hoe gebruik ik snijdraad om de vooruit uit te snijden?

Gestart door cas, 13-12-2010 21:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: cas op 13-12-2010 23:40:40
en met deze info ga ik het avontuur morgen aan !!

Succes.
Je moet maar zo denken, scherven brengen geluk.  ;D

ed

Citaat van: Dirk342 op 13-12-2010 21:55:24
Ik verwarmde het draadje altijd even en dan prik je het zo door de plakkit heen van de ruit.  Let er wel op dat als je dit gaat doen dat je aan beide zijde zo strak mogelijk richting ruit snijd.  niet dat je dadelijk of de lak eraf snijd (Carglass perikelen want gaat sneller) of dwars door je dashboard heen snijd.

Ik vroeg me altijd af hoe het toch mogelijk is dat er een snee in het midden van mijn dash zit, tegen het raam aan. Totdat ik last had van lekkage en ze vergeten waren een stuk aan de bovenkant te kitten. Het raam was dus vervangen en de link gelegd (in mijn hoofd). Het gebeurt dus echt!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

cas

Zo! Dat was leuk. Appart en leerzaam, zwaar maar grappig. Je werkt met de frictie. Gelukkig was t n sloper, want de lak is niet ontzien  ;D. En als er een dashboard in zat, lag ie nu in tienen!

Ik heb me enorm vermaakt en een leuke dag gehad bij Rob! Heerlijk die gastvrijheid. Is ver te zoeken hier in de stad.

Zo, en nu m'n eigen ruit wegsnijden!! Haha.... Nee. Ik ga even bij carglass een leuk meisje zoeken denk ik  :angel:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

francois

op het werk verwijder ik ook regelmatig een voorruit of een zijruit
weet waar je aan begint je moet zo wie zo met 2 man zijn
draad kan je met een tang zo door de rubber prikken
a-stijl  l en r verwijderen en je roof rails l en r
rubbervoor ruit verwijderen
paravan enz
trek de draad richting de voor ruit
ook binnen voorzichtig kleine stukjes
blijf zo dicht mogelijk bij de voorruit snijden
dan beschadigd je het minste

gr fr  

C.punTeR

en druk voor de zekerheid een kentekenplaat tussen het raam en dashboard  ;)

thuur

JvW

Volgens mij ligt de voorruit al in Den Haag en is het dus gelukt.

@Cas: Nu een topic "hoe monteer ik een voorruit"?  ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 16-12-2010 01:01:05
http://www.toolspecial.com/Kamatec-Cut-It-ruitverwijderaar.html

Gr :D

Tijdje geleden waren ze bij Hoofdman met iets soortgelijks bezit. Volgens mij zat daar gewoon een hendeltje/slinger op, in plaats van zo'n (in mijn ogen onhandig) ratelsleuteltje.

francois

het monteren van de voorruit

plak voorruit en monteer alles   ;D