Sensor koelvloeistof

Gestart door Entuscan, 01-04-2004 09:04:17

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Deze morgen na een hobbelige bocht gaat het lampje van het koelvloeistoftekort aan.

Mooi aan de kant, kap open trekken fles spa in de aanslag.
WTF
Reservoir zit nog vol  ???

gelukkig bij het (laten) vervangen van men distributieriem goed opgelet en toen was me de sensor aan de onderkant vh reservoir opgevallen.

Reservoir los getrokken, sensor zit ongeloofelijk los na wat prul en friemelwerk toch in een positie gekregen dat het lampje uitging.

Nu mijn vraag, is die sensor (onderkant reservoir) los te vervangen? of moet heel het koelvloeistof reservoir vervangen worden?
En als het lampje nog aangaat (owv de sensor) en er zit toch genoeg koelvloeistof in is het dan schadelijk om door te rijden?
Of gaat de ecu ergens in failsafe of iets anders?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Geert-Jan

Schakelaar misschien verdraaid??

Ik heb het ding eerlijk gezecht nog nooit bekeken maar als het een soort vlotterschakelaartje is kan dit de oorzaak zijn.

Het vlottergedeelte moet zich omhoog bewegen.
Zit de schakelaar enigzins scheef dan kan het door zijdelingse krachten bekrachtigd worden waardoor het lampje even aangaat.

Blijkbaar werk hij wel want je hebt het lampje uitgekregen.

Dus als het enigzins kan zou ik eerst kijken of de stan van de schakelaar nog wel klopt.

Volvo850Club lidnr.0504409

Reitse

apart... bij mij lag de schakelaar van koelvloeistofreservoir na een beurt ook los. Gekke is dat lampje nooit aangegaan is (zelfs niet toen hele reservoir leeg was). Ik heb een soort klemstekker. Vast is ook vast.

Ben123

Edwin

Citaat van: Reitse op 01-04-2004 21:57:16
apart... bij mij lag de schakelaar van koelvloeistofreservoir na een beurt ook los. Gekke is dat lampje nooit aangegaan is (zelfs niet toen hele reservoir leeg was). Ik heb een soort klemstekker. Vast is ook vast.

Lampje stuk?? of brandt ie wel bij het op contact zetten. Lekkere signaleerfunctie dan.. >:(

gr. Edwin.  8)

Reitse

Citaat van: Edwin op 02-04-2004 22:36:58
Citaat van: Reitse op 01-04-2004 21:57:16

Lampje stuk?? of brandt ie wel bij het op contact zetten. Lekkere signaleerfunctie dan.. >:(

gr. Edwin.  8)
Lampje is prima, toen de stekker er weer aanhing gaf die meteen aan dat het niveau te laag was... Ja, toen wist ik het inmiddels ook wel...