Waarom zou ik niet in Zuid Limburg gaan wonen

Gestart door Ben, 14-12-2010 07:46:11

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

:-X
Citaat van: R o b op 14-12-2010 20:49:07
Citaat van: HEteE op 14-12-2010 20:47:16
beheers de taal(talen?) niet :'(

Plat brabants verstaan ze ook  ;D .....en na een paar weken versta je waarschijnlijk ook wel Maastrichts....Kerkraads (of hoe schrijf je dat) versta je nooit!

I Kirchroa is alles paletti! :D

wepster

Citaat van: francois op 14-12-2010 21:37:58
Roger weet teminste waar hij over praat  ;D

he menke kiekste waal ff out ich ben gebore en getrokke in zitterd op de kennedylaan

francois

hij kennedylaan is bij mij in de buurt

nu snap ik het

waarom wij door een deur kunnen   :o

rpakuypers

Citaat van: wepster op 14-12-2010 22:03:54
Roger weet teminste waar hij over praat  ;D

he menke kiekste waal ff out ich ben gebore en getrokke in zitterd op de kennedylaan

ich bin d'r waal niet gebore mer ich ha noch een paar joar gewerkt in de limmenaatfabrik van de Molenbron en miene noonk hat noch unne 4=6 winkel gehad an de Molenstroat .....

Groet,
Roger

Misha

Je merkt toch wel dat DSM in de loop van de jaren wat met de hersenen en dan met name het spraakgebied heeft gedaan.. :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rpakuypers

Citaat van: Misha op 14-12-2010 22:14:29
Je merkt toch wel dat DSM in de loop van de jaren wat met de hersenen en dan met name het spraakgebied heeft gedaan.. :eusa_think:

Zou ik zo niet weten, moet ik mijn andere oom vragen want die werkt op de DSM ..........

Groet,
Roger

Domaso

Citaat van: wepster op 14-12-2010 22:03:54
Roger weet teminste waar hij over praat  ;D

De Kennedylaan in Sittard?. En de Pres. Kennedysingel, doa kump noch geine gooie hond vandaan...

*zei de man oet de Sjpoarkolonie in ut Limbrichterveld*.   ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: Misha op 14-12-2010 22:14:29

;D ;D

Gr 8)

KUKO (Rob)

Inderdaad zo erg heb ik t hier nog niet mee gemaakt .............behalve met de economische vluchtelingen uit noord /oost en zuid nl .

rpakuypers

Citaat van: KUKO (Rob) op 15-12-2010 02:29:52
Inderdaad zo erg heb ik t hier nog niet mee gemaakt .............behalve met de economische vluchtelingen uit noord /oost en zuid nl .

En dan is dit nog maar 1 van de ruim 1200 Nederfrankische dialecten die Limburg kent ........................

Groet,
Roger

)()()sT

v40pokemon

Citaat van: )()()sT op 15-12-2010 09:44:36
Zoooo mooi bij ons  8)

Mooi is het, maar ik ben altijd weer blij als ik 'thuis' ben in Brabant. Sommigen zijn nu eenmaal honkvaster. En dat wat verder terug was geschreven over het niet 'thuishoren' merk ik nog dagelijks als ik mensen aan de telefoon krijg en ik geen plat spreek. Ze veranderen direct in hun 'gedrag'. Ik werk inmiddels zo'n 6 jaar in/met Limburg en merk toch wel verschillen tussen Zuid-Limburg en met de rest van Limburg en NL. Maar omdat dit glad ijs is: Je moet zo niet allemaal over 1 kam scheren; De meeste hebben een normale omgang. De 'stuggere' zijn vaak de wat oudere inwoners...

Bij mijn vorige werkgever, een Limburgs bedrijf gefuseerd met een Hollandse moeder,  werd altijd gevraagd als je terug kwam van een Limburgse vestiging of je ook de poort achter je dicht had gedaan  ;D

mevita

hie inge winkbuul oes heele ;D aber woon in kirchroa :eusa_wall: zunnt nit mien luu op ing par oetsungeringe nao da wa

gr mevita

rpakuypers

Citaat van: mevita op 15-12-2010 19:57:33
hie inge winkbuul oes heele ;D aber woon in kirchroa :eusa_wall: zunnt nit mien luu op ing par oetsungeringe nao da wa

gr mevita

In Kirchroa is et ummer kous bousen mit de mouwe aufgeschtrauf ..............

Groet,
Roger