Eindelijk is het zover ...onze eerste V70 Classic

Gestart door LouisXIV, 21-12-2010 20:58:20

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Citaat van: Sem op 21-12-2010 21:35:10

Je laatste zin snap ik overigens niet helemaal...   Als ie vrijdag niet klaar is ga je voor een andere kijken? Porbeer maar eens één te vinden die zo mooi en lekker compleet is als deze... en met deze motor!

Ik heb er nog eentje, is alleen geen automaat. voor de rest exclusive  ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

UserID6342

Als jij de auto hebt Spijky dan heb ik nog wel een Pioneer CD wisselaar ;D ;D

LouisXIV

Citaat van: Bas850 op 22-12-2010 10:52:12
Ik zie een PT cruiser ::)
Sorry ik heb hem getuned :eusa_sick: Nee, de link was veranderd inmiddels doet hij het weer. Maar dat zal niet lang zijn en dan zal ik toch eens eigen sneeuwpret foto's moeten gaan maken. :eusa_whistle:

LouisXIV

Vanochtend om 10.00 uur was het zover en heb ik onze Roffel opgehaald in Bunnik bij mijn dealer. Het is werkelijk een plaatje. Vervolgens langs mijn schoonouders gereden want die wonen in de buurt en daar de nodige complimenten in ontvangst genomen.
Daarna op weg naar huis naar vrouw lief en toen ging het motor lampje branden.  :eusa_eh: Ik heb gelijk de garage gebeld en deze hebben de volgende 2 foutcodes uitgelezen; 261 en 262. Had dacht ik te maken met mengverhouding gas ...? Gereset en brand nu niet meer. Ik hoor overigens niets bijzonders aan de motor. Het enige wat ik wel voel maar volgens mij is dat niet iets schokkends is het volgende;
Wanneer ik 100 rijd op snelweg en het gas volledig heb losgelaten en dan weer driekwart intrap (ongeveer) dan voel je een hikje alsof het motorblok iets kantelt alsgevolg van het opnieuw gasgeven. Ik neem aan dat dat onschuldig is maar dit is onze eerste Roffel dus ik hoor het graag van de kenners.

Ik/Wij zijn er in ieder geval ontzettend blij mee. Ik ga in de loop van dit kerstweekend foto's maken en die zal ik dan hier plaatsen.

UserID6342

Proficiat Louis en veel plezier ermee.  En over de radio hebben we het al gehad, hahha

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 24-12-2010 14:13:05
Proficiat Louis en veel plezier ermee.  En over de radio hebben we het al gehad, hahha
Heb je toevallig enig idee wat de foutcodes betreft? Het gaat om 261 en 262 na reset (nog niet) teruggekomen.

Jack v

P0261: cilinder 1 injector circuit low
P0262: cilinder 1 injector circuit high
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

VELTMAN

ik wil je plezier niet bederven natuurlijk maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook ik de prijs fors vind. voor dat geld vind je denk ik ook een V70 modeljaar 2000. Toch natuurlijk heel veel plezier en veilig km's ....

sander2

Citaat van: VELTMAN op 24-12-2010 14:27:59
ik wil je plezier niet bederven natuurlijk maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ook ik de prijs fors vind. voor dat geld vind je denk ik ook een V70 modeljaar 2000. Toch natuurlijk heel veel plezier en veilig km's ....

hier sluit ik me bij aan! Erg mooie auto maar de prijs  :o 

LouisXIV

Citaat van: Jack v op 24-12-2010 14:27:51
Wat kan daar aan gedaan worden en wat zegt het over de motor?

LouisXIV

Citaat van: sander2 op 24-12-2010 14:43:48
Citaat van: VELTMAN op 24-12-2010 14:27:59

hier sluit ik me bij aan! Erg mooie auto maar de prijs  :o 
Wat was volgens jullie dan een redelijker bedrag? NB ik heb veel auto's gezien op internet waar niet alles van klopte zoals het op de site stond bij deze auto was dat niet het geval en hij ziet er voor 11 jaar nog piekfijn uit. Alleen baal ik momenteel van die foutcode's hij sprong er namelijk zojuist weer in.

VELTMAN

een dergelijke auto vind ik met  5500 euro 's netjes betaald. En natuurlijk je hebt hem bij de dealer gekocht met garantie maar dan nog........Maar laat je plezier niet vergallen als jij er een goed gevoel bij hebt en de dealer komt zijn garantie goed na dan moet je er vrede mee hebben

UserID6342

Citaat van: Jack v op 24-12-2010 14:27:51
P0261: http://www.engine-codes.com/P0261.html  P0262: http://www.engine-codes.com/P0262.html  In beide gevallen iets niet in orde met 1e injector.  is zo natuurlijk niet precies te zeggen, kan van alles zijn maar zoals het ook al aangegeven word is schoonmaken van de gehele injectorrail een eerste stap in mijn ogen.

francois

thuur

Kijk eens goed naar het stekkertje op cilinder 1. Die zit (als je voor de motor staat) helemaal links. Bovenop/voor de motor zit een aluminiumkleurige rail, die bestaat uit 2 delen. Het bovenste deel kun je losklikken: naar je toe trekken. De stekker van de injector kun je ook losnemen als je het ijzeren beugeltje indrukt (autosleutel zit dan in je broekzak!). Kijk ook goed naar de kabel aan het stekkertje. Er zit wat vet in het stekkertje, dat is normaal.

En als je toch zover bent: kijk ook naar het punt waar alle injectorkabels vastzitten met een klemmetje. Dat zit rechts van de rail. Soms wil de plastic buis daar wel eens stuk zijn waardoor de kabels stuk kunnen schuren langs het metaal.

Monteren in omgekeerde volgorde.

De kanteling bij lastwissel is normaal, tenzij je het idee hebt dat de motor echt flink kantelt.

Veel veilige kilometers gewenst!

Gr 8)