Duitse E10 benzine

Gestart door Domaso, 08-12-2010 07:53:42

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mehn

De 850/x70 niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hvdmountain

UserID6342

Citaat van: mehn op 08-12-2010 08:04:15
De 850/x70 niet.
Hier staat toch anders vermeld Maikel ??

Volvo cars:
E10 petrol is cleared for use in all Volvo cars with petrol engines introduced to the market since 1976
based upon servicing and other conditions according to the equipment and material with which the
vehicle was originally equipped.

E10 petrol is not cleared for a limited number of S/V40 models with petrol engines produced in the
mid-1990s with engine type 1.8 GDI.

Bron: http://www.acea.be/images/uploads/files/20101123_E10_compatibility.pdf

T5turbo

Bovenstaande wordt ook hier in Finland verkondigd.
E10 komt hier begin volgend jaar op de markt,maar ik ben nog erg sceptisch.
Ik stel het gebruk van E10 zo lang mogelijk uit.Julie ook? Lees er nog niet veel goeds over.Bijvoorbeeld:

Het eerste probleem dat zich voordoet bij de overstap naar E10 is de afvoer van bezinksel uit de brandstoftanks. Ethanol is een zeer effectief oplosmiddel dat lak, gom en hars oplost: dit bezinksel kan zich in de brandstoftanks ophopen. Na reiniging van de wanden van de brandstoftank, leidt dit bezinksel tot slechte prestaties en vaak verstopte brandstoffilters en injectoren

Er is een kans dat de ethanol uit E10 bepaalde rubber en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen aantast en zo.

• Weet iemand trouwens hoe het zit met een webasto standkachel.Kan die wel E10 aan?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ludo

Citaat van: T5turbo op 27-12-2010 18:58:28

• Weet iemand trouwens hoe het zit met een webasto standkachel.Kan die wel E10 aan?

http://standkachel.webasto.nl/service/faq.html
:D

rovelra

Citaat van webasto site :

Waar moet ik op letten als mijn auto op biodiesel rijdt?
Tot 20 % biodiesel wordt met conventionele diesel gemengd. Dit mengsel is geschikt als brandstof voor de standkachel. Ook E10-biobenzine (brandstof met 10 % ethanol) is geschikt als brandstof voor de standkachel. Plantenolie is niet geschikt.

francois

wil wel eens weten hoe vaak het weer fout gaat

T5turbo

Citaat van: francois op 27-12-2010 21:01:14
wil wel eens weten hoe vaak het weer fout gaat

Hoe bedoel je?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

basphil

Ik had in 2009 al een mail gestuurd naar Volvo Nederland en daar kreeg ik toen het volgende antwoord op:

Volvo Car Corporation in Zweden heeft haar producten getest met een
maximale toevoeging van E5 in de brandstof. Een hogere toevoeging zou
problemen kunnen veroorzaken aan de componenten van het brandstofsysteem
van de auto. Volvo adviseert daarom om geen brandstof te gebruiken met
de toevoeging E10. ( In Frankrijk kunt u in plaats van brandstof
SP95-E10, brandstof gebruiken met een hoger octaangehalte, bijvoorbeeld
RON98 )

Dus ik doe het niet beter 98 erin als het kan.

basphil

http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/336383/E10_auto%27s.pdf

En hier staat dat het wel weer kan zie ik net, maar goed Volvo Nederland zei zelf dat het niet kan dus zolang mogelijk uitstellen dan maar.

jrkalf

Ik tank per definitie in de T-5 geen E10. Behoudens dat ik op LPG rij, tank ik voor het benzine gedeelte alleen maar BP 98 Ultimate.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeroentjuh

Ik tank al jaren E5 benzine (ron100) dus E10 zal ook wel goed gaan....

markmol

Ik gebruik het ook niet. Ervaring leert dat de kosten in Frankrijk nauwelijks uitmaakten, E10 was gemiddeld hooguit 2 a 3 cent per liter goedkoper. Zal hier in NL wel weer anders worden... Ik hou me maar aan de aanbeveling van de ANWB, die stelde volgens mij dat je auto's jonger dan 2000 niet moet vullen met E10..

Rick.

Citaat van: markmol op 28-12-2010 19:35:54
Ik gebruik het ook niet. Ervaring leert dat de kosten in Frankrijk nauwelijks uitmaakten, E10 was gemiddeld hooguit 2 a 3 cent per liter goedkoper. Zal hier in NL wel weer anders worden... Ik hou me maar aan de aanbeveling van de ANWB, die stelde volgens mij dat je auto's jonger dan 2000 niet moet vullen met E10..

Zal ouder als 2000 moeten zijn denk ik :eusa_think:
Don't waste your time always searching for those wasted years.