olie aan voorkant carterpan v70 tdi Pomppakking of pan pakking?

Gestart door post767, 10-12-2010 16:46:19

Vorige topic - Volgende topic

post767

Hoop dat hij hier goed staat, of toch bij dieselen?

deze week de motorolie van mijn v70 tdi 1998 met 402.000km vervangen.
Nu viel het me op dat de voorkant van de carterpan behoorlijk onder de olie zat.

Opzich natuurlijk niet gek dat de naar alle waarschijnlijkheid originele pakkingen na 4 ton wat gaan zweten. Want echt een lakkage zal het niet zijn. Auto heeft op de peilstok in 17.000km nog geen 2 mm olie verbruikt.

Ik maak me ook niet echt zorgen, maar wil wel graag weten of het de pakking van de carterpan is of de hier veel genoemde pakking van de oliepomp.

Is het mogelijk dat wanneer het de pomp is dat de carterpan dan van voren onder de olie zit?
Of zou de olie dan meer naar achter zichtbaar moeten zijn??

Kan iemand me dat vertellen? alvast bedankt

Ludo

Geen idee hoe het bij de diesel zit, maar bij de benzineversie is olie op de voorkant, meestal afkomstig van een lekke pakking van de oliepeilstok-buis.

dennis850estate

Citaat van: post767 op 11-12-2010 16:30:33
Hallo,

is er niemand die me kan vetellen of een lekkende/ zwetende oliepomp pakking, ook sporen aan de voorkant van de carterpan kan achter laten?

Of moet deze post toch bij dieselen staan?

alvast bedankt
grt Ward

De olie kan ook aan de voorkant zitten. Maar  toch wel even kijken of de peilstokhouder niet lekt. (komt bij een diesel niet veel voor)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27975.0.html

elianmars

Het zou kunnen zijn dat het bij de vacuümpomp vandaan komt. Ik weet niet of die een keer vernieuwd of gerepareerd is? Als die niet goed is aangedraaid, kan het langs de rubberen pakking/ring lekken.

post767

Bedankt voor de reacties,

Het is alleen nat onder de rand van de carterpan en niet daar boven. Heb alles schoon gemaakt, maar voorals nog nix te zien, zal dus wel erg langzaam erdoor zweten!

grt wArd

FGG

Ik had t zelfde. Verdachte was de pakking van de oliepomp, maar bij de operatie van afgelopen vrijdag bleek t wat anders te zijn, ben alleen ff kwijt wat de beste man me verteld heeft... :eusa_shifty:
Ik zoek t even uit morgen.

Check meteen ff de staat van je motorsteun aan de bijrijderszijde, die kan behoorlijk verteren onder invloed van de olie.

edit: het was wél de pakking van de oliepomp. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: