Past 15" op een V70R

Gestart door Q&A, 17-12-2010 20:41:19

Vorige topic - Volgende topic

Q&A

Ik heb een V70R uit 1998 met standaard remschijven. Er zitten nu 225 / 45 / 17 banden op.
Zou deze volvo winterset passen: 195 / 60 / 15 ?

Ze moeten passen op een normale V70 maar ik weet niet of mijn remschijven een andere diameter hebben

Alvast bedankt

elianmars

Nee, past niet. De V70R heeft de zogenaamde 16 inch remschijven.

Q&A

Dank voor je fast(tech) antwoord.
Dat word dus zoeken naar een 16" setje en dus wat minder aanbod helaas

Q&A

En passen stalen 16" velgen (205/50/16) van een V70 uit 2000 op mijn auto ?

pwaes

Q&A

)()()sT

Als je trouwens voor 16" lichtmetaal gaat, dan moet je ook opletten want niet elk model past ;)
Columba's passen niet; ik heb eerst staal gehad en nu 16" Satellites en dat past wel.
Moet wel zeggen dat er weinig ruimte over is met het plaklood aan de binnenzijde van de velg, maar het loopt niet aan hoor.

Q&A

Kan je alleen 2 goede winterbanden voor doen (ik heb een FWD) en achter gewoon de zomerbanden laten zitten ?
Ik zou denken waarom niet. beetje het sneewketting principe, maar ik las ergens dat het het absoluut niet kan  :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: Q&A op 18-12-2010 21:24:48
Kan je alleen 2 goede winterbanden voor doen (ik heb een FWD) en achter gewoon de zomerbanden laten zitten ?
Ik zou denken waarom niet. beetje het sneewketting principe, maar ik las ergens dat het het absoluut niet kan  :eusa_think:
Kan ook niet en is ook niet aan te raden / moet je niet doen.  Beide rubber soorten gedragen zich heel anders tov elkaar, dus de auto staat op spul waarvan je niet weet hoe het zich gedraagt / gaat gedragen.  Niet doen dus, dan kun je beter op de zomerbanden blijven rijden als het dan toch moet.

innocenti

Citaat van: )()()sT op 18-12-2010 10:53:11
Als je trouwens voor 16" lichtmetaal gaat, dan moet je ook opletten want niet elk model past ;)
Columba's passen niet; ik heb eerst staal gehad en nu 16" Satellites en dat past wel.
Moet wel zeggen dat er weinig ruimte over is met het plaklood aan de binnenzijde van de velg, maar het loopt niet aan hoor.
En Persus velgen passen ook niet.
Heb je trouwens een V70R classic of een V70RN? 225/45/17 is groot voor een V70R classic waar 205/45/17 standaard is.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 18-12-2010 21:57:00
Ik zou denken waarom niet. beetje het sneewketting principe, maar ik las ergens dat het het absoluut niet kan  :eusa_think:
Kan ook niet en is ook niet aan te raden / moet je niet doen.  Beide rubber soorten gedragen zich heel anders tov elkaar, dus de auto staat op spul waarvan je niet weet hoe het zich gedraagt / gaat gedragen.  Niet doen dus, dan kun je beter op de zomerbanden blijven rijden als het dan toch moet.

Gisteren zag ik op Volvo-forum een aanbieding van de Volvo Hooftman winter accessoires.
http://www.hooftman.nl/volvoservice/wintergids-2010-2011/book/3.html?page=1

Daarin staat deze afbeelding:

;D

combinedforces

Niet doen. Ik had op m'n vorige T-5 2 winterbanden die erbij geleverd werden door de vorige verkoper laten zetten. Op de voorzijde uiteraard. De achterkant brak uit en deed raar dus heb toen na 3 dagen nog 2 voor de achterzijde  gekocht. Problemen waren direct weg.

M a r c

Citaat van: Q&A op 17-12-2010 20:41:19
Ik heb een V70R uit 1998 met standaard remschijven. Er zitten nu 225 / 45 / 17 banden op.
Zou deze volvo winterset passen: 195 / 60 / 15 ?

Ze moeten passen op een normale V70 maar ik weet niet of mijn remschijven een andere diameter hebben

Alvast bedankt

225/45R17 is overigens veel té groot voor een 98-er V70.... Hoort 205/45 te zijn en 215/45 gaat ook nog.

Winterbanden dan in 205/50R16 of 205/55R16.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Elsje

195/55 R 16 is ook een mogelijkheid. Ik meen dat Innocenti ze heeft. Zelf rij ik op 205/55 16 stalen velgen, niet mooi maar werkt goed. Ik heb nog steeds geen mooi setje lichtmetaal gevonden voor een redelijke prijs.
205/55 past goed en er kunnen nog wel kettingen om. Ik heb kettingen met kleine schakels. Er is normaal gesproken veel aanbod 205/55 maar ja nu met al die sneeuw..... :eusa_think:

Q&A

Dank voor alle antwoorden. Ik heb reeds even een test gedaan met alleen 2 winterbanden voor, en dat is inderdaad niet aan te raden. Auto komt inderdaad heel snel in een overstuur situatie terecht. Snap nog steeds niet zo goed waarom de auto zo extreem reageerd op deze verandering maar ja, Op zoek naar een complete set dan maar.

Ik heb een classic V70R met 225 / 45 / 17 banden. Heb dit bewust gedaan omdat ik 205 een beetje 'mager' vond staan.
Bij de APK keuring alleen even een andere set er op zetten. Ze lopen iets aan in de voorste wielkasten bij volledige stuuruitslag maar verder geen problemen.