855 T5 G3 Fully loaded in Dark Green Olive

Gestart door patberk5, 18-12-2010 16:45:48

Vorige topic - Volgende topic

patberk5

Aloha allemaal,

Ik ging eerst door het leven op het forum onder de naam "Plymouth Laser RS Turbo", beetje lange naam dus dan maar patberk5.
De eerste Volvo 850 estate die we hadden is nu in de goede handen terecht gekomen van Joeri (Swedish Chef).
Want wij wilden graag een automaat, deze hebben we ook een jaar gehad (was een zwarte, beige lederrrr en nog wat opties).
Helaas helaas...een tweede jongetje erbij in het gezin (de oudste is nu 2.10) dus een duowagen om de jongelui af en toe eens per voet te kunnen verplaatsen (goede smoes om iets echt hroots te gaan rijden).
Toen zijn we ernstig vreemdgegaan met een enorme Chrysler Grand Voyager V6 automaat.
Absoluut ruim, maar zuipen dat ding; niet normaal meer. Veel meer als de slechtslopende 850 op dit forum  :P.

Dus zijn we op de gok naar een handelaar gegaan in Vlaardingen via Autotrack.nl.
Een leuke 855 T5 op G3; al ziet hij er niet uit dan toch even een leuke proefrit maken.
We komen daar aan....bijna als nieuw! Zowel ex- als interieur; dat schept vertrouwen hoe de auto is gebruikt en onderhouden. Geen kras of zelfs maar deukje te bekennen, zelfs de voorruit is nieuw.
En dat klopte...rijdt als een trein; we zitten nog steeds te wachten op het bekende addertje onder het gras wat er nu mis is met deze auto. Hij is werkelijk full options en alles werkt ook nog. Een dat voor iets maar dan 2mille...hmmm...mazzeltje gehad denken we dan maar.

Een korte samenvatting:

• 855 2.3T5 AT / Estate
  • 323900km
  • Landi sequentiele LPG G3 installatie
  • Dark green olive (kleurnummer?)
  • 4 electrische ramen
  • Beige lederrrrr
  • achterbank met verwarming+kinderzitje+bagagenet
  • Elektrische voorstoelen met werkende verwarming en geheugen
  • Volvo radio/cassette (oh ja maak me gek) met alpine wisselaar
  • Geen doffe achterlichten, dus kraakheldere
  • Columba`s
  • Geen afstandsbediening maar wel startblokkering die je uitschakeld met zo`n pennetje die je in hetdashboard moet duwen (we zoeken nog een extra pennetje, wie o wie heeft er nog een en kan ze programmeren?)
  • Cruise control
  • TRACS
  • board computer
  • En nu komt het:  een originele Volvo standkachel die nog werkt ook (wat moest ik de eerste keer lachen vorige week toen alle auto`s in het ijs stonden en ik bij een schone&droge auto aankwam waarvan de motor al warm was...zalig gewoon).

Wat moet er dan nog aan gebeuren?

• Tja..nieuwe ruitenwissers is geen luxe
  • Volvo radio eruit en een MP3 speler erin (iemand interresse en dan zoeken we een Volvo>Iso verloop en het opbergbakje onder de radio.
  • Rica chiptuning (is al heel wat over geschreven op het forum, dus ben benieuwd of dat makkelijk goed gaat komen met G3 en de automaat)
  • Blinderen van de ruiten
  • 5 spaaks R velgen
  • Spoiler achterklep
  • Remmen upgrade voorzijde
  • Veerpootbrug
  • Voorstoelen zijn er erg goed uit, maar niet zo goed als de achterbank; dus een revisie

Echt een hele mooie&duidelijke foto:

Nog zo`n mooie van het interieur:

Dit is zo fijn....de standkachel dus:

Motorruimte (LANDI Sequentiele LPG G3 installatie (bij 162k ingebouwd):

Ik weet het de foto`s verdienen niet de schoonheidsprijs, daarom binnenkort een update met betere versies.

Groeten,

Patrick

antraciet

Vulk

big ben

proficiat!!  :D.............. het is toch DOP ;)

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

UserID6342

Welkom terug Patrick en zo te horen heb je idd een mooi exemplaar te pakken voor dat geld.  En euh, fotootjes ? ;D

LouisXIV

francois

Joeri

Chris

Welkom terug! ;D

Volvo-bloed kruipt waar het niet gaan kan, he? :eusa_whistle:

Volledige naam Partick Berkhout toevallig? :eusa_think: ;D

patberk5

Ha die Christian v.d. V.,

dat klopt!  :D

Groeten,

Pat

Chris

Citaat van: patberk5 op 28-12-2010 09:46:00
Ha die Christian v.d. V.,

dat klopt!  :D

Groeten,

Pat

Haha! Kon ook niet missen gezien je nickname :P.

Hoe is het dan?

patberk5

Goed man! met jou ook? Waar is je 850 trouwens?

Chris

Citaat van: patberk5 op 28-12-2010 11:27:11

Alles prima hier!

850 vertoeft denk ik ergens in Friesland :eusa_think:. Daar heb ik hem ingeruild en volgens de laatste berichten heeft een van de monteurs van Volvo Schaaf & Mellema hem gekocht. Was een fijne auto, maar op een gegeven moment was het op in verband met alle kosten die ik eraan had. Ding bleef maar olie lekken :eusa_wall:.

Nu al bijna een jaar een *klopt af* probleemvrije S60 :). Erg tevreden mee!

Jij dus weer aan de 850 ;D? Kom 23 januari naar de nieuwjaarsmeeting in Willemstad die Taranis en ik organiseren. Dat is in de buurt en dan kunnen we je gebakje even bewonderen!

Joeri

Citaat van: Chris op 29-12-2010 16:03:38
Citaat van: patberk5 op 28-12-2010 11:27:11

Alles prima hier!

850 vertoeft denk ik ergens in Friesland :eusa_think:. Daar heb ik hem ingeruild en volgens de laatste berichten heeft een van de monteurs van Volvo Schaaf & Mellema hem gekocht. Was een fijne auto, maar op een gegeven moment was het op in verband met alle kosten die ik eraan had. Ding bleef maar olie lekken :eusa_wall:.

Nu al bijna een jaar een *klopt af* probleemvrije S60 :). Erg tevreden mee!

Jij dus weer aan de 850 ;D? Kom 23 januari naar de nieuwjaarsmeeting in Willemstad die Taranis en ik organiseren. Dat is in de buurt en dan kunnen we je gebakje even bewonderen!
sjips, wil net een klusdagje, ook met jullie, inplannen op de 23e! Maar een meeting, en zeker in Willemstad, is ook altijd leuk!  ;)