Wat is de kans op dat.....

Gestart door konniekip, 01-04-2004 22:56:38

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Afgelopen dinsdag een nw radiator in mn roffel gehad. 500 éuro's betaald inclusief. In de oude zaten 4 lekken, inclusief bij de koeler, waardoor er wsch versnellingsbak olie in de radiator kwam.

Afin, nw radiator erin, maar wat schetst mijn verbazing. Peil in expansievat is 1,5 cm gedaald (zou dit nog lucht in het systeem kunnen zijn dat door vloeistof wordt vervangen)?
En daarnaast trof ik bij de linkerslang die naar de thermostaat loopt een klein richeltje water op de radiator. Heb de slang ring 1 slag vaster gedraaid (zat al muurvast naar mijn idee) en lijkt nu geen water meer op te komen...

Maar oowwww.. wat zou ik ziek zijn als die radiator weer lekt.. :'(

Jan_D.

Waarschijnlijk komt dat wel door lucht die ergens in het blok zat. In principe na vullen tijdje laten draaien, controleren/bijvullen dan paar km rijden en opnieuw controleren bijvullen. Is dat zo gedaan??
Anders even een tijdje heel goed in de gaten houden en slangen en klemmen controleren. Eventueel systeem laten afpersen ter controle.

mark20v

Even je kachelkraan voor het starten loszetten om ook de lucht in dat gedeelte te laten verdwijnen.
Volvo separates men from the boys  

Jacco850

Heb ik ook gehad toen vorig jaar een nieuwe gemonteerd is.
Na een paar ritjes was het peil ook 2cm gezakt.
Ik heb het opgevuld en daarna allesOK
Grtn Jacco ;)

konniekip

Vanochtend zag ik dus een randje zweet (ik kan het niet anders noemen) op de richeltjes van de radiator aan de linker zijde bij de slang boven. Dus zonder druk zou het systeem lekken (vreemd). Na een stukje gereden te hebben was dit weg en leek de radiator gortdroog van de buitenkant. Zou het condens of zo kunnen zijn, maar wel raar dat het alleen op de bovenste richeltjes zit dan...

Reitse

Misschien een scheurtje in de slang?

Kachelkraan loszetten is dan ook helemaal openzetten, ik ging van vol reservoir naar compleet leeg reservoir...

Roffelred

don't worry ;) had ik ook na vervanging, ik heb na een paar ritjes weer bijgevuld en niks aan de hand!