt uit België, dus een sluitend verhaal! Bedankt voor meedenken jongens, ik ga dat batterijtje eens halen en kijken of er nog leven in de zender zit.

pieranja

Het batterijtje doet het goed, en het zendertje werkt, getuige het aan/uitgaan van het rode LED'je. Jammer genoeg reageert er in de auto ham & egg's.

allezjean

Citaat van: pieranja op 10-12-2010 11:58:56
Het batterijtje doet het goed, en het zendertje werkt, getuige het aan/uitgaan van het rode LED'je. Jammer genoeg reageert er in de auto ham & egg's.

Wellicht is de chip kapot, heb ik ook gehad. Als je in de buurt van Weert (N-Limburg) woont heb ik nog een adresje voor je waar ze dat voor niet teveel kunnen fixen.
Heb u ook een groene...?

pieranja

Hey Allezjan,

Niet in de buurt, maar misschien kan ik 'm naar jouw adresje toesturen? Ervan uitgaande dat je het chippie op de AB bedoelt? Had je net zo'n zendertje als ik?