katalysator

Gestart door advolvos, 01-04-2004 12:10:32

Vorige topic - Volgende topic

advolvos

beste forumleden,
misschien/waarschijnlijk heeft mijn katalysator het begeven.
ik merk hier verder niets van behalve een ratelig blikkerig geluid vanuit het vooronder en wat benzinestank. volgens mr. Kwikfit was mijn katalysator echter kaduuk.
een dure grap. wat mij echter opvalt als ik op diverse sites ga zoeken is dat ik katalysatoren kan kopen voor euro 350-400-500 (nieuwe en rebuild) ipv 750-800 euro als bij Kwikfit. Volvo zal nog wel veel duurder zijn.
vraag: heeft iemand ervaring met deze goedkopere katalysatoren? is er sprake van kwaliteitsverschil?
bij voorbaat dank voor het overdragen van jullie kennis.

ed

Gelijk een racekat eronder. Kost je meer dan een kwik-fit kat, maar veel minder vermogensverlies, en belangrijker, een koeler motorblok doordat er minder tegendruk is. Is met LPG niet verkeerd.
European tuning geeft 8% korting op de cat's voor clubleden.

Een optie is nog een tweedehands exemplaaar.

De prijzen van 350 euro zal wel in het buitenland zijn. Ik zou daar  zelf niet zo snel aan beginnen. Vaak zijn dat universele cat's, en deze passen niet probleemloos.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Frans_S

Hoi

is waarschijnlijk een los schotje, kat eronderuit, schotje met een lange schroevendraaier verbrokkelen en eruit laten vallen.
Terugmonteren en rijden maar, ik kwam zonder probleem door de volgende keuring.

succes.

nOOb

Niet om te zeiken, maar zou toch eens even naar een BEKWAME garage gaan om eens achter prijzen en de oorzaak te (laten) horen.
Kwik fit is nou niet bepaald DE referentie kwa deskundigheid.
Ook niet kwa prijzen.
veel suc6

Nico