Waarom zou ik niet in Zuid Limburg gaan wonen

Gestart door Ben, 14-12-2010 07:46:11

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Citaat van: pooh op 14-12-2010 10:39:13
Venlo is geen Limburg  ;D (gevoelsmatig dan )

Zo moet je maar beginnen. Dit word dadelijk wel een grote handelsstad. Een zeer belangrijke doorvoer route naar Duitsland en Oost europa.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

)()()sT

Wij hebben er recentelijk een HEEL mooi stukje Venlo bijgemaakt  :angel:
Maar serieus, in mijn branche is het hopeloos; ik sta vanaf komend jaar ook weer grotendeels op straat. Voor de 2e keer in 1,5 jaar.

spijky

Citaat van: )()()sT op 14-12-2010 10:49:08
Wij hebben er recentelijk een HEEL mooi stukje Venlo bijgemaakt  :angel:
Maar serieus, in mijn branche is het hopeloos; ik sta vanaf komend jaar ook weer grotendeels op straat. Voor de 2e keer in 1,5 jaar.

In welke branche Joost?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

)()()sT

v40pokemon

Citaat van: )()()sT op 14-12-2010 10:49:08

Dat is wel in meer branches. Schijnbaar zijn er nog voldoende vacatures in de randstad, maar 'hier' liggen ze niet voor het oprapen. Ook in onze branche(touringcarvervoer) is het pompen of verzuipen.

hathü

Omdat mijn vrouw nogal honkvast is, zelf zou ik er wel willen wonen, mooie natuur, aardige mensen,je wipt zo naar Duitsland en Belgie en ze hebben er heeeel lekker bier. :eusa_whistle:

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 14-12-2010 10:59:34
Bouwontwikkeling / architectuur  ;)

Tijdelijk iets anders gaan doen misschien tot die markt weer wat aantrekt......?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Tja.... maar wat  :eusa_doh:

Heb 8 jaar gestudeerd, werk inmiddels 6 jaar... en om dat wéér opnieuw te beginnen.
Daarnaast is het een mooi vak.

R o b

Citaat van: spijky op 14-12-2010 10:45:03
Citaat van: pooh op 14-12-2010 10:39:13
Venlo is geen Limburg  ;D (gevoelsmatig dan )

Zo moet je maar beginnen. Dit Venray wordt dadelijk wel een grote handelsstaddorp. Een zeer belangrijke doorvoer route naar Duitsland en Oost europa.

;D

Citaat van: )()()sT op 14-12-2010 11:50:23
Tja.... maar wat  :eusa_doh:

Heb 8 jaar gestudeerd, werk inmiddels 6 jaar... en om dat wéér opnieuw te beginnen.
Daarnaast is het een mooi vak.

Och erm....of hoe zeggen ze dat in Limburg?
Ik durf te wedden dat je over 5 maanden klaagt dat het zo druk is.......... :P

Ehm, trouwens misschien vanmiddag dus al:

jan piet

'k Heb er een aardige periode als overtuigde westerling doorgebracht. Ongeveer 2,5 jr in Vaals gewoond, regio Sittard gewerkt en een tijd in Nederweert, in totaal ongeveer 5 jaar 'ondergedpmpeld' geweest in Limburg. Tja, 't is wennen voor beide partijen zullen we maar zeggen  ;D
Mijn personeel lag de 1e weken onder de tafel omdat ze direct reageren niet eerder mee gemaakt hadden en al helemaal niet binnen de coöperaties waar ze in werkzaam waren. Toch hebben we het goed kunnen vinden met elkaar, heb ik ze veel geplaagd met hun chauvinisme en mij tranen gelachen toen er besloten werd om in het Limburgs te gaan vergaderen. Dat werd ingebracht door iemand waar ik dus niet mee door de bocht kon. Er zatten mensen uit Ysselsteyn, maar ook uit Kerkrade, Ulestraten, St Geertruid, Echt Maastricht enz. Uiteindelijk zijn ze na 30 minuten weer overgeschakeld op het NL.......
Ze konden elkaar nauwelijks verstaan en de enige die alles verstond was die verrekte Höllander  :evil:

Ik kom er nog steeds érg graag, en zo vaak als mogelijk. Plak er allerlei extra's aan vast om langer te blijven. Maar wonen, nee dat nooit meer  :eusa_hand:
Gr,JP

thuur

Er is geen werk
We hebben geen internet
Gesloten riool wordt pas over 10 jaar aangelegd
Geen verharde wegen naast de A2
Achterbakse mensen
Het stikt hier van de Duitsers, Belgen en fransozen
Inwoners zijn extreem gesloten, je wordt nooit geaccepteerd
Rond de 'carnaval' is alles gesloten en krijg je niets geregeld
Limburgers hangen liever in de kroeg dan dat ze werken
Er is hier zoveel vergrijzing dat je alleen 70+-ers als buren hebt
Al die heuvels doen pijn aan je kuiten
We hebben ook parkeerproblemen, files en luchtverontreiniging

Nah, lekker wegblijven uit Limburg!

Gr :eusa_hand:

UserID6342

Goh Thuur, ik zou bijna gaan verhuizen ;D

Freakybaby

Citaat van: R o b op 14-12-2010 08:01:08
Maar goed, Freek is de omgekeerde richting ingegaan. Maar die had weer andere prioriteiten denk ik.

Klopt. Maar ik ben in 2003 vanuit Brabant naar Limbabwe verhuisd, en heb daar erg genoten.

Citaat van: jan piet op 14-12-2010 11:57:39
'k Heb er een aardige periode als overtuigde westerling doorgebracht. Ongeveer 2,5 jr in Vaals gewoond, regio Sittard gewerkt en een tijd in Nederweert, in totaal ongeveer 5 jaar 'ondergedpmpeld' geweest in Limburg. Tja, 't is wennen voor beide partijen zullen we maar zeggen  ;D
Mijn personeel lag de 1e weken onder de tafel omdat ze direct reageren niet eerder mee gemaakt hadden en al helemaal niet binnen de coöperaties waar ze in werkzaam waren. Toch hebben we het goed kunnen vinden met elkaar, heb ik ze veel geplaagd met hun chauvinisme en mij tranen gelachen toen er besloten werd om in het Limburgs te gaan vergaderen. Dat werd ingebracht door iemand waar ik dus niet mee door de bocht kon. Er zatten mensen uit Ysselsteyn, maar ook uit Kerkrade, Ulestraten, St Geertruid, Echt Maastricht enz. Uiteindelijk zijn ze na 30 minuten weer overgeschakeld op het NL.......
Ze konden elkaar nauwelijks verstaan en de enige die alles verstond was die verrekte Höllander  :evil:

Ik kom er nog steeds érg graag, en zo vaak als mogelijk. Plak er allerlei extra's aan vast om langer te blijven. Maar wonen, nee dat nooit meer  :eusa_hand:
Gr,JP

En hier kan ik me heel goed in vinden. Ik heb genoten en gelachen, soms met ze, soms om de limburgers. Maar ik heb er ook gezien waarom het niet 'mijn' plekkie is. Het achterbakse, ons kent ons, je komt niet van hier etc zit er ook heel diep geworteld.

In Breda heb ik eigenlijk maar 5+1 jaar gewoond, ben opgegroeid in Schiedam, daarna 5 jaar Breda, Apeldoorn, Maastricht, Sittard en nu weer Breda. Maar dit is toch wel meer 'mijn' plekkie.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Domaso

Citaat van: thuur op 14-12-2010 13:49:34
Er is geen werk
We hebben geen internet
Achterbakse mensen

Zo is het!!  :eusa_clap:
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

Citaat van: Domaso op 14-12-2010 14:50:49
Citaat van: thuur op 14-12-2010 13:49:34
Er is geen werk
We hebben geen internet
Achterbakse mensen

Zo is het!!  :eusa_clap:

Belgisch Limburg is ook geen optie.
Anders voel je je nog steeds thuis.... tussen de andere Ollanders.

;D