niet starten binnen 3 sec

Gestart door francois, 08-12-2010 19:32:27

Vorige topic - Volgende topic

francois

als de auto een dag of 3 stil heeft gestaan
dan vindt ik dat hij slecht start ongeveer 5 sec
alles is nieuw onstekking enz
behalve de bombine
heeft ook een beetje doorslag
is dit normaal bij het koude weer

Ludo

Let dan maar op met die bombine, straks ontploft ze!.

;D

cas

heb ik ook.... merk ik ook. laat ik het zo zeggen. ik hoop vd week de vooronsteking binnen te hebben van de msd en het op te lossen daarmee. ( rest ook vrij recent)

ergens vermoeden dat de accu er ook iets mee te maken heeft. maar dat hou ik maar als punt daarna....

zou evt ook brandstof kunnen zijn, dat die terugloopt wellicht?  wil daar liever nog even niet aan denken  :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Is de accu ook 100% betrouwbaar?.

cas

maak er lekker mijn topic van   :P

ik heb net ff terug gelezen 23 1 07 gaf de dealer bij mij aan dat de accu slecht is/was. weet niet of mijn eigenaar hiervoor deze zelfstandig heeft vervangen. werkt volvo alleen met volvo opdruk op de accu? dr zit bij mij een varta in...

misschien maar een mooie nieuwe accu zoeken  ;D  rood lijkt me wel wat  :eusa_clap:  heeft volvo ook van die accu jasjes? mn opel had dat.

francois

accu is nog geen 3 jaar oud

cas

Citaat van: francois op 08-12-2010 19:40:45

nouja.... ff een kwikfit in rijden en door laten meten. ( wel meekijken anders zeggen ze gewoon dat ie stuk is!! )

doe ik ook wel even morgen ofzo.  :eusa_think:

dingen kunnen met wat pech best na 3 jaar stuk zijn of eerder.  merk? type?

reneetje

Citaat van: francois op 08-12-2010 19:40:45

Mijn orginele Volvo accu ging ruim 2 jaar mee ..... :-\

10 V bleef er over , hij wou er net op starten, maar dat was dan ook alles !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

francois

heb er zowie zo een 62 amp in varta  werkte goed

thuur

1. Draai je meteen de sleutel naar III, of laat je hem 1 of 2 seconden op II staan voordat je start?

2. Kan een (licht) lekkende injector zijn die zorgt dat het mengsel te rijk is (want rijk starten doen ze wel :-X).

3. Is dit uitsluitend als ie een paar dagen gestaan heeft, of komt het soms ook wel eens op andere momenten voor?

Gr ;)

antraciet

Bij lagere temperaturen heb ik gemerkt dat als je een kleine verbruiker (bv binnenverlichting) even gebruikt hij dan makkelijker aanslaat

Mr Rens

Citaat van: thuur op 08-12-2010 23:50:20
1. Draai je meteen de sleutel naar III, of laat je hem 1 of 2 seconden op II staan voordat je start?

2. Kan een (licht) lekkende injector zijn die zorgt dat het mengsel te rijk is (want rijk starten doen ze wel :-X).

3. Is dit uitsluitend als ie een paar dagen gestaan heeft, of komt het soms ook wel eens op andere momenten voor?

Gr ;)

Normaal starten zet je hem toch ook even op stand II? Dan kan de rail op druk komen toch, en dan pas doorstarten?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

francois

Gr ;)

draai de sleutel direct naar 3
komt alleen voor als hij een paar dagen stil gestaan heeft

Ludo

Citaat van: Mr Rens op 09-12-2010 12:50:04

Normaal starten zet je hem toch ook even op stand II? Dan kan de rail op druk komen toch, en dan pas doorstarten?

Dat is precies waar Thuur op doelt.
Door geen, of onvoldoende druk, duurt het langer, er is nl brandstof nodig om te starten.  :D

francois

zal het eens proberen

eerst 2 en daarna starten

voor heen had ik hier nooit geen last van   ;D