Ik ben Dennis mag ik mij even voorstellen?

Gestart door dennisewyk, 11-12-2010 12:15:52

Vorige topic - Volgende topic

dennisewyk

Ik ben Dennis en was voor een half jaar terug trotse bezitter van een tdi estate uit 96.
tjongejonge wat een beer van een wagen liep zuinig en trok als een lier.
Maar omdat het aantal kms niet toereikend meer was voor zo n diesel,was de belasting heel erg duur voor een vrachtwagen chauffeur als ik.
Dusssss kijken voor wat anders,tot op een zondag middag mijn vrouw jacob zag staan,onze huidige roffel.
We noemen hem jacob om dat zo erg traag is.
Hij stond al 3 jaar stil onderde bomen bij een lokale garage houder,en was groen van de alg!
Ik zei gelijk wat is die auto vies,maar naar een naderonderzoek zij mijn vrouw nou Dennis daar is best wel wat van te maken.
De hele historie en de nap waren aanwezig,dus een proefrit ...accu was inmiddels dood  stationair niet meer lopen,remmen vast maar wel net 215000 gelopen,dus toch intresse gekregen,en na heel veeel onderhandelen tot een ruil gekomen en tot op heden geen spijt gehad.
Wel de nodige energie in de reanimatie gestoken,ben er dol gelukkig mee,ondanks zijn enorme luiheid,maar hat is dan ook een 10 kleppert...maar het feit dat deze een automaat is maakt alles weer goed.

LeslieB

Hallo Dennis,

Welkom op dit forum en heel veel plezier met je roffel. Hier zijn we dol op foto's en meer info over je roffel!

groetjes,

Leslie

dennisewyk

Mijn roffel is een Gle 2,5 10klepper,en loopt prachtig mooi....ben alleen nog op zoek naar een paar 17 inch velgen.
Wil graag fotos plaatsen maar ben dat nog niet machtig.
Wil graag in contact komen met mede 10 klepper eigenaren om dingen te vergelijken,en uit te wissellen.
Wij hebben namelijk nog plannen genoeg met Jacob onze roffel.

rogerV701998

Welkom hier Dennis.

Een 10 klepper automaat hoeft niet lui te zijn. Goed onderhoud is echter wel van groot belang.

Toen ik mijn 10 klepper automaat kocht had deze ook enige tijd stil gestaan. Nu, 2 jaar en een hoop onderhoud (klik!!) ;D verder ben ik er zeer tevreden over.

Gr. roger

dennisewyk

Onderhoud is nu aardig op peil,doe zoveel mogelijk zelf.
Volgendeweek gaat ie wel naar de dealer voor een nieuwe distributieriem en water pomp en alles wat zo n beetje draait aan die kant.
Vorige week bovenste motorsteun vervangen,tjonge wat ging die er strak in,nu alleen ng nieuwe verdeelkap rotor kabels en niet te vergeten de 5 pitjes.
Mijn verbruik is trouwens 1 op 10 snel weg 1 op 11  bij zo min mogenlijk toeren.
Groetjes Dennis

LPGLE

Welkom hier ,

Alweer een Dennis erbij .

Goede keuze ....10V  én automaat  :eusa_clap:

groeten Dennis

LenT-5R

MisterM

Welkom!  Enne, we zijn hier dol op foto's!!!  ;D

dennisewyk

hallo naam genoot zijn jou ervaringen goed met met een 10 klepper automaat?
Moet zeggen dat het erg relaxet stuurt,ik denk dat ik mijn roffel te veel met de tdi estate nog vergelijk die trouwens ook een veel strakkere weg ligging had.
gr Dennis

The Saint

Citaat van: dennisewyk op 11-12-2010 12:15:52Ik zei gelijk wat is die auto vies,maar naar een naderonderzoek zij mijn vrouw nou Dennis daar is best wel wat van te maken.

Way to go vrouw van Dennis!  :eusa_clap:  ;)

Leuk verhaal Dennis, en welkom op het forum!
No shirt no shoes, no pinball

LPGLE

Citaat van: dennisewyk op 11-12-2010 12:59:47
hallo naam genoot zijn jou ervaringen goed met met een 10 klepper automaat?
Moet zeggen dat het erg relaxet stuurt,ik denk dat ik mijn roffel te veel met de tdi estate nog vergelijk die trouwens ook een veel strakkere weg ligging had.
gr Dennis
Ik heb zelf een handbak .
Mijn volgende word een automaat !
Heb wel met een 20V automaat gestuurd .
Maar de betrouwbaarheid, geluid en het "gevoel" van de 10V is fenomenaal !

Heb ook een tijdje een 20V handbak gereden, maar het verschil in vemogen is in het dagelijks verkeer erg klein .

Je kan als eerst een 4 wiel uitlijning laten doen en een VPB  ( veerpootbrug) plaatsen .
Draagarmrubbers zijn vaak nummer 1 verdachte .

crazychrisje

Welkom hier op het forum.
Prachtig hoe je verteld hoe je aan die auto bent gekomen!
Jou vrouw heeft goede inzicht op auto's complimenten!

Wij zelf hebben ook een 10V en super tevreden over, totaal niet sloom.
Trekt als een tierelier.

dennisewyk

Is jou 10 kleppert ook een automaat?
Ben ook nieuwschierig naar jou verbruik?
En wat mijn vrouw(tje) betreft is het heerlijk als je de zelfde intresses hebt.
Alleen soms wel dimdammen wie er rijden mag  ha ha  zei rijd een mazda 323F je uit 91.
Maar meestal rijd ik naatuurlijk   LOL behalve na een feestje!
Groetje Dennis en Ewyk

FGG

Welkom op 't Forum, Dennis.

Zoals eerder aangegeven hoeft een 10V niet echt lui te zijn, het vereist wel een iets andere rijstijl dan de TDi. Meer toeren als je éch vermogen wil en zo.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rpakuypers

Welkom hier. Zelf heb ik ook een 850 10V Automaat met aantoonbaar 172.000 km achter de kiezen (naast de V70-TDI). De 850 rijdt ook heerlijk, zeker de automaat is geweldig. Op dit moment een gemiddeld verbruik van 9.96 per 100 km en dan voornamelijk in de Economy-stand. Kickdown werkt ook perfect maar na een paar keer kom ik een stuk onder het verbruik.

Het geluid is fenomenaal en menigeen moet honderden euro's spenderen om dit geluid te krijgen. Binnenkort komt er ook een veerpootbrug in (Jack v maakt deze) en dan zal hij nog strakker rijden. Daarnaast laat ik hem ook softwarematig aanpassen zodat er wat meer pk's uit komen (zeker de trekkracht onderin kan beter, maar ik ben dan ook de TDI gewend).

Groet,
Roger