Welke TV heb jij ? en hoe bevalt ie ?

Gestart door LPGLE, 15-12-2010 11:25:34

Vorige topic - Volgende topic

v40pokemon

Citaat van: LPGLE op 15-12-2010 12:03:21
Kan iemand mij uitleggen ?
bijv zoals hierboven : 42PFL9703D
artikelnummer is te ontleden in:
42 staat voor inch maat ???
PFL staat voor LED ???
9703 type ???

Ik weet alleen dat bij Philips de 9703 staan voor de 9000-serie wat op 1 of 2 modellen na zo'n beetje de hoogste prijs/kwaliteit betekent (3000-serie is de ínstapper')

Citaat van: daytonawim op 15-12-2010 12:17:46
Overigens staar je niet blind op de (zogenaamde) HD kwaliteit van zowel de sateliet als de kabel HD
ontvangers, maximale kwaliteit haal je pas met je DVD / Blue Ray speler of computer.

Dat ben ik niet helemaal met je eens: Satelliet op HD geeft beter beeld dan digitale kabel met HD. Je moet dan echter wel de juiste zender hebben en niet zoals de meeste alles digitaal opwaarderen tot 1080 (terwijl in 720 opgenomen...)

rovelra

Backlichtbleeding is dat de achtergrond verlichting door schermert als zijnde een witte waas  bij donkere scenes . Dit is vooral in de hoeken van de tv zeer goed zichtbaar

LPGLE

EVV

De LED tv's van tegenwoordig heetten toch alleen maar LED omdat de achtergrond verlichting met LEDs gedaan is ipv een TL balk, tv's die het beeld maken met LED's heb ik nog niet gezien. Ik heb zelf een 42" Panasonic plasma TV, en zou er zo weer eentje kopen.

v40pokemon

Citaat van: LPGLE op 15-12-2010 12:49:54
is dit wat  ?

Samsung UE37C6000
http://www.plasma-discounter.nl/led-tv/samsung-led-tv/samsung-ue37c6000-art-115974.htm

Een TV is heel persoonlijk; iedereen heeft een eigen voorkeur voor het beeld (en de dames vaak voor de omlijsting). Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat Samsung meestal een helderder beeld heeft dan de wat zachtere Philips. Het beste doe je een rondje elektronicawinkels...

daytonawim

Als je gaat kijken in de winkel ga dan naar een kleinere zaak en niet naar mediamarkt!
kopen kan je altijd op het goedkoopste adres

FGG

Wij hebben een Sharp Aquos, 86cm, LCD.

Deze hebben we 5 jaar geleden gekocht en bevalt nog steeds uitstekend. We zitten ongeveer een 4,5m van de televisie af en alles is goed te zien en het beeld is goed scherp.

Destijds wilden we een TV met buis maar als je ze allemaal naast elkaar ziet, zie je al snel het verschil tussen een beeldbuis-TV van 500 euro en van 800 euro, dus wan wil je die van 800 euro. Dan staat die op zijn beurt naast 1 van 1000 euro en die is dan net wat scherper en dan wil je toch die, en daarnaast stond dan weer de Aquos voor 1200 euro. Tja, voor die 200 euro meer neem je toch een platte. ::)

De insteek was dus een buis-TV van rond de 500 euro en je gaat naar huis met een LCD-TV van 1200 euro. :eusa_doh:

Ik zie nog geen reden om over te stappen naar iets anders.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

LPGLE

voor de HDMI kabel ...

Van de PS3 naar de TV  , en van de Interactieve TV box naar de TV , dat zijn gewone HDMI kabels zoals deze van een euro of 9 ?

Jeff

Citaat van: LPGLE op 15-12-2010 14:10:56
voor de HDMI kabel ...

Van de PS3 naar de TV  , en van de Interactieve TV box naar de TV , dat zijn gewone HDMI kabels zoals deze van een euro of 9 ?

http://www.hdmikabelshop.nl/media/catalog/product/cache/5/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/C/A/CABLE-550G_1.5_44.JPG
Als je voor goeie kwaliteit gaat, moet je volgens mij altijd goud stekkers hebben. Heb ik mij ergens een keer laten vertellen.

Is er trouwens al iemand die heeft uitgerekend wat het kost qua stroomverbruik als je het apparaat elke avond aan hebt staan? Voor LCD, Plasma en LED vraag mij eigenlijk wel af of LED eigenlijk wel zoveel scheelt in stroomverbruik als dat ze zeggen.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

joebar

Op de avond voor Kerst 2006 begaf onze 100Hz matchline het, en ben toen vlug even naar Dld gereden naar het Kaufhoff want daar hadden ze een Hanspree 82 cm LCD voor 425 euronen, en die doet het nog steeds voortreffelijk

EVV

Bij HDMI kabels moet je er wel op letten of ze 1080p aan kunnen, gouden connectoren is daar geen indicator voor. 1080p heeft twee keer zoveel bandbreedte nodig als 1080i, daarvoor zijn er meer aderen in gebruik in de kabel, die niet bij elke kabels zijn aangesloten.

LPGLE

zit ik net te googlen ....

http://www.youtube.com/watch?v=OVgygdrY3vk
???

http://www.youtube.com/watch?v=_nEyQErUWyY&NR=1&feature=fvwp

tja, dit is dan wel weer logisch ...het is digitaal dus hij leest 0 of 1  , het werkt wél of het werkt niet  :evil:
gewoon een goedkope kabel dus !

tackle

ik ben een enorme samsung fan. Goed beeld, en wereldservice. Als er iets is, komen ze langs en repareren aan huis. Tenzij je een monitortv hebt, dan niet.

Thys

daytonawim

Heb nog wel een 4x3 beeldbuis tv staan van Grundig, beeld diameter van circa 1 meter.

Echt super beeld hoor.