Welke TV heb jij ? en hoe bevalt ie ?

Gestart door LPGLE, 15-12-2010 11:25:34

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Mijn Philips Matchline :

met platte beeldbuis 100hz wás 10 jaar terug nog een luxe model .
type : 32pw9525

Kan het zijn dat de graphics van de PS3 ( GT5) niet goed overkomen op deze TV ?
Ik vind de text regels n.l vrijwel onleesbaar zonder in te zoomen  :-\

Dus was ik al aan het rond neuzen voor een nieuwe .

Maar ook hier weer een mega aanbod van allerlei gadgets en kwaliteiten .
Ook de prijzen lopen enorm uiteen .

Ik ben zeker niet van plan meer dan 850 euro uit te geven , als dat niet mogelijk is , dan blijft deze kolos nog gewoon in de huiskamer staan .Tot ie echt stuk is . ( man wat is dit ding eigenlijk groot , zowel de omvang als de kont...om niet over het gewicht te spreken )

Wensen :
100hz , HD  , 94 cm heeft de voorkeur  ( zit 3 mtr van de TV af )

Wat zijn jullie ervaringen en tips ?

Wel of geen LED kopen ?

Internet op je TV gebruik je dat ?

SirRutte

http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/philips-lcd-tv/philips-37pfl5405-art-115946.htm

Daar heb je een hele mooie tv aan.. Internet op de tv gebruik ik niet, dacht dat laptops/pc's daarvoor waren ;)

elmarconi

Recentelijk de 40PFL7605/H12 gehaald. Ben er wel blij mee. Ambi-light op de witte muur erachter is leuke gadget. Internet op TV is zonder toetsenbord gewoon prut. Maar de ingebouwde software (Net-TV) doet wel uitzending-gemist, wat wel fantastisch is.
Kwaliteit TV is sterk afhankelijk wat je er achter hangt. Digitenne = slecht, vergelijkbaar met Ziggo Analoog. Ziggo digitaal heb ik nu via een losse tuner (Scart), maar is al een hele verbetering. Moet eigenlijk nog een CI-kaart kopen. DVD's via mediaplayer met HDMI is gewoon strak! Al met al ben ik er wel blij mee.  :D
--
Autogas Inside . . .

thuur

JVC AV28-WFX1EUS (het is wel japans nathuurlijk ::), met een Philips beeldbuis). Zeer tevreden, vooral over de lange levensduur (zal van '99 zijn). 1x een reparatie van 7 euro gehad, bij het volgende defect wordt ie geruimd.

Ik wacht op de OLED tv..

Gr 8)

Spin!

Grappig, bovenstaande TV (van topicstarter) staat nu boven op de slaapkamer. Beeld van de kabel-tv is prima/goed, maar zodra je er een console op aansluit is het uit met de pret. Games van tegenwoordig (lijkt mij een economisch trucje) schreeuwen om HDMI.

Nu heb ik de 42PFL8408H van Philips. Dit is absoluut dé aankoop van het jaar 2010 geweest. Echt een aanrader, en de graphics bij spelconsoles (mits verbonden met HDMI kabel) zijn verbluffend! Jouw probleem met die ondertitels van de spelconsole is foetsie.

Is dan niet zo'n platte TV die je door een brievenbus kan frotten, maar van koelkast naar 6-7cm dikte, is nog steeds erg 'plat' m.i.

www.vm-parts.nl

Reitse

Een of andere Aristona... hoe mooi de tv ook is, de programma's worden er niks beter van ;)

Jack v

Citaat van: thuur op 15-12-2010 11:35:45
http://hitech-online.ru/bank/articles/image21195.jpg

JVC AV28-WFX1EUS (het is wel japans nathuurlijk ::), met een Philips beeldbuis). Zeer tevreden, vooral over de lange levensduur (zal van '99 zijn). 1x een reparatie van 7 euro gehad, bij het volgende defect wordt ie geruimd.

Ik wacht op de OLED tv..

Gr 8)
heb precies dezelfde thuur, heb er alleen een keer een nieuwe afstandbediening bij gehaald verder nooit wat mee gehad. Blijft ook mooi staan tot ie de geest geeeft.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Spin! op 15-12-2010 11:36:51
Grappig, bovenstaande TV staat nu boven op de slaapkamer. Beeld van de kabel-tv is prima/goed, maar zodra je er een console op aansluit is het uit met de pret. Games van tegenwoordig (lijkt mij een economisch trucje) schreeuwen om HDMI.

Hm, dat kan ik toch niet zeggen. Hij is wel gevoelig voor goede kabels omdat intern al van die el-cheapo bedrading zit. Als ik een film kijk via mijn DVD speler (Arcam DV88+ over scart) is het beeld toch haarscherp te noemen. En al helemaal voor een beeldbuis uit die tijd.. Maar misschien speel ik ook geen spelletjes die een extreme resolutie vragen.

Digitale TV is idd af en toe wat onscherp of 'wiebelig' op fijne lijntjes.

Gr 8)

hendrik75

v40pokemon

Wij hebben de 42PFL9703D
Via mijn broer (werkt bij Philips) goed in kunnen kopen, anders had ik de oude kast nooit weggedaan.
Vanwege de zendervoorkeur van mijn vriendin (Duits) gekoppeld aan een Inverto Scena 5 om een zo zuiver mogelijk (HD) beeld te krijgen. Jammer van die schotel aan de muur, maar je moet je toch aanpassen aan de multiculturele samenleving  ;D

Ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit, mits de ontvanger het goed doorgeeft. Vaak kan de TV het makkelijk aan, maar geeft de ontvanger alles slecht door. Heb je nog analoge kabel, dan heeft een dure TV geen zin...
Overigens hoeft een dergelijke 'platte' TV niet lichter te zijn dan de beeldbuis-TV. Je tilt je er nog steeds een breuk aan... :eusa_wall:

LPGLE

Citaat van: v40pokemon op 15-12-2010 11:57:51
ontvanger alles slecht door. Heb je nog analoge kabel, dan heeft een dure TV geen zin...
Ben sinds kort in bezit van Interactieve TV KPN

Kan iemand mij uitleggen ?
bijv zoals hierboven : 42PFL9703D
artikelnummer is te ontleden in:
42 staat voor inch maat ???
PFL staat voor LED ???
9703 type ???

Zoals de B5252S   Benzine 5 cilinder  2.5 inhoud en 2 kleppen per cilinder .
Simpel te herkennen uit het "artikel nummer" wat je in huis hebt/haalt

Teddy81

Ik heb de JVC Lt-42S90 BU! Ik ben er super tevreden over. Heb hem eigenlijk gekocht om zijn uiterlijk. Dit was de tv met de kleinste rand die ik kon vinden toendertijd. Nog geen LED, maar dat bestond nog niet in 2008. Het enige waar ik me aan stoor is dat de tv niet goed om kan gaan met resolutieverandering. Mijn Xtreamer (om films mee te kijken) springt in het begin van 480 naar 1080P en die overgang gaat te snel, dan moet ik de tv uitzetten en weer aan om weer beeld te krijgen, kanaal wisselen gaat ook trouwens, hij moet gewoon even opnieuw zien dat het ineens 1080P is en geen 480 meer. Beetje vervelend.
Verder echt superieur beeld met gameconsoles en digitale HD tv van UPC! Ik ben heel erg tevreden. Is Full HD

En hij is gewoon mooi! Helaas niet meer leverbaar. ;D

Ik zou zowieso voor een FullHD tv gaan, HD ready is al bijna achterhaald, zeker als je bluray en de huidige spellen op consoles wilt weergeven. Met HD-tv van bijvoorbeeld UPC kan het nog wel, maar ook daar worden steeds meer dingen in 1080 uitgezonden. Voor €850 moet je echt wel een goede tv kunnen kopen hoor!

Succes

rovelra

Als je de optie hebt zou IK ten alle tijden een plasma tv kopen ..
Bij de led tvs van deze tijd vind ik de backlicht bleeding niet om aan te zien!
Bij komend voordeel van Plasma is de beter kleur weergave en meer detail
Ik heb nu een pioneer plasma van een jaar of zes thuis hangen , als deze de geest begeeft komt er een samsung of een sharp plasma voor in de plaats

LPGLE

Citaat van: rovelra op 15-12-2010 12:12:04
de backlicht bleeding
En dat is ... ?
trouwens ik betaal gewoon voor de stroom hoor , ik tap 'm niet illegaal af ofzo ... :eusa_whistle:

daytonawim

Kijk uitsluitend naar Full HD en minimaal 3 HDMI aansluitingen.

Zelf de keuze gemaakt voor plasma ipv lcd tv, vond ik toch mooier lcd techiek met led weet ik ook
nog niet.

Tip, sommige DVD /Harddisk recorders hebben problemen met opnemen als je dit wilt doen
vanaf een HD kabel reciever (via de scart) en beide zijn met HDMI aan de TV aangesloten.

Overigens staar je niet blind op de (zogenaamde) HD kwaliteit van zowel de sateliet als de kabel HD
ontvangers, maximale kwaliteit haal je pas met je DVD / Blue Ray speler of computer.

Zelf heb ik een Panasonic Plasma van 42 inch, de volgende wordt toch wel een maatje groter
huidige kijk afstand is circa 3,5 meter.