Audi: meer van hetzelfde

Gestart door The Saint, 06-12-2010 19:13:12

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Veel mooie auto's, maar wel veel van hetzelfde. En je ziet ze ook nog eens heel veel (wanneer slaat die crisis nu eens echt toe..). Zelfs de nwe Superb station vind ik teveel Audi.

En ik ben niet de enige met deze mening:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/8421705/__Autovisie-lezers__Audi_is_het_spoor_bijster__.html?sn=autovisie_nieuws
No shirt no shoes, no pinball

Misha

Citaat van: The Saint op 06-12-2010 19:13:12

En ? Geeft je dat een fijn gevoel, bij een groep horen ? De veilige omgeving van een sociale gemeenschap ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Wat mij betreft is het juist positief dat de modellen niet zo heel ingrijpend gewijzigd worden, op die manier zijn ze langer actueel. Voorheen had ik bij een Audi van een paar jaar oud al het idee dat ie gedateerd was, nu kan een A6 van 2004 ook nog prima.

Ik ben het wel met je eens dat er heul erg veel van rijden, maar dat heeft ook een reden: ze rijden gewoon echt supergoed. Stiekem hoop ik de 500.000km vol te maken met de XC70 en dan genoeg gespaard te hebben voor een A6 3.0TDI van het nieuwe model. Er is niet 1 moderne Volvo die me aanstaat helaas  :-\

Teddy81

Helemaal met taranis eens! Mijn volgende zou ook zomaar een A6 3.0tdi kunnen worden! Zijn gewoon mooie auto's!
Zaterdag nog bij de V60 wezen kijken, maar hij is gewoon zooo lelijk!!

Misha

Ik heb er dan echt weer helemaal niets mee, met Audi..
Zoveel mensen, zoveel smaken..

(Eén ding is wel waar: heb er best wat mogen proberen, en er rijdt weinig tot niets beter dan een Audi. Compleet compromisloze perfectie)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 06-12-2010 20:50:32
(Eén ding is wel waar: heb er best wat mogen proberen, en er rijdt weinig tot niets beter dan een Audi. Compleet compromisloze perfectie)

Dat heb ik dus ook. Ik had er voorheen ook helemaal niets mee en nog steeds niet eigenlijk, maar ik mag regelmatig in een A6 2.4 van 2004 of 2005 (weet niet precies) sturen en dat rijdt gewoon zo goed, dat de XC70 daarna altijd beetje tegenvalt  :eusa_shhh:
Datzelfde met een A8 of Q7, ik weet dat je die qua prijsklasse niet kunt vergelijken, maar het zit gewoon supergoed in elkaar.

Als je in een nieuwe XC60, XC70, V50 of V60 kijkt, zijn de deurpanelen keihard plastic. Gewoon echt lelijk. Als ik zóveel geld aan een auto uitgeef, mag het er wel een beetje luxe en netjes afgewerkt uitzien.

Het enige wat een Audi (vind ik) mist is een ziel. En die heeft een Volvo wel. Met een Audi heb je niets, het is een kil en afstandelijk ding, maar wel perfect.

Chris

Citaat van: Taranis op 06-12-2010 20:55:18

Dat heb ik dus ook. Ik had er voorheen ook helemaal niets mee en nog steeds niet eigenlijk, maar ik mag regelmatig in een A6 2.4 van 2004 of 2005 (weet niet precies) sturen en dat rijdt gewoon zo goed, dat de XC70 daarna altijd beetje tegenvalt  :eusa_shhh:
Datzelfde met een A8 of Q7, ik weet dat je die qua prijsklasse niet kunt vergelijken, maar het zit gewoon supergoed in elkaar.

Als je in een nieuwe XC60, XC70, V50 of V60 kijkt, zijn de deurpanelen keihard plastic. Gewoon echt lelijk. Als ik zóveel geld aan een auto uitgeef, mag het er wel een beetje luxe en netjes afgewerkt uitzien.

Het enige wat een Audi (vind ik) mist is een ziel. En die heeft een Volvo wel. Met een Audi heb je niets, het is een kil en afstandelijk ding, maar wel perfect.

Eigenlijk helemaal eens met je verhaal. Heb ik overigens ook met BMW. Dat rijdt toch ook wel erg goed, mooie auto's aan de buitenzijde. Maar het mist karakter en ik vind het interieur kaal.

Audi, sja... een leuke A4 zou ik ook nog wel een optie vinden.

Marc O.

Ik heb er dan echt weer helemaal niets mee, met Audi..
Zoveel mensen, zoveel smaken..

2x  + 1
Ik heb er ook niks mee, maar die auto's zijn zo steriel, zo goed, zo perfect dat het besturen van zo'n ding echt een compleet emotieloze ervaring is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

cas

audi gaf zelf aan dat er een duidelijk verschil is in de types door te kijken naar de koplamp waar de  leds/stadslamp in zit. de a4 heeft streep met stukjeomhoog, zeg maar een frons, de a6 een rechte streep. a3 en de anderen? nog niet echt op gelet... vind de a1 moeilijk lelijk! en voor dat geld!  :o

een avant a6 liefst RS6 of een RS4 avant.... komt er bij mij wel in hoor  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

The Saint

Citaat van: Misha op 06-12-2010 19:41:09
Citaat van: The Saint op 06-12-2010 19:13:12

En ? Geeft je dat een fijn gevoel, bij een groep horen ? De veilige omgeving van een sociale gemeenschap ?

http://www.dickipedia.org/images/Dr-phil-for-dickipedia.jpg

?
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Persoonlijk vind ik de huidige Audi's idioot veel op elkaar lijken, je ziet t verschil tussen een A4 en een A6 amper nog, bijkomend voordeel is dat ik de Audi's vreselijk mooi vind en dan zijn ze ook meteen allemaal mooi. Alleen de A3 vind ik niks, maar dat komt waarschijnlijk door mijn voorliefde voor grote auto's.

Dus, ja, klopt, ze lijken allemaal op elkaar... gelukkig.  :eusa_drool:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jgvdv

dit is de opvolger van de v70 - en 960... voor mij dan..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

MICHEL306

Audi....is de bomb...daarom rij ik ook diesel.....heb ik toch nog iets van audi   :eusa_whistle:

5T058

Motorisch zijn ze wel erg prettig. Qua techniek, qua prestatie/brandstofverbruik. Maar ze lijken wel allemaal op elkaar.

nickk.

Opvolger van de 850, alstie ooit weggaat, wordt het waarschijnlijk toch een B5 RS4 in het knalgeel. Kan me, buiten een Alfa Romeo GTA, niks leuks bedenken behalve Audi.