Torx spanrol distributie weigert los te komen

Gestart door Jasper Boven, 19-12-2010 20:24:24

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Balkje hout onder de carterpan en dan het blok zo ver mogelijk schuin omhoog drukken als mogelijk
en dan krijg je er net de slijptol tussen.
Kop van de bout af slijpen en draadeindje draai je er zo uit daarna.

Wel even goed schoonmaken  ;D

Als je eenmaal een passende torx bit gevonden hebt zal je zien dat je hem naar de klote draaid  ;D

edit: plaatjes

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jasper Boven

Citaat van: arjenT5R op 20-12-2010 20:34:08
Balkje hout onder de carterpan en dan het blok zo ver mogelijk schuin omhoog drukken als mogelijk
en dan krijg je er net de slijptol tussen.
Kop van de bout af slijpen en draadeindje draai je er zo uit daarna.

Wel even goed schoonmaken  ;D

Als je eenmaal een passende torx bit gevonden hebt zal je zien dat je hem naar de klote draaid  ;D

edit: plaatjes

Zo, dat zier er ruig uit! Dikke kans dat ik dit ook mag gaan doen dus. Welke diameter splijpschijf heb je gebruikt? Slijp je echt in het lichaam of alleen in de ring en de bout?
Was je niet bang voor een uitschietertje?

Geert-Jan

Ik denk deze maat Jasper:
Maatje 230mm of zo.

Wel waardeloos dat dat kr#ng niet los wil.

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

Jasper Boven

Ja lekker drama dit. Moet me wel even mentaal voorbeiden met een slijptol zo dicht bij het blok en kokerbalk.
Komt je een keertje helpen na de kerst Geert  ;D.

Geert-Jan

Citaat van: Jasper Boven op 20-12-2010 22:37:10
Ja lekker drama dit. Moet me wel even mentaal voorbeiden met een slijptol zo dicht bij het blok en kokerbalk.
Komt je een keertje helpen na de kerst Geert  ;D.
Jammer dat het zover weg is en niet even te doen is.
Ik heb wel zo'n joekel van een slijptol liggen. :eusa_whistle:

Maar ik hoop echt dat het voor de kerst nog gaat lukken. ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

arjenT5R

Ik ben er met een klein tolletje tussen geraakt
met een dunne slijpschijf
ik denk 115mm ofzo?

succes ;)

joebar

Zoek even een lange dunne SCHERPE koudbeitel, deze op de zijkant van de kop zetten, en met een paar ferme tikken laten schrikken... Dat is mijn manier om om dit soort dwarsliggers op  te lossen

Jasper Boven

ArjanT5R, ik dank u! Vanmiddag eindelijk bitje binnen en ja hoor, weer slippen. Dan maar het blok omhoog en slijptol op die bitch. Na een tijdje twijfelen of de spanrolschanier überhaupt wel mee gaf en nadenken wat te doen kon ik hem er plots afdraaien. Na de nodige bloed zweet en tranen alles gemonteerd en hij draait weer prima.
Maar als een echte dame had de wagen gelijk weer 2 nieuwe dingetjes. Plots klink ze of er een turbo op zit. Vrij hoog gefluit, toerenafhankelijk. Misschien iets bij de multiriem? Voorheen had ik er geen last van. Wat zijn de kanshebbers?
Tweede dingetje is Snelheidsafhankelijk getik rechtsvoor bij hard accelereren, vooral merkbaar in bochten naar links.. Homokineet kan het niet zijn, die heb ik vorig jaar nog vervangen. Misschien dat de fusee op zijn donder heeft gehad daar ik de veerpoot aan die zijde heb los gehad? Ivm vervangen veerpootrubber.
Morgen nog even verder klieren. Dan veerpootrubber bestuurderszijde en andere kleinigheden.

martinint

Heb je het blok niet te hoog opgetild, waardoor de toch al ingezakte rubbers de geest gegeven hebben.
Mischien even de motorsteunen nakijken

Jasper Boven

Citaat van: martinint op 24-12-2010 17:13:46
Heb je het blok niet te hoog opgetild, waardoor de toch al ingezakte rubbers de geest gegeven hebben.
Mischien even de motorsteunen nakijken

Ik had voor het liften de baksteun, reactiesteun boven en steun aan de distributiezijde losgedraaid. Die aan de distributiezijde was al door. Daar komt maandag een nieuwe voor.

arjenT5R