nieuw lid

Gestart door Mars, 07-12-2010 23:47:15

Vorige topic - Volgende topic

Mars

dag volvofreaks, ik wil mezelf even voorstellen:
Ik ben Mars, en na diverse andere volvo's gehad te hebben (122 station uit '66, 240 station uit '78, 740 station uit '88), rijd ik sinds anderhalf jaar een 850 station uit '95 met bijna 3 ton op de teller. De 740 heeft jammer genoeg het loodje gelegd toen hij anderhalf jaar geleden met dik 140 km p.u. op de Duitse autobaan een klapband achter kreeg en met de achterkant en een zijkant tegen de vangrail botste: total loss en volgens de ANWB niet meer de moeite om hem te repatriĆ«ren (ik heb er nog een beetje spijt van dat ik hem niet zelf opgehaald heb ( mijn zoon reeds er namelijk in en het gebeurde net over de Oostenrijkse grens, dus ver weg). 
In vergelijking met de vorige modellen rijdt de 850 wel veel strakker en stuurt hij scherper en dat maakt veel goed. Dus ik hoop er nog lang van te genieten.
Als hobby klus ik graag aan oudere volvo's: zo rijdt de 78er nog altijd met 360.000 op de teller en ben ik (al jaren) bezig met een 240 sedan uit '83 op gas.
ik heb al meteen een vraag omdat ik op dit forum ook veel s70 en v70 nieuws voorbij zie komen. Kan iemand mij aangeven welke technische verschillen er zijn tussen de 850 en de 70? Zijn de onderdelen onderling uitwisselbaar ?

blauweroffel

Welkom!

Tja de V70 is op 1800 punten verbeterd aangepast veranderd tov de 850
Veel is "uitwisselbaar"soms met wat aanpassingen.

O, ja we gaan er van uit dat alle 850 er het zelfde uitzien....toch blijven we gek op foto's ;D

BR

vlovlo850

Voel je welkom op het forum, Mars  :)

Over de verschillen tussen de 850 en de 70 gaan vele verhalen rond. Volvo zelf "pocht" met een aantal dat de 1000 ruim overschrijdt. Het is maar net naar "welk verschil"je op zoek bent.

Je kunt je troost vinden in het feit dat in mechanische zin de overeenkomsten (natuurlijk afhankelijk van productiedatum) een veelvoud zijn ;)

Vertel eens ... ben je op zoek naar wat anders ? Een fotootje van je 850 doet hier altijd wonderen. 

francois

welkom op mars

de side waar je alles vind ;D

jan piet

Hallo Mars,

Welkom bij de club! Er gaan geruchten dat er meer dan 2400 veranderingen zijn doorgevoerd waaronder een versterkt sleepoog   :eusa_whistle: :evil:
En uiteraard, foto's! wat is het leven toch zonder?  8)
Gr,JP ;)

UserID6342

Hoi Mars, welkom hier en ook veel plezier hier gewenst en met je auto natuurlijk.  Qua onderdelen (ligt er alleen wat natuurlijk) valt het allemaal wel mee en zijn veel dingen gewoon overzetbaar.  Maar als je al zo lang aan Volvo's sleutelt is dat natuurlijk geen enkel probleem.