tracs+abs

Gestart door Sven850, 19-12-2010 16:51:38

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

Ff zitten bladeren maar heb niks kunnen vinden. Ik zat net vast toen ik naar mijn ouders wilde gaan rijden. Beetje zitten klooien en uiteindelijk met de buurman samen de 850 uit zijn sneeuwgraf kunnen bevrijden. Daarna brandde mijn abs en tracs lampje beide oranje. Hard schelden tegen het dashboard hielp niet en gewoon rustig aan naar mijn ouders gereden en ik dacht ik kijk er later wel even naar. De lampjes hebben de hele rit (ongeveer 15 km) gebrand. Toen ik een uurtje later weer weg ging brande de lampjes de eerste 50 meter ongeveer nog en gingen daarna uit en zijn daarna niet meer aangegaan. Kan het zijn dat die abs unit oververhit is geweest ofzo? Iemand enig idee? Kon verder niks raars vinden in het motorruim wat betreft peilen of wat dan ook. Betreft trouwens een 854 2.0 10v my'96.
XC40 T4 Recharge

Thijssie!

Doet je ABS het verder nog wel gewoon?

Heb van de week met een V50 zitten spelen in de sneeuw. Na een minuut of 20 kreeg ik de melding: ''Anti-skid service vereist''. Heb toen de auto thuis neergezet en na een uurtje gestart waarna de melding weg was. ''Oververhit'' raken lijkt me dus niet eens een rare conclusie ;)

Sven850

Ja hij doet het nu wel weer gewoon.
XC40 T4 Recharge

Thijssie!

Niks aan het handje lijkt me dan 8)

Vreemd is het wel....

Chris

Citaat van: Sven850 op 19-12-2010 17:17:10
Ja hij doet het nu wel weer gewoon.

Kan het begin zijn van een brakke ABS-controller of rempedaalsensor. Dit speelt meestal op met vochtig weer, genoeg vocht nu dacht ik zo :eusa_whistle:.

Bij mij begon het ooit ook met zo nu en dan die lampjes, dan weer een tijdje niet. Werd na verloop van tijd erger. Zoek even rond op het forum, dan vind je er wel wat info over.

Sven850

Ik zal inderdaad even gaan lezen en misschien de unit maar eens bij iemand aanbieden om te fixen als dat het inderdaad is. Ik heb nu in ieder geval 2 weken vakantie dus de 850 zal nu niet veel gebruikt worden. als ik dan moet rijden pak ik de v40 van mijn vriendin wel. (die heeft tenminste wel winterbandjes ::))
XC40 T4 Recharge

Chris

Citaat van: Sven850 op 19-12-2010 17:28:25
Ik zal inderdaad even gaan lezen en misschien de unit maar eens bij iemand aanbieden om te fixen als dat het inderdaad is. Ik heb nu in ieder geval 2 weken vakantie dus de 850 zal nu niet veel gebruikt worden. als ik dan moet rijden pak ik de v40 van mijn vriendin wel. (die heeft tenminste wel winterbandjes ::))

Je moet even checken of je het oude model of het nieuwe model controller hebt. De oude schijnt eigenlijk niet kapot te gaan (die had ik), dus dan is de rempedaalsensor mogelijk de boosdoener. Ook dat staat hier allemaal al uitgebreid beschreven. Het solderen van de rempedaalsensor kan je zelf doen. Ik heb er nog een stukje over in mijn blog staan.

thuur

MY96 is de nieuwe controller, dus die zal langzaam aan het sterven zijn :D

Gr ;)

Chris

Citaat van: thuur op 19-12-2010 18:11:22
MY96 is de nieuwe controller, dus die zal langzaam aan het sterven zijn :D

Gr ;)

Ah, ik had het modeljaar even gemist.

Ik had een 95-er... daar wisselde het nog weleens ;).

ALF

Jaja het komt toch wel vaak voor he, dat de abs-controller kapot gaat. Even een afspraak maken met thuur ;)

faustobeer

Je zou denken dat er in zweden meer en vaker sneeuw is dan hier, zelfs deze winter (die ik geheel en al heb gemist). Hoe kan het dan dat de Zweedse Volvo toch weleens dit type problemen kent? Too much Ford under the hood?

faustobeer

Trouwens, inderdaad, de ABS regelunit moet weleens 'doorgesoldeerd' worden, of iets van soortgelijke strekking. vevangen kan natuurlijk ook door your friendly Volvo dealer, voor de kapitaalkrachtigen onder ons. Weet je zeker dat je het een aantal jaren later weer hebt iig.