help motorsteun bij distri

Gestart door richard911sc, 21-12-2010 21:51:11

Vorige topic - Volgende topic

richard911sc

avond,
ik hoop dat er nog een aantal wakker zijn om me te helpen(een is genoeg natuurlijk)
heb nu twee keer een steun besteld maar in beide gevallen past dat klote ding niet...
de ene febi en de andere scantech, tov de oude scheelt dit 1cm op de bevestigingsgaten op de draagarm.
is dat ding alleen via de dealer te bestellen?
het is een t5r uit 95 (automaat)
iemand evt bestelnr?
mijn dank gr richard911sc

volvoc70T5

S/V/C70
•Model: 9209870-B

neem aan dat je deze besteld hebt?

oh laat maar, zie dat deze alleen voor de S/V/C serie is..

> Motorsteun rubber RO
850 94-97; benz.; excl. diesel excl. AWD

•Model: 9135178-B

Giovanni

Motorsteun die zit toch op het sub frame.
Je kunt het motor blok mits je gelijk vloers staat met de auto, op de volvo krik zetten dan als je een pomp krik hebt dat is beter anders met wat blokken en bescherm je carter pan.
goed opvulblokken middelen t.o.v. zwaartepunt motor is zwaarder naar de distrubutie kant toe.

De oude motor steun haal je er dan zo uit, het nieuwe:

Deze is zit zo in elkaar als je deze eerst op het sub frame vast maakt en dan laat je het motorblok zakken tot deze gelineërd  met de vertikale bevestigings gaten van het voorste motersteun zo heet deze omdat distrubutie voor kant is.

Zo heb ik het meerdere keren gedaan hopelijk heb je er wat aan.

Gegroet G-Roff.

Jasper Boven

Mocht je in de omgeving Utrecht zijn een deze dagen, dan ben ik wel bereid je even te helpen. Moet het wel eerst even overleggen.

Check je PB ook even.

richard911sc

thanks,
dank voor modelnr,gelijk bestellen en hopen dat ie donderdag thuis is

klopt zo hebben we het ook gedaan, alleen die vage dingen die ik had tov de oude zit een cm verschil in de bevestigings gaten.. en ja klopt op het subframe.
we hebben het iig over dezelfde steun

woon in almelo, dus niet direct in de buurt van utrecht, maar dank voor je aanbod
gr richard911sc

thuur

De oude 850 had een andere steun, wellicht is er ooit een ander subframe gemonteerd? In dat geval moet je kijken voor een steun van 91 of 92.

Gr ;)

richard911sc

thuur, niet dat ik weet.
maar kan het ook te maken hebben met het chassis nr in een overgangsperiode?
op chassicnr kan ik ook twee verschillende sets distri krijgen, en schijnt weer afhankelijk te zijn van motor nr.(had beide besteld).
gr richard911sc
ps onderdeel besteld bij nordicar

richard911sc

oja enne verschil  in t5r of t5?

v40pokemon

Ik bestelde een febi via Hbase.nl en had direct de juiste.. toch nog eens proberen denk ik???

richard911sc

heb op chassisnr besteld febi was de verkeerde
op t5r uit 95 scanparts ook verkeerde(was hetzelfde als die van febi)
nu bij nordicar op besteln uit vorige post.. morgen hoop ik t te weten
het scheelt een cm 12 om 13cm gaten op het subframe
gr richard

thuur

Is de steun te kort of te lang?

Er is geen verschil tussen T-5 en T-5R.

Gr 8)

richard911sc

steun die ik had was 13cm (gaten uit elkaar) en de oude/het subframe 12cm
gr richard

Jasper Boven

Thuur, weet jij of het chassisnummer uitsluitend is voor het type motorsteun aan de distributiezijde? Op http://febi-parts.com maar daar staan dan weer uitzonderingen bij. Appart is ook dat de steun die ik nu heb, lijkt op degene die ik juist niet moet hebben. Ik heb ook hard een steun nodig, maar wil niet de verkeerde bestellen.

thuur

Als je bij Volvo op chassisnummer bestelt krijg je 99% zeker de juiste onderdelen.

Deze specifieke steun bestel ik vaak van Scantech. 100 euro goedkoper dan bij de dealer, vervangen is immers maar een half uur werk.

Kijk in de catalogus, daar staan 3 types:
http://www.scantechproducts.com/carparts/en/product-list/product-list-1.79.1.php?cat3=221

Gr ;)

Jasper Boven

Ik lees nog al verschillende verhalen over die scantech steun. Febi schijnt niet onder te doen voor origineel. Wat is jouw ervaring daar mee?