voorruit schoon maken

Gestart door Novofine, 13-12-2010 20:59:22

Vorige topic - Volgende topic

Novofine

geen idee waar ik dit topic anders neer moest zetten

maar iig
ik begin langzaamerhand redelijk geiriteerd teraken van mijn voor ruit
dit doordat ik hem zegmaar niet schoon krijg
als ik hem schoon probeer te maken dan zie je op de scheiding waar mijn ruitenwisser wel en niet komen duidelijk een rand
en als het regent en ik wil mijn ruiten wissers gebruiken dan smeren ze bij de neergandeslag al het water wat ze met de op gande slag menemen net zo hard weer over me raam

dingen die ik tot nu toe al geprobeerd heb zijn:
normale glasex
duure glasex
spiritus
wasbenziene
afwasmiddel
hogedrukreiniger
drogedoek

en het lijkt gewoon niet te helpen iemend nog een idee?

5T058

Nieuwe wisserbladen nodig?
Of je blad drukt niet goed op het raam, waardoor hij op sommige plekken over het glas heenmaait.

Lampje

Als ik mijn ruit schoonmaak, dan maak ik met een doekje ook mijn ruitewisserbladen zelf schoon. Misschien helpt dat?

LPGLE

hoe oud is je ruit ?

Een ruit kan ook "versleten" zijn . Als er veel steenslag putjes in zitten , kan je vegen wat je wil maar dan is het oppervlak gewoon niet glad .
En zo veeg je met je ruitenwisser die kleine oneffenheden weer vol met water .

Lampje

Off-topic: in de winter doet mijn airco het uiteraard niet en beslaan mijn ramen zo. Kreeg een tip van iemand om een aardappel doormidden te snijden en het sap uit te wrijven over de voorruit.

Natuurlijk eerst heel sceptisch, maar gewoon blijven wrijven totdat de strepen weg zijn. En verdomd, het werkt. Direct daarna met een mud aardappelen ook de zijramen en achterklep onderhanden genomen en rij nu 3 weken aanslag vrij.

Spul slijt wel want de voorste zijramen worden door het open en dichtschuiven minder aanslagvrij. Maar ja, met een huis/tuin/keuken middeltje van 0,10€ mag je niet klagen...

Ludo

Die rand van de wissers krijg je nooit weg.
Zoals Dennis schrijft, komt door veel putjes in het glas.
Wat een tijdje helpt, is Glass scrub van Provision, dat is een soort polijstmiddel.

Vulk

Driven2Shine

Ruiten krijg je ook prima schoon met automotive klei.
Voordeel hiervan is dat je het vuil ook uit de putjes krijgt van steenslag.

Daarna maakt het niet zoveel uit welke glas reiniger je gebruikt aangezien het vuil al weg is.
En uiteraard de wissers zelf ook schoonmaken helpt ook weer iets.

Novofine

Citaat van: 5T058 op 13-12-2010 21:01:27
Of je blad drukt niet goed op het raam, waardoor hij op sommige plekken over het glas heenmaait.
van het weekend ga ik nieuwe halen
en het zou kunnen dat het blad er niet genoeg tegen aan drukt maar wat kan ik hier aan doen?

Citaat van: Lampje op 13-12-2010 21:04:13
Als ik mijn ruit schoonmaak, dan maak ik met een doekje ook mijn ruitewisserbladen zelf schoon. Misschien helpt dat?
ook gedaan ja wat me opviel is dat ze kleverig waren zegt dat nog iets

Citaat van: LPGLE op 13-12-2010 21:10:25
hoe oud is je ruit ?

Een ruit kan ook "versleten" zijn . Als er veel steenslag putjes in zitten , kan je vegen wat je wil maar dan is het oppervlak gewoon niet glad .
ik denk dat het de orginele ruit is en dus 16 jar oud is
maar verder ziet hij er niet erg versleten uit

Citaat van: Vulk op 13-12-2010 21:26:20
Nieuwe voorruit dus. :)
en wat kost zo een grap

Vulk

Er zijn goeie adressen waar je rond de 250 euro klaar bent.

BBS

Afhankelijk van je soort autoverzekering, €68, eigen risico. :o

Moet je wel even een "ster" in je voorruit scoren. ;D ;D

Heb ik een keer gehad, laddertje mee in een 854, iets te ver doorschuiven en PATS tegen de voorruit aan.
Mooie ster in het midden van het raam, bij autotaalglas laten vervangen. 68 euro's afgetikt, en ze hebben de auto schoongemaakt. ;D ;D
Volvoloos....

Lampje

Citaat van: Novofine op 14-12-2010 06:49:11

Zegt mij niets. Tenzij mensen rare gymnastiek op je motorkap bedreven hebben, maar daar is het feitelijk te koud voor.

Zijn het gewone wissers of van die blades?

Novofine

Citaat van: Lampje op 14-12-2010 07:54:50

Zegt mij niets. Tenzij mensen rare gymnastiek op je motorkap bedreven hebben, maar daar is het feitelijk te koud voor.

Zijn het gewone wissers of van die blades?

gewoon normaale ruitenwissers
dit soort dingen

iemand nog tips wat voor soort/type ik er het best op kan zetten

Novofine

Citaat van: BBS op 14-12-2010 07:11:57
Afhankelijk van je soort autoverzekering, €68, eigen risico. :o

Moet je wel even een "ster" in je voorruit scoren. ;D ;D

Heb ik een keer gehad, laddertje mee in een 854, iets te ver doorschuiven en PATS tegen de voorruit aan.
Mooie ster in het midden van het raam, bij autotaalglas laten vervangen. 68 euro's afgetikt, en ze hebben de auto schoongemaakt. ;D ;D

alleen wa verzekerd dus dat gaat hem niet worden

Simplicity

van het weekend ga ik nieuwe halen
en het zou kunnen dat het blad er niet genoeg tegen aan drukt maar wat kan ik hier aan doen?

Citaat van: LPGLE op 13-12-2010 21:10:25
hoe oud is je ruit ?

ik denk dat het de orginele ruit is en dus 16 jar oud is
maar verder ziet hij er niet erg versleten uit

Nieuwe voorruit dus. :)
en wat kost zo een grap

Het kleverige heb ik ook eens gehad, komt door teveel chemische troep waarmee het raam is schoongemaakt. In mijn geval was het ammonia, het rubber wordt weker en begint ook veel slechter te wissen. Wissers vervangen en ruit gewoon schoongemaakt met autowasspul was de oplossing.