welke lampjes in mistlampen voor?

Gestart door Wouter1973, 02-04-2018 14:56:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Ik krijg het idee dat de lampjes in de voorste mistlampen niet heel gangbaar zijn. Waar zijn die dingen te krijgen? Is er ook een LED variant?

Wouter1973

UPDATE: ik geloof dat het H3 moet zijn. Ik had lampjes uit de metalen houdertjes getrokken, maar dit is één geheel ben ik achter. Met een steek stekkertje eraan.

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Wouter1973

#3
Ok, ik heb twee LED H3 lampjes met draadje gemonteerd, en er brandt niks. Maak ik een typische beginnersfout? Weerstand o.i.d. vergeten? Het ledje van het knopje waarmee ik ze normaal gesproken aan kan zetten brandt wel...
Ik lees op internet iets over + en - omdraaien, maar hoe gaat dat? Er zit maar één draadje aan en het stekkertje kan maar op één plek in de lamphouder volgens mij...

Timo

Als je maar 1 draad hebt kan je hem niet verkeerd aansluiten.
Zekering al gecontroleerd?
Slechte verbinding aan de stekker zelf? Misschien een beetje corrosie.

Of eventueel kabelbreuk.. kan vanalles zijn  :)
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

BBS

Met lampjes wil de + en - nog wel eens geregeld verkeerd om zitten. Voor gloeilampen en Xenon maakt dat voor de werking geen moer uit.
Alleen met LED krijg je dan dat ze het niet doen. Deze Led's zijn zogenaamd "polariteits" gevoelig. Ergens bij de fitting zit ook een draadje en het draadje met het stekkertje moet je dan omdraaien. Is wel ff een prutswerkje, maar wil je Led's laten branden zul je wel moeten.....
Volvoloos....

Wouter1973

#6
Zekering is goed. Het draadje bij de fitting omdraaien? Hoe gaat dat in z'n werk? Zit volgens mij gesoldeerd.
Kan ik ook in de lamphouder zelf iets omdraaien? Door een extra draadje te plaatsen zou dat moeten kunnen denk ik.
[edit] Dat bedoel je waarschijnlijk ook. Ik neem aan dat ik niet aan het led lampje zelf ga prutsen.

Wouter1973

Even twee draadjes aan het maken met een platte mannetjes stekker aan de ene kant en een platte vrouwtjes stekker aan de andere kant. Dat zou moeten werken denk ik.

T5-4life

Kun je niet de H3 lamp andersom in de fittimg steken?
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

Wouter1973

Citaat van: T5-4life op 05-04-2018 21:46:18
Kun je niet de H3 lamp andersom in de fittimg steken?
Dat is het proberen waard. Geen idee of ik de lamp heelhuids uit de fitting kan trekken.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

Maestro12

Probeer eerst eens even met de losse lamp of de aansluiting klopt.
Gewoon lampje op de accu houden, draadje op de plus, voetje tegen de min heb je dan geen licht even andersom proberen, dus draadje op de min en voetje op de plus. Dan weet je hoe het zit voordat je extra werk overhoop haalt.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Wouter1973

#12
Opgelost! Lampjes waren gewoon goed. De massa aansluiting bij de koplamp aan de bestuurderszijde was in erbarmelijke staat en maakte geen goed contact. Nieuw schuifstekkertje erop en alles brandt weer. Laat die mist maar komen!  8)