sturen

Gestart door edwin0463, 11-12-2010 13:10:04

Vorige topic - Volgende topic

edwin0463

??? ??? ???

denk dat ik effe wat mis

door de sneeuw moeilijk te herkennen wat het is
en veel mensen met verschillende ideeen
heb geen zin in schade vandaar
ik wacht wel af tot het weer wat beter wordt misschien dat ik er dan achter kan komen

want zoals er staat het is al genoemd dat maakt het niet echt duidelijk

toch bedankt

thuur

Droge stuurstops, defecte homokineet of gewoon Ackermann vanwege de gladheid..

Gr ;)

francois

stabilistor rubber zijn die wel oke

speedyT5

Ik denk dat TS gewoon last heeft van koude zomerbanden,die hebben nogal eens last van dit verschijnsel bij koud weer en maximale stuuruitslag. Enige oplossing is het monteren van winterbanden,rubber van zomerbanden word hard dus minder flexibel om uiterste stuuruitslagkrachten te compenseren.

@Thuur,
het Ackerman principe is geen effect, maar een vaste configuratie om de voorwielen die een verschillende draaicirkel hebben een verschillende hoek van verdraaiïng te geven zodat ze dezelfde cirkel kunnen blijven volgen. Volg je me nog?? Dit is wel een beetje een werktuigbouwkundige manier van berekenen.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Citaat van: speedyT5 op 22-12-2010 22:39:26
@Thuur,
het Ackerman principe is geen effect, maar een vaste configuratie om de voorwielen die een verschillende draaicirkel hebben een verschillende hoek van verdraaiïng te geven zodat ze dezelfde cirkel kunnen blijven volgen. Volg je me nog?? Dit is wel een beetje een werktuigbouwkundige manier van berekenen.

Thuurlijk volg ik dat ;D

Ok, dan laat ik het zo formuleren: omdat de banden te weinig grip hebben wordt het berekende Ackermann principe niet geheel opgevolgd. De buitenste band gaat dan 'springen' ipv. rollen om de gekozen draairichting te kunnen volgen. Dat geeft een vreselijk gekraak/gehobbel bij scherpe bochten in de sneeuw.

Gr :D